2010-08-08, 23:46
Medlem
Quarrels avatar
Namnet på FS finns i tråden. Han var sambo med den försvunna kvinnan fram till försvinnandet, eller strax innan. Enligt Expressen ser han ut så här: http://static.expressen.se/polopoly/bilder/2010/08/06/1.2087458TS1281076873183_slot100slotWide75ArticleF ull.jpg
Citera
2010-08-08, 23:50
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
OK...?
Och de finns att hitta i tråden?
Eller bara för de invigda? (I ngt inlägg strax ovanför pratas det om en "Fredrik")...?

Han finns att hitta rätt tidigt i tråden bland annat i en länk till en bröllopsannons där han anges som vän till brudgummen... Fredrik trodde jag att han hette som mördade sin flickvän i Alingsås, men det var nog fel. Alingsåsaren kan ha hetat Niklas istället, som någon kallade honom här alldeles nyss.
Citera
2010-08-08, 23:53
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
OK...?
Och de finns att hitta i tråden?
Eller bara för de invigda? (I ngt inlägg strax ovanför pratas det om en "Fredrik")...?

Cating släppte namnet på FS publikt i forumet här:
https://www.flashback.org/sp24641090

...och adolfhilter förklarade att han haft ett annat namn tidigare:
https://www.flashback.org/sp24655071

Nathalie Johansens mördare hette N*kl*s Gra*be** , * = i,a n,r,g
Senast redigerad av Mandelbrot 2010-08-08 kl. 23:55.
Citera
2010-08-08, 23:54
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Namnet på FS finns i tråden. Han var sambo med den försvunna kvinnan fram till försvinnandet, eller strax innan. Enligt Expressen ser han ut så här: http://static.expressen.se/polopoly/...rticleFull.jpg

Haha, det sämsta jag sett. Det kunde de ha struntat i att publicera över huvud taget.
Citera
2010-08-08, 23:56
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
OK, tack.
Men FS är i detta fall också initialer på den misstänkte?
Anledningen till att jag blev lite "nyfiken" är att vi var på en fest igår när detta togs upp.
Ett par av deltagarna var från Tjörn och hade lite skvaller (eller kanske bara skitsnack?) att komma med.

Få höra lite skvaller då. Men vi vet redan att han ska ha narkotikaproblem, är dömd för misshandel av ett barn och inte har nånstans att ta vägen efter att Mj gjorde slut för längesen.
Senast redigerad av hallon1 2010-08-08 kl. 23:58.
Citera
2010-08-09, 00:01
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot

Nathalie Johansens mördare hette N*kl*s Gra*be** , * = i,a n,r,g

Tack för det, nu minns jag. Från Herrljunga tror jag han var.
Citera
2010-08-09, 00:48
Medlem
Stör mig på rampen i trappan till huset, oavsett nödvändighet, och alla dessa dunkar, nej, ordning och resa på torpet tack.
Citera
2010-08-09, 01:05
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Polisens uttalanden och åklagarens starka inställning att det handlar om mord får mig att tro att det handlar om ett styckmord. Man kan ha hittat blodpår i badkar/badrum, fogsvans/såg med blod och benrester, plastsäckar och silvertejp. Det är klart att det är komplicerat då om man inte vet var kroppsdelarna befinner sig. Kolla alla sopkontainrar i området och stoppa all eldning i sopeldningsverken.
Hade man hittat "fogsvans/såg med blod och benrester, plastsäckar och silvertejp" eller andra tecken på styckmord hade man aldrig gått ut med "Mord alternativ människorov".

Och hade man hittat blod i hennes hus samtidigt som FS är den enda som varit där hade han nog anhållits på sannolika skäl.

Nu förhördes han och förklarades sedan för "ej misstänkt". Först flera dagar senare anhölls han på den svagare grunden. Tyder väl snarare på att dom inte hittat så mycket i hemmet? Och polisens verkar söka i hela närområdet och dessutom från helikopter. Tyder på att dom egentligen inte vet var som ska leta.
Citera
2010-08-09, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan det vara detta du tänker på?
Vid statoil spekeröd finns en uttagsautomat på utsidan bara 4-6 meter från ingången till statoil.
Några km därifrån ligger Adenmarks, inte långt ifrån pendelparkeringen, vid adenmarks ligger en uttagsautomat på utsidan, men sanningen är att man inte behöver åka förbi statoil för att komma till den, dessutom är det ca 60 meters parkeringsyta och en kjorvmojj mellan uttagsautomaten och statoil.
Så vida dom inte tankat hos statoil SH så lär dom inte hitta något på dom videorna...
Uttagsautomaten vid Adenmarks SH är inte kameraövervakad vad jag kunde se.

Kanske mycket av det jag skrivit som någon skrivit tidigare, men jag orkade inte gå genom 80 sidor.
Citera
2010-08-09, 01:15
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Hade man hittat "fogsvans/såg med blod och benrester, plastsäckar och silvertejp" eller andra tecken på styckmord hade man aldrig gått ut med "Mord alternativ människorov".

Och hade man hittat blod i hennes hus samtidigt som FS är den enda som varit där hade han nog anhållits på sannolika skäl.

Nu förhördes han och förklarades sedan för "ej misstänkt". Först flera dagar senare anhölls han på den svagare grunden. Tyder väl snarare på att dom inte hittat så mycket i hemmet? Och polisens verkar söka i hela närområdet och dessutom från helikopter. Tyder på att dom egentligen inte vet var som ska leta.

Visa då att han hållit i sågen när den användes!!!
Sen har åklagaren inte yrkat på människorov, det var polisen som hade det som utredningsgrund. Egentligen så kan dom inte utreda ett mord utan att sitta ett mördat lik så det blir människorov och alternativt mord i det läget. Åklagaren gick ju på spåret att MJ är stendöd och att FS rimligen är skyldig till att hon blivit död och försvunnen.
Citera
2010-08-09, 01:18
Medlem
DeLoreans avatar
Polisen och alla andra verkar förutsätta att det som eventuellt skett, skett i eller nära bostaden.

Men vad är det som säger att det inte kan ha skett någon helt annan stans? GM och MJ kan ju t ex ha åkt och tittat på en ny bostad åt ex-sambon. Och i samband med det parkerat bilen vid pendeltågsstationen och tagit ut pengar som t ex skulle kunna gå till förskottshyra.

Frågan är om polisen sitter på några avgörande bevis eller ledtrådar som pekar på bostaden. Hade de hittat blod eller ännu värre där så skulle ex-sambon sannolikt snabbt blivit anhållen på sannolika skäl eftersom han väl är den ende som varit i bostaden förutom MJ under den aktuella tiden?
Citera
2010-08-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean

DeLorean som i ROSTFRI?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in