2010-08-08, 22:46
Bannlyst
Jag tror att de rubricerar det som mord bara för att kunna lägga mer resurser i sökandet.
Citera
2010-08-08, 22:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBates
men... var läste jag? att polisen har videoinspelningar från en Statoilmack. Är hundra "nästan" att det stod att den belyste området vid bankomaten... hmm eller var den nära parkeingsplatsen vid pendeln.

Blir jobbigt att leta efter den uppgiften. Någon som vet detta?

Kan det vara detta du tänker på?

Citat:
Polisen hämtade tidigt övervakningsbilder från Statoil i Spekeröd vid E6, som visar vilka som rörde sig utanför byggnaden 27–28 juli.

Går igenom kameror
Någon kilometer söderut ligger pendelparkeringen där Marina Johanssons bil återfanns i veckan. Där ligger också uttagsautomaten där hennes kort användes för att ta ut en större summa pengar samma förmiddag hon försvann.

I förrgår hämtade polisen ytterligare övervakningsbilder från bensinstationen som ligger alldeles intill uttagsautomaten.
Citera
2010-08-08, 23:01
Medlem
hallon1s avatar
Om FS var den siste som såg MJ i livet räcker det för att han ska anses som skäligen misstänkt. Det är gissningsvis det som ligger till grund för häktningsbeslutet. Han bodde ju där och säger kanske till polisen nu att han såg henne när hon åkte hemifrån och sen kom hon inte hem igen.

Och för att påbörja en mordutredning krävs förmodligen inte mer än ett antagande om att hon sannolikt inte skulle försvinna frivilligt eftersom hon inte är den typen.
Citera
2010-08-08, 23:11
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallon1
Om FS var den siste som såg MJ i livet räcker det för att han ska anses som skäligen misstänkt. Det är gissningsvis det som ligger till grund för häktningsbeslutet. Han bodde ju där och säger kanske till polisen nu att han såg henne när hon åkte hemifrån och sen kom hon inte hem igen.

Verkligen? Då borde Alm och Alingsås-Nathalies sambo ha kunnat häktas en vecka.

Resurserna är väl desamma vid utredning om människorov och mord?
Citera
2010-08-08, 23:19
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Verkligen? Då borde Alm och Alingsås-Nathalies sambo ha kunnat häktas en vecka.

Resurserna är väl desamma vid utredning om människorov och mord?

Ja när det gäller Mats Alm och Fredrik i Alingsås (han hette väl så?) så var det kanske en liten annan bedömning man gjorde inledningsvis. Det kan kanske bero på hur bra de spelat sina roller tillsammans med en bedömning av huruvida offren faktiskt skulle kunna tänkas ha stuckit iväg utan ett ord till någon, ifall de var osams eller så. Fredrik berättade väl direkt att han och Nathalie hade bråkat och Alm minns jag inte riktigt men han gick iaf verkligen in för rollen som den sörjande orolige blivande maken.

Den här FS verkar inte ha reagerat alls på att MJ försvann och inte heller svarat i sin telefon när oroliga anhöriga försökt få tag på honom och henne. Misstänkt beteende. Vilket man förmodligen lägger in i bedömningen: "den siste som såg henne i livet och som betett sig konstigt". Typ.

Ja polisen använder nog alla tillgängliga resurser vid båda typen av brott. De har nu bara en vecka på sig så det är nog en eller annan som fått rycka in på sin semester kanske. Och samtliga tvångsmedel är nog tillgängliga vid båda typen av utredningar.
Senast redigerad av hallon1 2010-08-08 kl. 23:37.
Citera
2010-08-08, 23:30
Medlem
Citat:
Ja när det gäller Mats Alm och Fredrik i Alingsås (han hette väl så?) så var det kanske en liten annan bedömning man gjorde inledningsvis. Det kan bero på hur bra de spelat sina roller, och en bedömning av huruvida offren faktiskt skulle kunna tänkas ha stuckit iväg utan ett ord till någon, ifall de var osams eller så.

Den här FS verkar inte ha reagerat alls på att MJ försvann och inte heller svarat i sin telefon när oroliga anhöriga försökt få tag på honom och henne. Misstänkt beteende. Vilket man förmodligen lägger in i bedömningen: "den siste som såg henne i livet och som betett sig konstigt". Typ.

Ja polisen använder nog alla tillgängliga resurser vid båda typen av brott. De har nu bara en vecka på sig så det är nog en eller annan som fått rycka in på sin semester kanske.

Också i åtanke att Niklas & Mats inte hade samma fina bakgrund
Citera
2010-08-08, 23:34
Medlem
Hasselhoffs avatar
Har iofs inte läst igenom HELA tåden (men mer än 50%).
Är "FS" ett namn (och isf vilket? Vad vet vi om honom?) eller är det bara en cool FB-förkortning som jag inte fattar?

Och kom ihåg: jag är THE HOFF - konstant packad... sorry om jag missat ngt uppenbart...
Citera
2010-08-08, 23:35
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perception
Också i åtanke att Niklas & Mats inte hade samma fina bakgrund

Ja är man straffad tidigare ligger man ju risigare till, om det är den sortens bakgrund du menar.
Citera
2010-08-08, 23:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Har iofs inte läst igenom HELA tåden (men mer än 50%).
Är "FS" ett namn (och isf vilket? Vad vet vi om honom?) eller är det bara en cool FB-förkortning som jag inte fattar?

Och kom ihåg: jag är THE HOFF - konstant packad... sorry om jag missat ngt uppenbart...
FS är initialer på den häktade.
Citera
2010-08-08, 23:43
Medlem
hallon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

ja och den Förmodat Skyldige.
Citera
2010-08-08, 23:44
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

OK...?
Och de finns att hitta i tråden?
Eller bara för de invigda? (I ngt inlägg strax ovanför pratas det om en "Fredrik")...?
Citera
2010-08-08, 23:46
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
ja och den Förmodat Skyldige.

OK, tack.
Men FS är i detta fall också initialer på den misstänkte?
Anledningen till att jag blev lite "nyfiken" är att vi var på en fest igår när detta togs upp.
Ett par av deltagarna var från Tjörn och hade lite skvaller (eller kanske bara skitsnack?) att komma med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in