2011-08-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vad har han använt hålet till menar du?

En stilla undran - även om de nu anser att M är mördad - hur ska de kunna bevisa att F gjorde det - hela släkten har ju haft tillgång till huset innan polisen hittade blod och kulhål...
Citera
2011-08-24, 11:31
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Vad har han använt hålet till menar du?

Jag tänker att han fått ner bäddmadrass - kropp via hålet i väggen ut i källaren vidare till bil alternativt att han slängt ut det genom sovrumsfönstret på baksidan - och in i skolgen.
Hålet i väggen förbryllar mig. Ser ut att vara nygjort.

Jag har varit ganska övertygad om att detta skett i hastigt mod. Men, jag börjar mer och mer få känslan av att det är mer planerat, kanske inte just då men att..
Citera
2011-08-24, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
ok.
Vet du hur mycket FS föräldrar brytt sig om honom under uppväxten?

Tycker du bör läsa FUP och reaktionen F får på sin mamma - tycks vara mormor och ev morfar som varit den som gav en smula omsorg och kärlek - någon - ev hans barns mor säger att modern stötte bort honom.
Kan också då vara så att hon avskyr även sin mor och far som så att säga tog hand om honom, antar att hon under förhör kommer att säga att han avskydde alla, vore jag hans advokat och F skulle jag ta reda på allt och själv förhöra modern när det är dags
Citera
2011-08-24, 11:34
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Tycker du bör läsa FUP och reaktionen F får på sin mamma - tycks vara mormor och ev morfar som varit den som gav en smula omsorg och kärlek - någon - ev hans barns mor säger att modern stötte bort honom.
Kan också då vara så att hon avskyr även sin mor och far som så att säga tog hand om honom, antar att hon under förhör kommer att säga att han avskydde alla, vore jag hans advokat och F skulle jag ta reda på allt och själv förhöra modern när det är dags

Jo, jag har läst det, det är därför jag undrar.
Citera
2011-08-24, 11:36
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Tack för förtydligande och du har rätt i att man kanske stirrat sig blind på blodförlusten när skadorna som kulorna i sig gör är direkt dödande iallafall, oavsett mängden blod.

Diskussionen har nog mest uppkommit då man spekulerat kring om hon inte blivit skjuten, vilket man gissar tack vare kulhålet, men som man inte egentligen kan bevisa då man saknar kropp.

Ska åter igen påpeka att jag är övertygad om hans skuld, är bara intresserad av att testa åklagarens bevisning för att kunna bedöma om han även blir fälld i domstol.

Jag vet att att du är övertygad om FS skuld och har noterat detta i dina tidigare inägg. Ville posta min reflektion hos någon av er som faktiskt har något att säga i tråden. Vilket tar mig vidare till en fråga: Vad har Essohasse gjort för ont? Han tycks vara avstängd.
Citera
2011-08-24, 11:41
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
En stilla undran - även om de nu anser att M är mördad - hur ska de kunna bevisa att F gjorde det - hela släkten har ju haft tillgång till huset innan polisen hittade blod och kulhål...

Det är lite väl långsökt. F har varit hemma från tisdagen fram till han häktades. Modern/systern har varit där på måndagen men vågade inte utan poliseskort. Han har inte sett dem där varför de skulle behövt bevaka huset för att kunna ta sig in utan att han märkte det. Enligt honom själv har han mest varit hemma där under denna tidsperiod. Vore väldigt konstigt om han inte märker att saker flyttats. Dessutom skulle de väl inte ha efterlyst henne så fort samt varit ute och letat.
Citera
2011-08-24, 11:44
Bannlyst
Citat:

Det är det jag menar. Det är svårt redan från början att fälla någon utan kropp. Jag var mer positiv till fällande dom innan rättegången startade. Men som sagt, det är inte klart ännu.
Citera
2011-08-24, 11:49
Medlem
Citat:
Det är det jag menar. Det är svårt redan från början att fälla någon utan kropp. Jag var mer positiv till fällande dom innan rättegången startade. Men som sagt, det är inte klart ännu.

Från Bohuslänningens rapporter - tillägg av mig:

tror fortfarande det blir svårt att fälla någon för att han kallat någon idiot - minns också tidigt inlägg i denna tråd "Marinas pappa tyckte att alla var idioter tills motsatsen bekräftaqts - Marina var likadan".
Senast redigerad av DenSomViskar 2011-08-24 kl. 11:54.
Citera
2011-08-24, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det är lite väl långsökt. F har varit hemma från tisdagen fram till han häktades. Modern/systern har varit där på måndagen men vågade inte utan poliseskort. Han har inte sett dem där varför de skulle behövt bevaka huset för att kunna ta sig in utan att han märkte det. Enligt honom själv har han mest varit hemma där under denna tidsperiod. Vore väldigt konstigt om han inte märker att saker flyttats. Dessutom skulle de väl inte ha efterlyst henne så fort samt varit ute och letat.

Långsökt kanske men som du vet hittades ju inget blod eller kulhål förrrän lång senare....
Citera
2011-08-24, 11:54
Medlem
Severstals avatar
För att återgå till blodfläcken som är av stor betydelse. Man har alltså inte hittat två liter av Marinas blod på sängen utan en fläck som sannolikt har orsakats av en sådan stor blodförlust genom en bäddmadrass. Eftersom bäddmadrassen i fråga inte har hittats kan detta dock inte säkerställas.

Den faktiska blodmängden som är funnen är av en betydligt mindre mängd och på intet sätt livshotande.
Citera
2011-08-24, 11:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Texaco-Darrel
Jag vet att att du är övertygad om FS skuld och har noterat detta i dina tidigare inägg. Ville posta min reflektion hos någon av er som faktiskt har något att säga i tråden. Vilket tar mig vidare till en fråga: Vad har Essohasse gjort för ont? Han tycks vara avstängd.

Jag vet faktiskt inte men antagligen måste han ha slirat på orden så att det bröt mot regelverket, det är lätt hänt. Han är tillbaka efter en vecka, och då säkert full med energi.
Citera
2011-08-24, 12:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
11:44: - Jag var rädd för mitt eget liv, säger systern och tillägger att hon tycker att den åtalade mannen är mycket obehaglig. Hon uppger att hon var orolig för Marinas och sin egen säkerhet.

Varför skulle syster känna sig hotad?
Har jag missat något eller är det för att utmåla honom som en galning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in