2011-09-25, 16:08
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Ska man skjuta en sovande person så inte fan drar man på stereon på fullt kräm innan. Då vaknar ju det tilltänkta offret.
Antingen har hon knivats till döds eller så har hon drogats innan skottet. Om det senare skulle vara fallet så har skottet gått genom en kudde, ett täckte eller liknande. Annars hade det skvätt blod i rummet.

TR har ej velat fastställa att ett mord har begåtts och de har heller inte nöjt sig med åklagarens teorier i gärningsbeskrivningen och den i detta scenario utpekade GM,
Jag vill inte heller peka ut en ev. mördare i detta fall ( jag kan ju ha teorier och tro, men det är långt ifrån ett utpekande) - vilket förmodligen gör mig till en "rövslickare" i vissa skribenters ögon.Jag bjuder på det

Däremot om ett mord har begåtts kan det ju ha börjat som en lek med pistolen som sen övergick till allvar oavsett GM. Varför förutsätter alla att det ska ha varit planerat, gjort i vredesmod etc?
Citera
2011-09-25, 16:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caltex-Laban
Hej alla!

Jag är ny här, men har faktiskt läst HELA tråden och även laddat ner och läst hela förundersökningsprotokollet och vallningsfilmerna. Det uppstår gärna oceaner av frågor i detta fall, men de tre frågor som jag mest fastnat för är:

1. Varför har inte ALLA Marinas kontakter förhörts?

2. Varför slängde Marinas mamma flera av Marinas ägodelar och sexleksaker såpass snabbt efter hennes försvinnande??

3. Varför trodde en viss polis att typ "han har mördat henne" bara sådär utan vidare teknisk bevisning? Varför missade de då blodbesudlingen i sängen???

Det börjar lukta jävligt illa i detta så kallade polisärende. Leif GW Persson sitter hemma på kammaren och skäms med all rätt, över polisens totalt inkompetenta utredare. Och Jan Guillou retar sig över att han har så korta armar.

Hej och välkommen till FB!
1. Jag är av den uppfattningen att de har låst sig tidigt i B*rgars hypotes efter hans första mötet med MT.
2. Man kan ju faktiskt få känslan av att LJ visste att MJ inte skulle komma tillbaka.
3. Han gick väl på sin magkänsla. Det var ju inget sagt om att hon var mördad utan bara försvunnen och de följde väl mallen för undersökning av försvunnen.

Visst luktar det om undersökningen eftersom att enligt GW är ju Göteborgspolisen landets bästa.

Varför släppte Sannerholm över fallet till Kvarnström?
Kan det bero på att S insåg att det var svårt att få någon fälld med de indicier som fanns?
Kvarnström har ju tidigare åtalat med huvudet under armen och tillhör väl kanske eliten bland åklagarna?
Citera
2011-09-25, 16:43
Medlem
Caltex-Labans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hej och välkommen till FB!
1. Jag är av den uppfattningen att de har låst sig tidigt i B*rgars hypotes efter hans första mötet med MT.
2. Man kan ju faktiskt få känslan av att LJ visste att MJ inte skulle komma tillbaka.
3. Han gick väl på sin magkänsla. Det var ju inget sagt om att hon var mördad utan bara försvunnen och de följde väl mallen för undersökning av försvunnen.

Visst luktar det om undersökningen eftersom att enligt GW är ju Göteborgspolisen landets bästa.

Varför släppte Sannerholm över fallet till Kvarnström?
Kan det bero på att S insåg att det var svårt att få någon fälld med de indicier som fanns?
Kvarnström har ju tidigare åtalat med huvudet under armen och tillhör väl kanske eliten bland åklagarna?

Tack!

Jo jag kan förstå dina åsikter i frågorna. Speciellt när det är allmänt erkänt att GW tidigare har framhållit Göteborgs-polisens fina kompetens. Men kanhända hade de inte de rätta medarbetarna i tjänst dessa dagar i början av augusti 2010, de "riktiga" poliserna kanske var på semester?
Citera
2011-09-25, 16:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nej, kulan var bortpetad ur kulhålet. Man hittade en benbit och något fiberliknande material i detta hål som vad jag förstår SKL nu ska undersöka närmare då de tidigare inte fick fram något DNA.
Var har du hittat den fetade uppgiften?
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Kan han ha hämtat posten först, var finns brevlådan?
Den finns här, på södra sidan av Svardedalsvägen, precis mitt emot uppfarten till M:s hus.
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Hur ska jag få veta vad Marina och Fredrik EGENTLIGEN grälade om den 27:e? Det får jag nog aldrig veta och det är förmodligen en hel månad till HR. Det blir en lång månad. Hoppas att man hittar Marina under den tiden eller bevis som är alldeles vattentäta.
FUP, sid 18:
Citat:
[Polisman B] uppger att innan de börjad söka i huset hade han frågat Fredrik om bråk. Fredrik hade då sagt att de inte hade bråkat. Fredrik sa "Vi hade diskuterat en grej i motorn i båten. De diskuterade om de skulle köpa en ny del dagen efter eller laga," hade Fredrik sagt.
Enligt FS gällde diskussionen om de skulle reparera dragblocket omedelbart eller senare.
Citera
2011-09-25, 16:52
Medlem
Caltex-Labans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Den finns här, på södra sidan av Svardedalsvägen, precis mitt emot uppfarten till M:s hus.

FUP, sid 18:

Enligt FS gällde diskussionen om de skulle reparera dragblocket omedelbart eller senare.

Fetstil 1: Svartedalsvägen ska det vara.

Fetstil 2: Enligt FS ja. Frågan är om det verkligen var det som utlöste bråket? Finns det fler vittnen?
Citera
2011-09-25, 16:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Fetstil 2: Enligt FS ja. Frågan är om det verkligen var det som utlöste bråket? Finns det fler vittnen?
1. Ja, Svartedalsvägen.

2. FUP, sid 480:
Citat:
När de passerade huset hörde [vittnet L] att de diskuterade högljutt. Hon uppfattade att det handlade om att Marina glömt något hemma. De gick ner och körde ut båten. Ca en timme senare, kanske 15.40, kom Marina infarande i huset och slängde nycklarna på bänken. Hon var arg och uppriven och de gick direkt och satte sig i bilen. Marina satt på förarplats och Fredrik satt och hängde med huvudet och såg uppgiven ut på passagerarplats. [Vittnet L] fick sedan höra av [M:s syster C] som hade ringt Marina vid 18-tiden att dragkroken till wakeboarden gått sönder och att Fredrik tappat sina glasögon. Marina var jätteledsen i telefon och hon hade sagt till [syster C] att Fredrik kallat henne en massa hemska ord.
Citera
2011-09-25, 17:08
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
/.../
Under åren har man rent allmänt lagt märke till att Fredrik kör iväg med sin bil, ibland till
vänster ut på Svartedalsvägen, och sedan kort därpå återkommit för att köra upp till sin
bostad. För att kort därpå återigen köra förbi Thoréns hus och vidare i riktning mot Spekeröd.
Detta mönster har upprepat sig många gånger.

Vad är det för beteende - ?
Kan han ha hämtat posten först, var finns brevlådan?
Ja då är det någon annan anledning till snurrandet med bilen.
Med normal "ratt-skicklighet" kommer man ju åt brevlådan från förarplats genom en direktsväng, för att sedan backa några meter och köra tillbaka hem igen.
Citera
2011-09-25, 17:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hej alla!

Jag är ny här, men har faktiskt läst HELA tråden och även laddat ner och läst hela förundersökningsprotokollet och vallningsfilmerna. Det uppstår gärna oceaner av frågor i detta fall, men de tre frågor som jag mest fastnat för är:

1. Varför har inte ALLA Marinas kontakter förhörts?

2. Varför slängde Marinas mamma flera av Marinas ägodelar och sexleksaker såpass snabbt efter hennes försvinnande??

3. Varför trodde en viss polis att typ "han har mördat henne" bara sådär utan vidare teknisk bevisning? Varför missade de då blodbesudlingen i sängen???

Det börjar lukta jävligt illa i detta så kallade polisärende. Leif GW Persson sitter hemma på kammaren och skäms med all rätt, över polisens totalt inkompetenta utredare. Och Jan Guillou retar sig över att han har så korta armar.

1. För att dom flesta har alibi och de är inte intressant i den här utredningen även om det finns någon utan alibi.
2. Det kanske va så att hon skämdes och ville inte att allmänheten skulle få se sin dotters sexliv, och eller så var det skitigt och hon städade.
3.Vet inte om du känner till kriminalarnas magkänsla och erfarenhet vilket i många fall är helt korrekt.
Jag har däremot inte sett att det fanns en sån polis som du påstår men visst har man bevis och enligt statistik så är det mest troligt att denna kriminella narkoman är mördaren. Sen vad idioter tror eller letar efter är ju mindre viktigt så länge åklagare med polis gör det som är rätt.

Citat:
Ullstrumpa
I en annan tråd. Samma sak där, du/ vi vet inte om MT hade blivit fälld. Vi har bara åklagarens ord på att MT var GM.
Jo det vet vi och det är polisen pressmeddelande som har sagt precis vilka bevis man hade där.
Du däremot vill se själv SKL resultatet det har jag gjort nu så han va rökt. Alltså tror du inte på varken poliser åklagare eller SKL vilket däremot säger en del dom dina åsikter.
Men du måste ju ändå sitta och babbla fast man naglar mördare med teknisk bevisning-.
Så hunden nu då som missade blodet vilken av dom var det som gjorde detta du påstår det så du bör väl säga vilken hund detta var? Ta gärna ur FUP:
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-09-25 kl. 17:25.
Citera
2011-09-25, 18:10
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Det har bara kontakt med sina advokater via msn, som också sitter på slasken...
Kan tänka mig att adv avrått dem från att skriva mer här...
Citera
2011-09-25, 18:27
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Det står i överklagandet Kvarnström lämnat in. De skall fortsätta analysera benbiten, vapenundersökning och blodanalys eftersom det framfördes kritik mot just detta.

SKL har fått i uppgift att analysera fler prover.
Senast redigerad av rubbergirl 2011-09-25 kl. 18:30.
Citera
2011-09-25, 18:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
[quote=MrsMagoo]
Citat:
Ullstrumpa
I en annan tråd. Samma sak där, du/ vi vet inte om MT hade blivit fälld. Vi har bara åklagarens ord på att MT var GM.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jo det vet vi och det är polisen pressmeddelande som har sagt precis vilka bevis man hade där.
Du däremot vill se själv SKL resultatet det har jag gjort nu så han va rökt. Alltså tror du inte på varken poliser åklagare eller SKL vilket däremot säger en del dom dina åsikter.
Men du måste ju ändå sitta och babbla fast man naglar mördare med teknisk bevisning-.
Men vad fint, då kanske du kan ta och delge mig det dokumentet. Eller som du brukar säga, har inte jag sett det så finns det inte, då är det bara skvaller.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Så hunden nu då som missade blodet vilken av dom var det som gjorde detta du påstår det så du bör väl säga vilken hund detta var? Ta gärna ur FUP:
Men magoo, jag finner det osannolikt att INGEN av dessa hundar har vädrat åt sängen.
Jag köper att bomb- och narkotikahunden inte var intresserade av sängen.
Om man gick raka spåret, med de hundarna till kyffet som var så belamrat med prylar att det inte ens gick att komma in, utan att ens gå in i sovrummet.

Och även om likhundsföraren var blind, så skulle väl för guds skull en "vanlig hund", som är tränad för att göra personsök, känna vittringen av blod. Hur f-n skulle det se ut om en sån hund struntade i en skadad person.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2011-09-25 kl. 19:06. Anledning: borttagning av ett inte
Citera
2011-09-25, 19:45
Bannlyst
Citat:

Även Marina berättar ju på msn om den dåliga dagen med en sur FS som gnällde över det mesta..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in