2010-08-10, 12:49
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Dy tycker att jag ska göra det?
Mitt ordval med slasken var ironi, med tanke på vittnet i helikopter rånet.

Ja är det ovanligt att Du ser personer med hästsvans i håret gåendes där så bör Du tipsa.
Citera
2010-08-10, 12:49
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Brukar han gå där i normala fall?
Om inte så är det väl ett bra drag att meddela detta till polisen.
Har aldrig sett honom tidigare! Inte så många som promenerar där, en och annan joggare ser man, men dom känner jag igen.
Citera
2010-08-10, 12:54
Medlem
[quote=intermittentexplosivitet][quote=Mandelbrot]Så det där med att de reagerar på Kadaverin som utsöndras mycket kort efter dödens inträffande är bara ännu en myt?
Kadaverin utsöndras mycket riktigt i början av en föruttnelseprocess, men hur snabbt denna process påbörjas beror på många faktorer. Hundar har dessutom en tendens att inte kunna skilja mänsklig Kadaverin från djur-dito. QUOTE]
min tjockifiering

Inte så konstigt då Kadaverin är en viss kemisk förening (1,4-diaminobutan)..den ändras inte bara för att den puttrar ur en hund.
Citera
2010-08-10, 12:56
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Har aldrig sett honom tidigare! Inte så många som promenerar där, en och annan joggare ser man, men dom känner jag igen.

Då tror jag att din iaktagelse kan vara av mycket stor vikt för polisen.
Citera
2010-08-10, 13:00
Medlem
Kanske OT, men någon som vet vad det blev av detta: http://gt.expressen.se/nyheter/1.208...-dod-vid-tjorn ?
Turist? Fyllo? Självmord?
Citera
2010-08-10, 13:02
Medlem
Citat:

Men du hade maken med? Kanske han kan hjälpa till att tidsbestämma? Prata med polisen! Låt dem avgöra om det är oviktigt!
Citera
2010-08-10, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Man är lite nyfiken på vad de har hittat som tyder på mord. Har de hittat blod eller annat i hennes bostad?

Samtidigt som hundarna nosar efter vapen, men det om att hon åkt hem igen funderar jag på. Kan det handla om att hon antingen ger han pengar för att slippa han, han blir missnöjd då han tänk sig leva på henne i fler år till? Ligger hon nu i kärret så var placeringen av bilen en undanmanöver för att Polisen skulle leta på fel ställe, han plusar på detta med att säga att hon skulle ut och resa. Men kan han isåfall ha hunnit gömma pengarna eller gick det till att betala skulder han hade?
Eller är hon utpressad av någon just för hennes intima intressen, kanske nån som vill sälja kul kort?
Men jag tror ju mer på inblandning med sambon, tur att inte Polisen gör som i Arbogamordet (friar en sambo redan samma kväll utan ha kollat vare sig han eller hans bil) klantigt värre.
Citera
2010-08-10, 13:05
Medlem
eviltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Right on!

Haha, vad ska ni hit att göra? Och vart är dom här s.k träffarna? Örebro är ju mina trakter ju!
Citera
2010-08-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Jag har tidigare varit inne på någon slags båtkärra.
Kärra med mindre jolle eller kanot på, med presenning över?

Marinas syster brukar paddla kanot och när jag läste detta fick jag för mig att hon brukar göra det med Marina, vilket gör det mycket möjligt att hon har en kanot. Dock skulle jag tro att de brukar göra detta ute på Tjörn. Men ifall det ligger fina sjöar i närheten kanske hon gör det hemma också och därför har kanoten ståendes hemma.
Bara en tanke..
Citera
2010-08-10, 13:39
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *prosit*
Marinas syster brukar paddla kanot och när jag läste detta fick jag för mig att hon brukar göra det med Marina, vilket gör det mycket möjligt att hon har en kanot. Dock skulle jag tro att de brukar göra detta ute på Tjörn. Men ifall det ligger fina sjöar i närheten kanske hon gör det hemma också och därför har kanoten ståendes hemma.
Bara en tanke..

Visst fanns det en kanot på MJ:s tomt, se andra bilden...

http://www.nyhetersto.se/visa2.asp?id=spekerod2010
Citera
2010-08-10, 13:46
Medlem
snippsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Visst fanns det en kanot på MJ:s tomt, se andra bilden...

http://www.nyhetersto.se/visa2.asp?id=spekerod2010

Ser inte kanoten...
Citera
2010-08-10, 13:47
Medlem
utforskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snippster
Ser inte kanoten...
Till vänster i nedre hörnet, den är vit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in