2011-08-15, 19:49
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu såg jag ditt tillägg.

M kan ha bytt madrass så att det ser ut som om F försökt att dölja blodet, precis som polisen tror. Visst, hon tjänar inget på att sätta dit F, men det finns många som har jävlats med personer de inte gillar.

M kan ha lagt på blod tills fläcken på resårmadrassen blev tillräckligt stor.

Nej, iom att man säger att man vet hur gammalt blodet är i den där utredningen gjord i Holland, så kan det inte stämma.....

Där tidsbestämmer de blodet ganska bra och iom att man vet när M försvann så utesluter det din teori.

Jag tror att hade man hällt på blodet så hade man fått ett annat blödningsmönster, iom att jag INTE tror att hon hade kunskapen om hur "fort" man förlorar blod t ex.
Citera
2011-08-15, 19:50
Medlem
Lucifers_dicks avatar
Något som förbryllar mig är de abnormt stora mängder spolarvätska som förvarats i anslutning till fastigheten.
Nu spekulerar jag vilt, men är det klarlagt att det verkligen är spolarvätska och inte något annat i dunkarna som exempelvis någon syra. Stod det inte ett uttjänt badkar på tomten? Kan man tänka i banorna att MJ:s kropp hamnat i detta badkar med syra efter mordet, tillsammans med vapnet?
Citera
2011-08-15, 19:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Vad skulle hon då ha samlat upp allt blod i?
Hon behövde inte samla upp det. Det var bara att blöda på madrassen.
Citat:
Aldrig att Marina har kunskapen om hur hon ska hälla ut blodet för att få det att se ut som att hon själv legat i sängen....
[...]
Hur ska hon kunna räkna ut att det behövs tryck för att få det blodmönstret som är på madrassen..
Hon låg själv i sängen, ovanför inkontinensskyddet och den nygamla madrassen.
Citat:
Hade hon satt skottet där? Kulan vobblar ... Har hon den kunskapen?
Hon sköt genom ett djur, och då vobblade kulan och en benbit följde med.

Kan någon förklara varför det inte fanns något blod på väggen?
Citera
2011-08-15, 19:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, iom att man säger att man vet hur gammalt blodet är i den där utredningen gjord i Holland, så kan det inte stämma.....
Det holländska labbet daterar blodet som äldst en vecka innan hon försvann, så hon hann.
Citera
2011-08-15, 19:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Nej men för helvete kom in i matchen lite, läser Du inga medier överhuvudtaget?

Tack för att du tog dig tid att svara så ingående.
Citera
2011-08-15, 19:54
Avslutad
Citat:
Jag har ingen alternativ GM. Här är min teori och jag ser gärna att den vederläggs, för risken är stor att försvaret använder liknande teori. Jag är inte övertygad om att det är bevisat att M är död.

Risken att försvaret använder en liknande teori är noll. Försvaret kommer att rikta in sig på tidsspannet då FS påstår att han var ute ur huset och satt på mormors grav, och de kommer att peka på möjligheten att Marina hade besök av någon annan - "den verkliga gm" - som både mördade Marina, skaffade undan kroppen och försökte ta ut pengar på hennes kort. Det kommer att vara försvarets motdrag, inte nån löjlig teori om att Marina har tappat sig själv på blod, hållt ut detta i sin säng och sedan mystiskt försvunnit i tomma intet.
Citera
2011-08-15, 19:54
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Nu sticker jag ut hakan som vanligt. Jag hittar inget bevis som binder FS vid brottet eller brottsplatsen på annat sätt än att han bodde där vid tidpunkten för försvinnandet.

Jag funderar på om M kan ha iscensatt försvinnandet själv. Först bytte hon ut bäddmadrasserna från FS gamla sängar. Därefter tappade hon sig själv på blod vid huvudänden, och skyddade bäddmadrasserna. Hon behövde inte tappa sig på två liter blod, det mesta antas ha sugits upp av bäddmadrasserna. Det räcker med en liten mängd blod för att åstadkomma den upptäckta blodfläcken. Efteråt, när blodet torkat, arrangerade hon om filtar och skydd så att det såg ut som vid upptäckten.

Och bäddmadrasserna tog hon på ryggen tillsammans med kärran, sågklingan, sågmotorn och pistolen som också har försvunnit? Eller hittade hon på någon historia för FS så att han säkert skulle göra sig av med dessa misstänkta saker när hon försvann? Sen gjorde hon sig osynlig så att ingen skulle se henne?

Citat:
Dessutom sköt hon ett skott i väggen. I hålet hittades en liten benbit, för liten för att DNA-bestämma. Eventuellt blod gick inte heller att analysera. M kan ha skjutit genom ett djur, ett litet djur som gav ifrån sig lite blod, därför inget blod på väggen. En granne nämner att han hörde ett par skott, men säger inte att det var nattetid, vilket han borde ha gjort om det var FS som sköt M när hon sov.

Hur många skyttar tror du det finns som kan skjuta bort en benflisa som är precis lagom stor för att kunna analyseras som ben men för liten för att kunna göra några närmare analyser på, och som dessutom får denna benflisa att fastna i väggen?

Citat:
Om man skjuter någon i sängen bör man skjuta uppifrån. Varför sitter då kulhålet i väggen, som om skottet avlossats i en bana något snett uppåt?
Hur är det fastslaget att hon verkligen låg i sängen när hon blev skjuten? Det är kanske lika rimligt att hon satt upp i sängen och då kanske kulhålets placering är mer rimlig? Om det är hon själv som har iscensatt allt så menar du att hon var så korkad att hon faktiskt sköt med vapnet i fel riktning?

Citat:
M kan sedan, precis som FS säger, ha stuckit iväg, gjort uttagen i Stora Höga och givit sig ut i världen, klädd i de kläder som saknas, med pass och kamera.
Utan att bli sedd av någon och med bara 10 000 i plånboken?
Citera
2011-08-15, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har ännu inte haft att läsa FUP:en så jag har en fråga till er som läst den: Är det helt klart att hon dog av skott i huvudet eller är det tänkbart med en annan dödsorsak?

Det är mycket blod i sängen och dödsorsaken bör därför vara något som orsakar stor blodförlust, som skottskada eller knivskada eller liknande. Men det vet man inte, han kan ju t ex ha plågat henne i sängen med kniv=stor blodförlust och skjutit ett skott som inte vara dödande. Eller strypt henne som slutkläm. Men någon typ av våld som inneburit stor blodförlust måste ha varit inblandat i förloppet.
Citera
2011-08-15, 19:58
Medlem
mercys avatar
Ursäkta en försynt fråga .
Har Marinas ex med fru flyttat in i huset möblerat eller har de magasinerat Marinas ägodelar? Är det i samband med utflyttningen av möbler de isf upptäckte den blodiga resårmadrassen eller hur är det?
Citera
2011-08-15, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Risken att försvaret använder en liknande teori är noll. Försvaret kommer att rikta in sig på tidsspannet då FS påstår att han var ute ur huset och satt på mormors grav, och de kommer att peka på möjligheten att Marina hade besök av någon annan - "den verkliga gm" - som både mördade Marina, skaffade undan kroppen och försökte ta ut pengar på hennes kort. Det kommer att vara försvarets motdrag, inte nån löjlig teori om att Marina har tappat sig själv på blod, hållt ut detta i sin säng och sedan mystiskt försvunnit i tomma intet.
I så fall måste GM ha försökt att ta ut pengarna dagen innan FS satt på mormors grav.
Citera
2011-08-15, 20:02
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Ska bli intressant att se hur FS kommer att uppträda i domstolen. Kanske är han mer talför och klurig då. Vi har ju fått veta att han kan vara rätt streetsmart.

Det undrar jag också. Kommer han vara mer talför och hittat på ngn historia efter att ha läst FUP?
Om han inte får ngt lugnande innan och ngn "råkar" kalla honom parasit så kan det nog bli rätt livat...
Citera
2011-08-15, 20:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Och bäddmadrasserna tog hon på ryggen tillsammans med kärran, sågklingan, sågmotorn och pistolen som också har försvunnit? Eller hittade hon på någon historia för FS så att han säkert skulle göra sig av med dessa misstänkta saker när hon försvann? Sen gjorde hon sig osynlig så att ingen skulle se henne?
Hon kan ha bytt madrasser långt innan.
Citat:
Hur många skyttar tror du det finns som kan skjuta bort en benflisa som är precis lagom stor för att kunna analyseras som ben men för liten för att kunna göra några närmare analyser på, och som dessutom får denna benflisa att fastna i väggen?
Det kan ha varit en ren tillfällighet att en benflisa kom med. Kulans rörelse påverkades av att den gick genom en djurkropp och det var det hon räknade med.
Citat:
Hur är det fastslaget att hon verkligen låg i sängen när hon blev skjuten? Det är kanske lika rimligt att hon satt upp i sängen och då kanske kulhålets placering är mer rimlig? Om det är hon själv som har iscensatt allt så menar du att hon var så korkad att hon faktiskt sköt med vapnet i fel riktning?
Ja, hon kan ha gjort en miss. Hon ville att kulhålet skulle hittas av polisen, och kunde inte räkna med att de skulle leka blindbock i sängkammaren.
Citat:
Utan att bli sedd av någon och med bara 10 000 i plånboken?
Lika osedd som FS.

Edit: Det är bra att vi har fått igång en kreativ diskussion, och inte bara en massa tomma avfärdanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in