2011-08-12, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Ja, möjligen i första instans där det sitter korkade lekmän till nämndemän som dömer känslomässigt.
Kommer det inte fram att åklagaren har bevis som som binder FS till brottet är jag rädd att han går loss om inte i TR så i HR.
Precis i linje med Lalajlaj's tidigare ståndpunkt.

Var inte så negativ nu..det är alldeles för tidigt att ta ut något i förskott. FS verkar inte vara världens smartaste. Kan han dölja allt blod så simpelt, kan han gjort fler allvarliga missar.

Här en en grej från AB: Om det nu finns bevis på att kvinnan mördats, vad är det som tyder på att det just är den misstänkte 38-åringen som ligger bakom?

– Alla åtgärder som gärningsmannen vidtagit efter - ha undanskaffat kroppen, bäddmadrasser och lakan. Och vetat om att det funnit inkontinensskydd på en viss plats i huset och täckt blodfläcken med det. Sedan har blodfläcken spridit sig och han har täckt sängbotten med en filt, som i sig inte har fått någon fläck, vilket tyder på att det gått en tid emellan handlingarna, säger Per-Åke Kvarnström.
Senast redigerad av Mariooo 2011-08-12 kl. 13:07.
Citera
2011-08-12, 12:59
Bannlyst
Citat:
Jag har också reagerat på att det inte nämns att det är fastställt att det är Marinas blod.
Jag antar att det är så och att det endast är slarviga journalister, annars vore det minst sagt anmärkningsvärt.

Det är väl så självklart att det inte nämns. Kan åklagaren bevisa att MJ har mördats i huset är det självklart så att de är MJ:s blod. I och med att bägge hennes föräldrar lever är det inga problem att jämföra dna.
Citera
2011-08-12, 13:26
Medlem
essohasses avatar
Här kommer stämningsansökan i väntan på FUP:en!
Citera
2011-08-12, 13:29
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
De har absolut kunnat dna-bestämma blodet. Man kan se fläcken på Expressens förstasida.
Antagligen har de begärt hjälp ifrån utlandet angående benresterna men har av någon anledning inte fått positivt svar.
Jo jag såg den bilden (hurv), men hittade ingenstans i texten att det var fastställt att det var hennes blod, bara att det typ var hennes sida av sängen osv. Men jag är nog för petig, klart man måste anta att de DNA-bestämt det...
Citera
2011-08-12, 13:35
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Tack, det handlade alltså om 10 000 kr som togs ut från bankomaten.

Ser ut att bli massor av vittnen som ska styrka hans skuld i detta.
Citera
2011-08-12, 13:37
Medlem
essohasses avatar
Ur stämningsansökan muntlig bevisning punkt 16:

FS har uppgett att han tillbringade natten mellan 28:e och 29:e juli vid sin mormors grav!
Detta beroende på att Marina skulle sagt åt honom att hålla sig borta från huset.
Citera
2011-08-12, 13:44
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Aha, det var alltså MJ:s mamma som hittade blodet i sängen, visst står det i tidningarna att det var exets fru?

Edit; nehe, nu var jag visst för snabb i tolkningen där... verkar vara exets fru som hittat det alltså.
Senast redigerad av reemka 2011-08-12 kl. 13:48.
Citera
2011-08-12, 13:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Aha, det var alltså MJ:s mamma som hittade blodet i sängen, visst står det i tidningarna att det var exets fru?

Edit; nehe, nu var jag visst för snabb i tolkningen där... verkar vara exets fru som hittat det alltså.

Det stod hyresgästerna.

Edit:
Då redigerar jag, efter din edit.
Citera
2011-08-12, 14:00
Medlem
essohasses avatar
Här kommer ett saxat stycke ur stämningsansökan som får mig att tro att det kanske ändå går att fälla aset:
Citat:
Vidare skall med bevisningen styrkas att samtliga åtgärder vidtagna för att dölja Marina Johanssons blod i sängbotten inte utförts omgående efter mordet - kamouflagefilten har inte lagts ovanpå inkontinensskyddet förrän det gått så lång tid att underlaget hunnit torka (se teknisk undersökning, punkt 24), vilket i sin tur visar att gärningsmannen måste ha befunnit sig under relativt lång tid i Marina Johanssons bostad after mordet (utredningen visar att Fredrik Svensson bott kvar i huset fram till det första ingripandet mot honom 2010-08-04, varefter huset spärrades av) och att en alternativ gärningsman är utesluten (se nedan skriftlig bevisning punkt 40 ang. syn).
Citera
2011-08-12, 14:00
Bannlyst
Citat:

Tack.

Vilket jävla svin Fredrik är, misshandel av sina barns mor, en tjej han haft ett förhållande med, snott pengar från tjejens konto.

Blir han fälld så kommer en massa skabbiga brudar skriva söta brev till aset, ingen normal tjej varken försvarar, skyddar eller vill ha detta knarkande avskum i sin närhet.
Citera
2011-08-12, 14:10
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlis
Tack.

Vilket jävla svin Fredrik är, misshandel av sina barns mor, en tjej han haft ett förhållande med, snott pengar från tjejens konto.

Blir han fälld så kommer en massa skabbiga brudar skriva söta brev till aset, ingen normal tjej varken försvarar, skyddar eller vill ha detta knarkande avskum i sin närhet.

Han har tjej....
Citera
2011-08-12, 14:13
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det stod hyresgästerna.

Edit:
Då redigerar jag, efter din edit.

De boende i Marina:s hus är exet och dennes fru.

P*e*r F*a*h*l*b*e*r*g och L*o*t*t*a F*a*h*l*b*e*r*g
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in