2013-12-08, 01:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är ett ganska allvarligt brott att bestjäla någon på detta jävla sätt.
"Han sket i det".
Tacka fan för det - såna här ryggradslösa och usla ursäkter till människovarelser bryr sig
ju inte ett jävla dugg om hur de behandlar andra människor. Vill dom ha något så tar dom
det rätt och slätt. Fy fan för såna as.
Nästla sig in, utnyttja och stjäla och mörda.

Det är rent häpnadsväckande att det finns folk villiga att skynda till försvar av sånt här
värdelöst patrask som stjäl och mördar och skapar tragedier för andra.
Helvetes illa luktar det om sånt.

Han skulle lägga det bakom sig? Du ser vilket skitsnack han far med. Aset har 28 brott på sig, och nu står mord som nästa avsnitt i registret. Han måste vara mytoman det är nog inget annat som gäller för denna samvetslösa individ. Man mår illa på den här typen av människa. Garanterat har han ett gäng killergroupies i väntrummet sen som ivrigt vill träffa honom. Världen är full av sjuka dårar.
Citera
2013-12-08, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
En polis sa att han direkt förstod att han haft ihjäl henne. Men teknikerna kunde inte förstå sig på kulhålet eller hitta den blodiga sängen. Polisen lyckades inte heller hitta kroppen. Dåligt gjort. Engagemanget var störst hos Kvarnsten som gick på åtal utan kropp.

Vem är kvarnsten och vad har han tillfört detta fall?
Men nu finns kropp och det är saker med paketet som nog kommer att finna sin väg till mastermind Svensson. Och inte att förglömma den gode Lennar!'s tunga vittnesmål.
Citera
2013-12-08, 02:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han skulle lägga det bakom sig? Du ser vilket skitsnack han far med. Aset har 28 brott på sig, och nu står mord som nästa avsnitt i registret. Han måste vara mytoman det är nog inget annat som gäller för denna samvetslösa individ. Man mår illa på den här typen av människa. Garanterat har han ett gäng killergroupies i väntrummet sen som ivrigt vill träffa honom. Världen är full av sjuka dårar.
Så länge såna här individer inte själva behövt råka ut för såna här livsfarliga
kryp i sin egen verklighet så går det an att gulla med asen och förmildra och ha sig.

Men lita på att i samma stund man skulle få en egen anhörig mördad eller rånad eller
vad det kan vara, så svänger det i attityden. Med fördragsamheten och det milda sinnelaget.
Då förskjuts perspektiven radikalt.
Då är det inte läge längre för att raljera om skuld och straff, håna åklagare och annat,
då är man mitt i det obeskrivliga helvetet själv och får ingen lugn stund förrän rättvisa blir
skipad och missdådarna får vad dom förtjänar. När man har bevisat deras skuld till sina brott.
Citera
2013-12-08, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så länge såna här individer inte själva behövt råka ut för såna här livsfarliga
kryp i sin egen verklighet så går det an att gulla med asen och förmildra och ha sig.

Men lita på att i samma stund man skulle få en egen anhörig mördad eller rånad eller
vad det kan vara, så svänger det i attityden. Med fördragsamheten och det milda sinnelaget.
Då förskjuts perspektiven radikalt.
Då är det inte läge längre för att raljera om skuld och straff, håna åklagare och annat,
då är man mitt i det obeskrivliga helvetet själv och får ingen lugn stund förrän rättvisa blir
skipad och missdådarna får vad dom förtjänar. När man har bevisat deras skuld till sina brott.

Väl skrivit Grandioso. Kunde ej skriva detta bättre själv, nästan
Det är väl klart att familjen dör när någon I familjen dör. Det tror jag de flesta håller med om.
För min egen del så skulle jag göra allt i mina makter's och inom lagen ( förstås ) möjligheter att få tag på Gärningsman/ Kvinna och så småningom åka på besök och bara sitta med ett litet hånleende ala jägarna. Underbara känslor. Detta kanske bli reella vårkänslor.
Citera
2013-12-08, 04:07
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Han erkänner inget inte ens då han döms efter att ha tagits vid en övervakningskamera då han stal pengar på en grannes bankkort. Han nekar om du så lägger upp DNA framför näsan på honom.
Läs FUP och vad hans mor talar om hur hans personlighet är. Det är skrämmande hur sanningsenlig och rak hon är trots att hon är hans mor.

Det är möjligt att du har rätt här, att FS stal pengar från en granne.
MEN jag undrar varför FS hade koden till sin grannes bankomatkort? Kan det vara så att grannen var med vid tillfället, sittandes i en bil för att FS fått lov att låna pengar av denne och själv får vandra till bankomaten för att ta ut detta?
Sedan får grannen inte tillbaka pengarna, drar en vals om stöld för att få en chans att få tillbaka sina stålar?

Bara spekulerar... Jag har inte gett min kod till mina grannar. Inte ens till mina närmaste vänner. Har du?
Citera
2013-12-08, 04:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
För att han har psykopatdrag och en störning det va ju en indikation på en misstänkt störning i P7an.
Han är ingen person man säger emot sa hans mor, och det har man fått en bra uppfattning om genom att studera FUP och vad människorna säger om honom. Notera att det handlar om praktikplatser osv.
Han kuvade även Marina så hon fick skriva brev istället och göra slut. Herregud en sån fegis. Barn, kvinnor och djur duger han till att plåga och slå på. En liten våldtäkt också på detta. Skrämmande att han fått gå ute i det fria.

Fetade 1. Ge oss en källa på att FS har psykopatdrag, dina egna okunniga spekulationer räcker inte. FS må ha betett sig som en skit emellan åt men det räcker inte att vara en skitstövel för att klassas som en psykopat. Däremot antar FS mor att FS förmodligen fått en diagnos som tex ADHD om FS undersökts för detta som barn. Det är lite skillnad.

Fetade 2; Detta sa M´s syster om M också. Dessutom sa FS mor om Marina att Marina inte verkade bry sig om någon annan än sig själv, att FS barn verkade rädda för Marina samt att det inte rådde något tvivel om att det var Marina som bestämde i MJ och FS förhållande.
Citera
2013-12-08, 04:34
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Vem är kvarnsten och vad har han tillfört detta fall?
Men nu finns kropp och det är saker med paketet som nog kommer att finna sin väg till mastermind Svensson. Och inte att förglömma den gode Lennar!'s tunga vittnesmål.
Ja, vem kan det vara...?

Jo, man syftar på en viss åklagare. Det finns ju några stycken ljushuvuden här som
har så roligt åt att våldföra sig på åklagarnas efternamn.
Kvarnström, Svenkvist. Svinkvist har förekommit.
Sedan har vi lustiga namn på poliser i ärendet och vittne desslikes.
Guldfisken, Lullige Lelle med flera.
Vem som är just "Guldfisken" har jag aldrig fått ordentlig klarhet i.

Hög intellektuell nivå på tråden, den saken är klar.
Citera
2013-12-08, 08:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja alltså var låg dom först och främst. Jo i källaren där han bodde, så vem bryr sig om en sån sak att slänga på skydd och ska dessutom veta vad dom finns. Så pratar Hansson om Fredriks märke kontra dom som fanns i huset. Helt sinnesförvirrat.

Sen som grädde på moset så läggs en filt på som inte har blod på sig alltså är blodet torrt då den slängs på. Guess who?
Löjligt det här med allt som ska ha skaffats fram och fixats med. Inkontinensskyddets fabrikat anser Hansson vara något att ta upp. Pajastakter och man kan ju undra om det är för att fylla ut ett A4 bara.
Pinsamt oproffsigt måste jag säga.

Lite intressant är det med uppgiften om vapnet som Fredrik hade tagit innan och inte erkänt det direkt
Har han kleptomani`? Kanske värt att kriminalvården ger han den vården som han behöver och det är ju en hel del vad jag förstår. Han har väldigt svårt att skilja på äganderätt, och hans empati har stora brister.
Efter hur lång tid färgar inte blod av sig på en filt som läggs på?

Varför är det pajastakter att ta upp inkontinensskyddens fabrikat?
Citera
2013-12-08, 09:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jag ser ingenting som styrker att det skulle vara Marina som vittnet såg.
Heller inget som styrker ngt mobiltalande i bilen som vittnet sett.
En grå bil..Ja det är ju ovanligt ?

Ta det med den degraderade åklagaren PÅK för om jag inte minns fel var det hans vittne.

Jag tror att det kan vara MJ som vittnet såg och att MJ förde handen mot ansiktet som en reflex när hon var nära att krocka med en mötande bil.

Av någon anledning så tyckte PÅK samma sak, alltså att det var MJ. PÅK har ju hyllats för att ha helt rätt så då måste det ju vara MJ vittnet såg, eller hur?
Citera
2013-12-08, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att du har glömt en fråga: Vem har lovat honom en kvarts miljon?

http://bohuslaningen.se/nyheter/vastsverige/1.1564977-friad-i-marinafallet-kraver-skadestand
Citat:
Den 38-årige man som misstänktes ha mördat Marina Johansson, kräver 250 000 kronor i skadestånd.
Citat:
Skadeståndet mot staten har ställts till justitiekanslern som just nu har det under behandling. Mannen menar att rättsfallet varit mycket uppmärksammat i media och att hans namn och bild bland annat publicerats på nätet. Han tvingades därför flytta till annan ort.

Här är ännu en lögn av ljugarjöns i Söderhavet.
Han hade ingen bostad alls längre i Spekeröd,
därför tvingades han flytta och parasiten hade redan på anstalten.nu raggat upp ett nytt värddjur som bodde i Hagfors

Citat:
Domstolarna menar att om mycket talar för att Marina Johansson inte är i livet,
men åklagaren har inte lyckats ta fram övertygande bevisning för att hon är död och än mindre mördad av 38-åringen.

Den 14 april är en stor skallgång planerad med organisationen Missing People som organisatör.
.

Direkt gör organisationen en besparing åt staten på 250.000:-.
Å andra sidan blir det här en mångmiljonsutgift för skattebetalarna i form av en långvarig fängelsekostnad.
Citera
2013-12-08, 09:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Misstolkade det sista ordet. Ironiskt att just det kommer bli hans bostad i 18 år .
Tror FS kan erkänna. Han blir nog knäckt av en vit jul...

Missen av Kalle Anka är kanske värre?

Jag har hört att det knäckt andra häktade. Får MGM ta emot besök för det finns väl ingen anledning att neka eftersom åklagarsidan är så segerviss.
Citera
2013-12-08, 09:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
HD genomskådade tomten det räcker långt. Ändå till det unika som fjärde fallet på 50 år som beviljats resning, och då har dom andra erkänt.

Han har dribblat bort sig själv och sitter förmodligen och studerar pärmen "bekanta" nu.

Det som är unikt är väl ändå det faktum att det är första gången som HD inte är eniga i sitt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in