2013-12-07, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Öhhhh. Vad menar du?
Om inte telefonen slängts på soptippen så är den väl här omkring oss och visar att det finns ingen relevans för fallet över huvud taget.

Jag menar det jag skriver.
Telefonen har hittats efter HR och MH tar upp en telefon i 4 skriftliga punkter för att den betyder något.
MH vet vad som har bärighet och inte.

Han kanske kan få åtalet ogillat om ÅK har undanhållit viktig bevisning ?
http://lexwiberg.se/000018c.html
Citera
2013-12-07, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Telefonen har hittats efter HR och MH tar upp en telefon i 4 skriftliga punkter för att den betyder något.

Nej. Det bär inte och advokaten vet detta. Därför körs gammal skåpmat i mixern och inget med vett eller sans kommer ut i den andra änden.
Lycka till MH.
Citera
2013-12-07, 19:57
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden

Det är snarare så att telefonen är kontrollerad och resultat gav ingenting. Eller rättare sagt, ingenting som tyder på en annan gärningsman än FS.
Kom ihåg, en ny "förutsättningslös utredning" påbörjades efter att MJ hittades.
Citera
2013-12-07, 20:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det är snarare så att telefonen är kontrollerad och resultat gav ingenting. Eller rättare sagt, ingenting som tyder på en annan gärningsman än FS.
Eller så visade det sig att telefonen användes när KH fick sitt möte, och åklagaren kommer att hävda att det var FS i peruk.
Citera
2013-12-07, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish

Kom du ihåg vilket förhör av Fred som slaskades ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-07 kl. 20:57.
Citera
2013-12-07, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eller så visade det sig att telefonen användes när KH fick sitt möte, och åklagaren kommer att hävda att det var FS i peruk.
Eller så visade det sig att telefonen var lika stendöd som den stackars ägarinnan. Den vägen har du inte tänkt kanske?
Åklagaren behöver ej hävda något. Lenna&t har detta under kontroll.
Citera
2013-12-07, 20:10
Bannlyst
Citat:
"I denna del refererar jag till de omständigheter jag redogjort för ovan och som enligt min mening
tyder på att Marina avled natten mellan den 27 och 28 juli"

Den där tidpunkten ger sig inte åklagaren en tum på, inte en millimeter.
Den är fastställ med den bevisning som nu finns och samma är det med den misstänkte.
Det är han och ingen annan som gjort och har haft möjlighet att göra detta och även städat undan alla spår.
Det påhittade alibit är för natten därpå men det gick inte att lura polisen för att mordet skulle skett då.Att han blånekar denna tredje rättegång kommer inte att hjälpa, snarare tvärtom.
Nu väntar lagens strängaste straff för mördaren.
Citera
2013-12-07, 21:57
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ordfront
Den där tidpunkten ger sig inte åklagaren en tum på, inte en millimeter.
Den är fastställ med den bevisning som nu finns och samma är det med den misstänkte.
Det är han och ingen annan som gjort och har haft möjlighet att göra detta och även städat undan alla spår.
Det påhittade alibit är för natten därpå men det gick inte att lura polisen för att mordet skulle skett då.Att han blånekar denna tredje rättegång kommer inte att hjälpa, snarare tvärtom.
Nu väntar lagens strängaste straff för mördaren.

Hur skulle det hjälpa honom att inte blåneka?
Citera
2013-12-07, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Hur skulle det hjälpa honom att inte blåneka?

Varför hålla sin historia när spelet är över ?
Förhören med den nya bevissituationen är nog lite plågsamma just nu.
Citera
2013-12-08, 00:07
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Varför hålla sin historia när spelet är över ?
Förhören med den nya bevissituationen är nog lite plågsamma just nu.
Ska vi gå in i hjärnan hos en psykopat? För FS får väl om någon rubriceras som en sådan?
Enligt förhör med personer som har haft oturen att vistas i hans omgivning vittnar ju om en människa som BARA tänker på sig själv, ljuger, stjäl och bedrar när chansen ges.

Jag tror ärligt talat att FS har intalat sig själv att han är oskyldig, men innerst inne vet han vem som har gjort detta illdåd, han kommer på sig själv ibland "jävlar det var ju jag" men han har fabricerat så mycket i sin hjärna att det ska finnas alternativa gärningsmän som tog stackars marina av daga att han kanske t om funderar på vem det kan vara som har gjort det, men till slut påminns han av sitt inre, det var ju faktiskt han själv som gjorde det!.

Problemet hos FS är nu att han har en ny sambo/tjej som han är tvungen att ljuga inför, han har nämligen inga andra människor som bryr sig om honom just nu i detta nu, det är denne flickvän och hennes släkt som står bakom honom, det är hans enda "skyddsnät"...Därför skulle det vara förödande att erkänna i detta läge... Sedan kan man ju fråga sig varför en person som har levt så många år har så FÅ personer omkring sig, alla verkar ha tröttnat på denne.
Citera
2013-12-08, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Från FB:s bostad då? Eller iaf från hans hemmacell.
Misstolkade det sista ordet. Ironiskt att just det kommer bli hans bostad i 18 år .
Tror FS kan erkänna. Han blir nog knäckt av en vit jul...
Citera
2013-12-08, 00:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Misstolkade det sista ordet. Ironiskt att just det kommer bli hans bostad i 18 år .
Tror FS kan erkänna. Han blir nog knäckt av en vit jul...

Han erkänner inget inte ens då han döms efter att ha tagits vid en övervakningskamera då han stal pengar på en grannes bankkort. Han nekar om du så lägger upp DNA framför näsan på honom.
Läs FUP och vad hans mor talar om hur hans personlighet är. Det är skrämmande hur sanningsenlig och rak hon är trots att hon är hans mor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in