2013-12-08, 01:03
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Vilken FUP? Jag har läst domen om den bankomatstöld, som det gäller, och där står inget om någon övervakningskamera. Men det står att han erkände. Det var nästan det enda som stod i den domen. Det blev ingen särskild påföljd heller, bara fortsatt skyddstillsyn.
Jag pratar precis om de rader som mrsmagoo saxade ur fupen, där han påstår att han dömdes emot sitt nekande!
Citera
2013-12-08, 01:08
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Har du sett att Hansson åberopar inkontinensskydden och menar att dom är olika de som Fredrik hade och de som låg på sängen. Precis som det har betydelse. Hans demonstration av hur han lade på skydd tidigare då han bodde med sina barn är minst sagt humoristiska.

Han ljuger i FUP i så fall. Även om detta,.

Det där har jag tittat på för länge sedan och då uppfattade jag att han erkände för att lägga det bakom sig. Han sket i det. Kan nog vara felskrivning i FUP. Eller felsägning. Kanske menade han "dömd oskyldig" och sedan blev det "dömd mot nekande". Den där Nejding är ju inte en av de vassaste poliserna.

I domen står hursomhelst att han erkände, och det var det enda domstolen använde som domskäl. Fortsatt skyddstillsyn och inget mer.
Citera
2013-12-08, 01:15
Bannlyst
Citat:
Det där har jag tittat på för länge sedan och då uppfattade jag att han erkände för att lägga det bakom sig. Han sket i det. Kan nog vara felskrivning i FUP. Eller felsägning. Kanske menade han "dömd oskyldig" och sedan blev det "dömd mot nekande". Den där Nejding är ju inte en av de vassaste poliserna.

I domen står hursomhelst att han erkände, och det var det enda domstolen använde som domskäl. Fortsatt skyddstillsyn och inget mer.

Ifrån skyddstillsyn till 16+ år i fängelse. Vilken oerhörd bedrift i Svenssons karriärstege.
Lennar! Kommer att framstå som ett karaktärsvittne av rang. Vem trodde det ?
Citera
2013-12-08, 01:19
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Ifrån skyddstillsyn till 16+ år i fängelse. Vilken oerhörd bedrift i Svenssons karriärstege.
Lennar! Kommer att framstå som ett karaktärsvittne av rang. Vem trodde det ?

Det får vi se hur det blir med det.
Citera
2013-12-08, 01:20
Bannlyst
Citat:
Har du sett att Hansson åberopar inkontinensskydden och menar att dom är olika de som Fredrik hade och de som låg på sängen. Precis som det har betydelse. Hans demonstration av hur han lade på skydd tidigare då han bodde med sina barn är minst sagt humoristiska.

Han ljuger i FUP i så fall. Även om detta,.

Faktiskt lite Python över detta spektakel.
Skydden hittades av mördaren Svensson DVS. Full koll på vapengömmor madrasser och inkontinentskydd har han men vet ej vad klockan är när han sover i sin bil i korsningen efter vägen bara någon km ifrån Marinas hus om jag fattat detta rätt. Märkliga saker som hänt i och omkring Spekeröd dessa dagar.
Citera
2013-12-08, 01:26
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Skydden hittades av mördaren Svensson DVS. Full koll på vapengömmor madrasser och inkontinentskydd har han men vet ej vad klockan är när han sover i sin bil i korsningen efter vägen bara någon km ifrån Marinas hus om jag fattat detta rätt. Märkliga saker som hänt i och omkring Spekeröd dessa dagar.

Lika märkliga saker hände i och kring polisens mordutredning. Det i flera år.
Citera
2013-12-08, 01:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Ja alltså var låg dom först och främst. Jo i källaren där han bodde, så vem bryr sig om en sån sak att slänga på skydd och ska dessutom veta vad dom finns. Så pratar Hansson om Fredriks märke kontra dom som fanns i huset. Helt sinnesförvirrat.

Sen som grädde på moset så läggs en filt på som inte har blod på sig alltså är blodet torrt då den slängs på. Guess who?
Löjligt det här med allt som ska ha skaffats fram och fixats med. Inkontinensskyddets fabrikat anser Hansson vara något att ta upp. Pajastakter och man kan ju undra om det är för att fylla ut ett A4 bara.
Pinsamt oproffsigt måste jag säga.

Lite intressant är det med uppgiften om vapnet som Fredrik hade tagit innan och inte erkänt det direkt
Har han kleptomani`? Kanske värt att kriminalvården ger han den vården som han behöver och det är ju en hel del vad jag förstår. Han har väldigt svårt att skilja på äganderätt, och hans empati har stora brister.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-08 kl. 01:30.
Citera
2013-12-08, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Lika märkliga saker hände i och kring polisens mordutredning. Det i flera år.
Nej.
Utrednings och resursengagemang har aldrig saktat ned i detta fall.
Oförtruten och samlade har polis och åklagare jobbat i det tysta. Det måste väl du förstå?
Citera
2013-12-08, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ja alltså var låg dom först och främst. Jo i källaren där han bodde, så vem bryr sig om en sån sak att slänga på skydd och ska dessutom veta vad dom finns. Så pratar Hansson om Fredriks märke kontra dom som fanns i huset. Helt sinnesförvirrat.

Sen som grädde på moset så läggs en filt på som inte har blod på sig alltså är blodet torrt då den slängs på. Guess who?
Löjligt det här med allt som ska ha skaffats fram och fixats med. Inkontinensskyddets fabrikat anser Hansson vara något att ta upp. Pajastakter och man kan ju undra om det är för att fylla ut ett A4 bara.
Pinsamt oproffsigt måste jag säga.

Lite intressant är det med uppgiften om vapnet som Fredrik hade tagit innan och inte erkänt det direkt
Har han kleptomani`? Kanske värt att kriminalvården ger han den vården som han behöver och det är ju en hel del vad jag förstår. Han har väldigt svårt att skilja på äganderätt, och hans empati har stora brister.

Läste i tråd och FUP om en att en filt lagts över blodet. Som du säger borde något fragment ha transporterats över till filten. Det har det inte gjort kanske. Konstiga saker som hänt här .
Citera
2013-12-08, 01:36
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Nej.
Utrednings och resursengagemang har aldrig saktat ned i detta fall.
Oförtruten och samlade har polis och åklagare jobbat i det tysta. Det måste väl du förstå?

En polis sa att han direkt förstod att han haft ihjäl henne. Men teknikerna kunde inte förstå sig på kulhålet eller hitta den blodiga sängen. Polisen lyckades inte heller hitta kroppen. Dåligt gjort. Engagemanget var störst hos Kvarnsten som gick på åtal utan kropp.
Citera
2013-12-08, 01:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Det är ett ganska allvarligt brott att bestjäla någon på detta jävla sätt.
"Han sket i det".
Tacka fan för det - såna här ryggradslösa och usla ursäkter till människovarelser bryr sig
ju inte ett jävla dugg om hur de behandlar andra människor. Vill dom ha något så tar dom
det rätt och slätt. Fy fan för såna as.
Nästla sig in, utnyttja och stjäla och mörda.

Det är rent häpnadsväckande att det finns folk villigt att skynda till försvar av sånt här
värdelöst patrask som stjäl och mördar och skapar tragedier för andra.
Helvetes illa luktar det om sånt.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-08 kl. 01:58.
Citera
2013-12-08, 01:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Läste i tråd och FUP om en att en filt lagts över blodet. Som du säger borde något fragment ha transporterats över till filten. Det har det inte gjort kanske. Konstiga saker som hänt här .

Ja inte minsta lilla blod fanns efter dessa 2 liter minst som rann ut ur Marina.
Den gigantiska blodpölen som Hansson menade va 2 dl och inte alls va rätt mängd och bla bla.
Nu vet man att hon avled i sängen efter ett skott i nacken rakt ut genom ögat, och allt blod som blev kvar i sängbottnarna. Så skulle filten inget få på sig? Nej, det är så här att Fredrik hade all tid i världen på sig och kunde lägga på filten då blodet torkat inget annat.

Nästa gång Borås Sp tekniska forskningsinstitut prövar blodmängder eller är inblandade i brott kan man komma ihåg att dom är helt korrekta i sin analys. Det finns ett bra facit på det nu.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-08 kl. 02:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in