2013-12-08, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är hans som säger detta i förhör, men Hansson va inte behjälplig där och kunde ljuga för honom.
Ältar man telefonerna ännu? Trots att HD bedömt gnället från Hansson? Pinsamt!

Bästa att ta ut belastningsregistret igen och se om det tillkommit något på de 28 avsnittet han har.

Misstänker nästan att MH inte kan jobba på dagis.
En advokat ska väl inte hjälpa sin klient med att ljuga? Låter lite märkligt.
Citera
2013-12-08, 00:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuarrelDeluxe
Varför hålla sin historia när spelet är över ?
Förhören med den nya bevissituationen är nog lite plågsamma just nu.

För att han har psykopatdrag och en störning det va ju en indikation på en misstänkt störning i P7an.
Han är ingen person man säger emot sa hans mor, och det har man fått en bra uppfattning om genom att studera FUP och vad människorna säger om honom. Notera att det handlar om praktikplatser osv.
Han kuvade även Marina så hon fick skriva brev istället och göra slut. Herregud en sån fegis. Barn, kvinnor och djur duger han till att plåga och slå på. En liten våldtäkt också på detta. Skrämmande att han fått gå ute i det fria.
Citera
2013-12-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Det frågade jag inte. Jag frågade hur det skulle hjälpa honom att inte blåneka. Underförstått att han inte vill bli dömd.

Det framstår väl i hela den enorma tråden plus en och annan genomskådad storlögn att Svensson försöker att föra utredare/ den vanliga människan runt och bakom ljuset.
Se igenom det trovärdiga och fundera på att det inte finns någon alternativ GM utan fokusera på den verkliga mördartomten i detta fall. DVS herr Svensson.
Citera
2013-12-08, 00:41
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Misstänker nästan att MH inte kan jobba på dagis.
En advokat ska väl inte hjälpa sin klient med att ljuga? Låter lite märkligt.

Nej, det gör advokaten om kniven i ett förhör. Fredrik har ju kniv på sig då han togs.
Brännvinsadvokaten säger att Fredrik skulle sälja den så därför hade han den på sig.

Nåväl det bör väl uppmärksammas om vad han håller på med den gode advokaten.
Iofs trodde polisen kanske på fällande dom och sket i följdfrågan som borde varit vem skulle du sälja de till då?

Fredrik hade svarat så här - "det har du inte med att göra".
Eller i värsta fall så här- "jag kommer inte ihåg".
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-08 kl. 00:52.
Citera
2013-12-08, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, det gör advokaten om kniven i ett förhör. Fredrik har ju kniv på sig då han togs.
Brännvinsadvokaten säger att Fredrik skulle sälja den så därför hade han den på sig.

Nåväl det bör väl uppmärksammas om vad han håller på med den gode advokaten.
Iofs trodde polisen kanske på fällande dom och sket i följdfrågan som borde varit vem skulle du sälja de till då?

Han hade svarat så här - "det har du inte med att göra".
Eller i värsta fall så här- "jag kommer inte ihåg".

Vem hade sagt så MH eller FS ?
Svensson har tur som är så omhuldad av sin advokat. Har faktiskt aldrig sett något som liknar detta heller.
Stockholmssyndromet är väl närmast liknande.
Citera
2013-12-08, 00:47
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det påstod jag inte. Ljuger domen?
Stämmer allting så är det väl FS som ljuger som vanligt liksom hans egen moder vittnar om.
Citera
2013-12-08, 00:49
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det framstår väl i hela den enorma tråden plus en och annan genomskådad storlögn att Svensson försöker att föra utredare/ den vanliga människan runt och bakom ljuset.
Se igenom det trovärdiga och fundera på att det inte finns någon alternativ GM utan fokusera på den verkliga mördartomten i detta fall. DVS herr Svensson.

HD genomskådade tomten det räcker långt. Ändå till det unika som fjärde fallet på 50 år som beviljats resning, och då har dom andra erkänt.

Han har dribblat bort sig själv och sitter förmodligen och studerar pärmen "bekanta" nu.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-08 kl. 00:55.
Citera
2013-12-08, 00:52
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Vem hade sagt så MH eller FS ?
Svensson har tur som är så omhuldad av sin advokat. Har faktiskt aldrig sett något som liknar detta heller.
Stockholmssyndromet är väl närmast liknande.

Konstig liknelse du gör. Hålls han fången av sin advokat?
Citera
2013-12-08, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Konstig liknelse du gör. Hålls han fången av sin advokat?
Jag tror det är ett gemensamt dra och tryck i denna udda gemensamhet.
Lite småvänner livet igenom tror jag på.
Citera
2013-12-08, 00:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Dumpades denne i skogen ?
Vidare skulle jag nog vilja säga att FS kommer att få ett straff likt Jens mördare, dvs 16 år.

Nja, inte säkert han kan få mer med tanke på hur han behandlade henne efteråt, så frågan är öppen.
Hoppas man ger honom ett svidande hårt straff. Och att han placerar arslet på någon perverterad anstalt för idioter och annat löst pack det behövs om han inte ska isoleras dvs.,
Citera
2013-12-08, 01:00
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Men herregud, av med skygglapparna, du har ju det svart på vitt i fup-en

Vilken FUP? Jag har läst domen om den bankomatstöld, som det gäller, och där står inget om någon övervakningskamera. Men det står att han erkände. Det var nästan det enda som stod i den domen. Det blev ingen särskild påföljd heller, bara fortsatt skyddstillsyn.
Citera
2013-12-08, 01:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag tror det är ett gemensamt dra och tryck i denna udda gemensamhet.
Lite småvänner livet igenom tror jag på.

Har du sett att Hansson åberopar inkontinensskydden och menar att dom är olika de som Fredrik hade och de som låg på sängen. Precis som det har betydelse. Hans demonstration av hur han lade på skydd tidigare då han bodde med sina barn är minst sagt humoristiska.

Citat:
Men herregud, av med skygglapparna, du har ju det svart på vitt i fup-en

Han ljuger i FUP i så fall. Även om detta,.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in