2013-12-01, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är inga kärringknopar och någon FUP lär inte komma i fallet.
Så för att hålla informationen så saklig den kan bli så krävs det att man håller sig informerad på rätt sätt.
Ingen FUP kommer utan det som kommit är ett tilläggsprotokoll och se mina tidigare inlägg.
Det som finns sedan innan är aktbilagorna i resningsansökan, så det är vad som är nytt material.
Så har man inte tillgång till aktbilagorna i resningsansökan ser man inga knutar/knopar alls.

Kanske det, men knoparna är kärringknopar och ett virrvarr av varianter. Inga jävla snaror, utan skatbo.
Citera
2013-12-01, 21:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
Äntligen svart på vitt om hur det går i hovrätten!

Ungefär så kan man tolka detta, och man har fått knoparna/knutarna om bakfoten.
Man har inte sett knutarna i ämnet viket är högst intressant.
Det är ingen kärringknut och det är flera knutar dessutom.

Så postaren som påstår detta kan väl lägga in det hela anser jag så det beläggs.
Men det lär man inte få se för det existerar inte utan på sin höjd har man ett par dokument om hur man kontaktat L.

http://www.svt.se/cachable_image/1352800268/svts/article578727.svt/alternates/large/MarinaJohanssonHittad.jpg
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-01 kl. 21:32.
Citera
2013-12-01, 21:33
Bannlyst
Citat:

Så postaren som påstår detta kan väl lägga in det hela anser jag så det beläggs.
Men det lär man inte få se för det existerar inte utan på sin höjd har man ett par dokument om hur man kontaktat L.

På vilket sätt är knutarna viktiga? Jag menar, räcker det inte med bevis nu?
Citera
2013-12-01, 21:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorick
På vilket sätt är knutarna viktiga? Jag menar, räcker det inte med bevis nu?

I sak är dom väl inte så viktiga kan jag tänka mig om inte åklagaren ska ta fram någon som säger att F kan knyta bla bla. Men snaran på rumsbordet tyder väl på att han kan en del. Samma med Barbie som hängde ut från ett fönster i en snara, så han har en förkärlek för just snaror.
Nej det är mer intressant hur han bemödat sig med att göra en del saker som då antyder på att han varit rationell och metodisk.

530x340 va presenningen ser jag, och det va mycket löst som hängde runt om och på.
Mycket har man analyserat hos SKL men jag tror inte man fick träffar vilket kan vara svårt efter två år ute. Det som är intressant är att man tror åklagaren är kass för att man inte kan analysera hårstrån vilket är en okunnighet. Det är alltså SKL som analyserar hårstrån, och hade dom då kunnat ta DNA exempelvis, så förklarar det inte mer än att dom bodde i samma hus. Om nu inte Maddes hårstrå skulle funnits i paketet dvs.

Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Så det var alltså långa råttfärgade hårstrån i paketet, m a o kan vi alltså stryka JE o Fr*d
från den högst hypotetiska listan på "alt gm" (Iofs har de ju aldrig varit i närheten av att vara misstänkta)

Frågan är vad FS gjorde där egentligen på rastplatsen, det var inte så att han plockade upp grejer som han spred ut vid fyndplatsen istället?

Ja råttans hårstrå är nog ganska troligt att det rör sig om. RÅ och HD har strukit andra gärningsmän i alla fall, så det är intressant ur synpunkt faktaunderlag.
Citera
2013-12-01, 21:48
Bannlyst
Citat:
I sak är dom väl inte så viktiga kan jag tänka mig om inte åklagaren ska ta fram någon som säger att F kan knyta bla bla. Men snaran på rumsbordet tyder väl på att han kan en del. Samma med Barbie som hängde ut från ett fönster i en snara, så han har en förkärlek för just snaror.
Nej det är mer intressant hur han bemödat sig med att göra en del saker som då antyder på att han varit rationell och metodisk.

530x340 va presenningen ser jag, och det va mycket löst som hängde runt om och på.
Mycket har man analyserat hos SKL men jag tror inte man fick träffar vilket kan vara svårt efter två år ute. Det som är intressant är att man tror åklagaren är kass för att man inte kan analysera hårstrån vilket är en okunnighet. Det är alltså SKL som analyserar hårstrån, och hade dom då kunnat ta DNA exempelvis, så förklarar det inte mer än att dom bodde i samma hus. Om nu inte Maddes hårstrå skulle funnits i paketet dvs.

Ja råttans hårstrå är nog ganska troligt att det rör sig om. RÅ och HD har strukit andra gärningsmän i alla fall, så det är intressant ur synpunkt faktaunderlag.

Ja, vad fint att den kom tillrätta, ett tag var jag lite orolig för att han kastat bort den.
Citera
2013-12-01, 22:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det är en blandning av kärringknopar och annat i en salig röra.

Jag skulle säga att den som knöt dessa inte vet ett skit om knopar, rena trasslet till slut.

Källa: du får se i FUP när den kommer.
Gjorde polis någon beställning på att SKL skulle söka teknisk spår på repen eller ville de bara veta vilka knutar som använts?
Citera
2013-12-01, 22:10
Bannlyst
Citat:

http://www.svt.se/cachable_image/1352800268/svts/article578727.svt/alternates/large/MarinaJohanssonHittad.jpg

Nä, postaren skiter i ointressanta saker som knutar:

Mer intressant i samma underlag (om du har allt) är att firmamobilen inte är utredd, eller hur ?
Citera
2013-12-01, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Gjorde polis någon beställning på att SKL skulle söka teknisk spår på repen eller ville de bara veta vilka knutar som använts?

Man har kollat efter DNA, hittade inte ett skit.

Man kollade efter fiberrester från bilen, hittade inte ett skit.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-01 kl. 22:51.
Citera
2013-12-01, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Konstapel B. Guldfisk till åklagarens tjänst. Hur ska han kunna minnas korrekt efter så lång tid?

Han behöver inte minnas. Han har läst beteendevetenskap via Hermods.

Så här lät det:
https://soundcloud.com/john-quarrel/bi-tr-klipp
Citera
2013-12-01, 23:04
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har berättat att jag har varit vid Adenmarks, har du missat det? Jag ljuger väl aldrig för dig, kära icecoldice.

Åtta sedlar, varav fyra från ett årtal, och fyra från ett annat årtal, tyder på allt annat än två uttag efter varandra i samma bankomat.

Ovikta? Har du sett bilden på sedlarna?

Ja, för alla företag som arbetar med laddning av bankomater använder enbart nya sedlar från ett och samma årtal. Väktarna står och sorterar sedelbuntarna efter årtal, så är det.

Eller kanske inte...har man dessutom egen uppräkningsverksamhet inom bolaget använder man även redan cirkulerade sedlar vid laddning.
Enda kravet är att sedlarna inte får vara skadade på något vis.

Källa: Informationsansvarig vid Nokas, Kontantens nuvarande värdetransportör och organisation för laddning av automater.

Det är alltså inte det minsta underligt att få ut sedlar från fler än ett årtal från en och samma bankomat.

Citat:
Nej, jag gav hans motivering till att inte tipsa polisen, att det inte var Marinas bil.

Skriv då vad du menar istället för att skriva saker som du inte kan belägga. Att skriva att det inte var MJ:s bil är inte på något vis detsamma som att skriva att RJ:s motivering till att inte tipsa polisen var att han inte trodde att det var just MJ:s bil.

Citat:
Hur kan vi stryka någon som inte har lämnat hårstrån? Belägg för att GM lämnade hårstrån?

Belägg för att GM inte lämnade hårstrån?
Citera
2013-12-01, 23:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Man har kollat efter DNA, hittade inte ett skit.

Man kollade efter fiberrester från bilen, hittade inte ett skit.
Då finns ingenting med andra ord som kan styrka det nya beviset-upphittad kropp.
Citera
2013-12-01, 23:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Ja, för alla företag som arbetar med laddning av bankomater använder enbart nya sedlar från ett och samma årtal. Väktarna står och sorterar sedelbuntarna efter årtal, så är det.

Eller kanske inte...har man dessutom egen uppräkningsverksamhet inom bolaget använder man även redan cirkulerade sedlar vid laddning.
Enda kravet är att sedlarna inte får vara skadade på något vis.

Källa: Informationsansvarig vid Nokas, Kontantens nuvarande värdetransportör och organisation för laddning av automater.

Det är alltså inte det minsta underligt att få ut sedlar från fler än ett årtal från en och samma bankomat.
Vilket jag visade genom att ta ut 10.000 kr själv. Men nu är det fyra sedlar från ett årtal, och fyra sedlar från ett annat årtal. Det händer att sedlar från samma årtal kommer i följd från en uttagsautomat, och att just fyra sedlar från ett årtal och fyra sedlar från ett annat årtal kommer från två på varandra följande uttag är helt osannolikt.
Citat:
Skriv då vad du menar istället för att skriva saker som du inte kan belägga. Att skriva att det inte var MJ:s bil är inte på något vis detsamma som att skriva att RJ:s motivering till att inte tipsa polisen var att han inte trodde att det var just MJ:s bil.
Lägg av, du vet vad jag menade.
Citat:
Belägg för att GM inte lämnade hårstrån?
Det var inte jag som påstod att FB och JE kunde uteslutas för att håret inte kan knytas till dem. Jag tänker inte belägga att GM inte lämnade hårstrån, för jag har inte påstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in