2013-04-24, 09:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Just det! Denna machoman på nåder förvisad till källaren... Stackars Marina var uppvuxen i normala kretsar och förstod inte vem hon hade i huset...
Normala kretsar?
Citat:
I ungdomsåren läste Marina mycket om häxor..hon var mörk till sinnes möjligen tänkte hon vid något enstaka tillfälle ha självmordstankar. Familjen är uppväxt Bockholmen Tjörn vilken präglas av stark religisösitet med pingstkyrka och vanlig kristendom. Föräldrarna var i barnens ungdom och uppväxttid väldigt religiösa…kortspel…nagellack mm var syndigt och tilläts ej. [CJ]…Marina och [HJ] är uppväxta tillsammans och har mestadels lekt ensamma med varandra. Det var inga andra kamrater som kom till familjen och det är kanske en anledning till att Marina bor där hon bor idag nämligen ganska ensam ute i skogen.
Citera
2013-04-24, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Verkar inte FS ha tagit tag i sitt liv? Han har, såvitt jag vet, inte varit misstänkt för ett enda brott begånget efter 6 aug 2010.

Att ta tag i sitt liv innebär mer än att inte bli misstänkt för några brott. Det jag har hört är att flickvännen är trött på att FS inte gör någonting. Det vet jag inte om det är sant. Däremot vet jag att FS ljuger, inte minst för sin flickvän och har skaffat pengarna till sin dator på icke lagligt sätt.

Flickvännen skrev också att FS rökte Cannabis på fester.

Tyvärr har jag inte sett någon förbättring. Har du?
Citera
2013-04-24, 09:03
Medlem
Citat:
Precis så. Det är i ALLAS intresse, även gm:s, att förvaring med vård snarast inleds. I annat fall kan vi befara fler svåra våldshandlingar, mord inkluderat, och andra svåra brott mot människors rätt till liv och hälsa... Som du säger: en del tar tag i sina liv. Och andra: de fortsätter att "ta sina liv" och tvyärr andras också. I detta fall är prognosen mycket dålig om inte vård snarast inleds. Och här finns en sjutton (17) är yngre sambo också.

MR verkar vara en ok människa, om än lite naiv.
Den som förlorar mest på om det förhållandet också tar slut är återigen FS, precis som med Marina.
Bävar för vad som kan hända den dagen. Usch.

Det skulle vara intressant med en update om FS tillvaro just nu. Har han skaffat jobb, slutat med drogerna? Pluggar han måhända på Karlstads fina universitet?
Det vore fint att ge honom en andra chans, men av mig får han ingen förrän han visat på bättring.
Citera
2013-04-24, 09:04
Medlem
Citat:
Verkar inte FS ha tagit tag i sitt liv? Han har, såvitt jag vet, inte varit misstänkt för ett enda brott begånget efter 6 aug 2010.

Det vet vi ju inte, om det funnits/finns misstankar, med mindre än att vi har en direktlinje in i polisverksamheten? Man kan dock på mycket goda grunder anta att:

Misstänkt gm har han varit hela tiden. Vilket förstås ger polisen anledning att beakta att allvarliga våldshandlingar kan inträffa igen och att den kan finnas ett "underrättelsebehov".

T.ex. kan ju nästa gång "en kompis" drabbas ...

Narkotika: Är känd för sådant bruk/handel.

Så nog finns det misstankar alltid!
Citera
2013-04-24, 09:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Att ta tag i sitt liv innebär mer än att inte bli misstänkt för några brott. Det jag har hört är att flickvännen är trött på att FS inte gör någonting. Det vet jag inte om det är sant. Däremot vet jag att FS ljuger, inte minst för sin flickvän och har skaffat pengarna till sin dator på icke lagligt sätt.

Flickvännen skrev också att FS rökte Cannabis på fester.

Tyvärr har jag inte sett någon förbättring. Har du?
Vad du, utan belägg, "har hört" lägger jag därhän.

Ja, eftersom han inte har misstänkts för något brott på över 2,5 år. Han verkar ha stadgat sig.
Citera
2013-04-24, 09:06
Bannlyst
Citat:

Ja, eftersom han inte har misstänkts för något brott på över 2,5 år. Han verkar ha stadgat sig.

Det trodde FS mamma också när FS hittade Marina. Tyvärr hade hon fel precis som du brukar ha.
Citera
2013-04-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
MR verkar vara en ok människa, om än lite naiv.
Den som förlorar mest på om det förhållandet också tar slut är återigen FS, precis som med Marina.
Bävar för vad som kan hända den dagen. Usch.

Det skulle vara intressant med en update om FS tillvaro just nu. Har han skaffat jobb, slutat med drogerna? Pluggar han måhända på Karlstads fina universitet?
Det vore fint att ge honom en andra chans, men av mig får han ingen förrän han visat på bättring.

Ja, sambon är naiv och tydligt yngre än Marina och har därför förmodligen ännu svårare att SE?
Precis: vad händer den dag hon SER?! Det är som en skräckfilm...
Citera
2013-04-24, 09:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det vet vi ju inte, om det funnits/finns misstankar, med mindre än att vi har en direktlinje in i polisverksamheten? Man kan dock på mycket goda grunder anta att:

Misstänkt gm har han varit hela tiden. Vilket förstås ger polisen anledning att beakta att allvarliga våldshandlingar kan inträffa igen och att den kan finnas ett "underrättelsebehov".

T.ex. kan ju nästa gång "en kompis" drabbas ...

Narkotika: Är känd för sådant bruk/handel.

Så nog finns det misstankar alltid!
Vilket brott, begånget efter 6 aug 2010, har han varit misstänkt för?
Citera
2013-04-24, 09:09
Medlem
Citat:

Stadgat sig?

Narkotikabruk och den passivitet som det medför?!

Och den brottslighet som ofta medföljer...
Citera
2013-04-24, 09:14
Medlem
073RLAZDs avatar
Citat:
Ja, då avslöjas mannens psykopatologi och våld kan framstå som en option...:-( Advokaten har hävdat att motiv saknats, men detta är ju, som du skriver, ett mycket känt motiv!
Motivet

Ja, detta är det självklara motivet!
Ett påstående som stöds av
*statistik
*forskning

Vidare talar detta för FS som GM helt i linje med forskning, statistik, logik, vittnesmål samt common sense,

*bråket efter båtturen
*M gråter och är ledsen i telefon uttrycker att "allt gått åt helvete"
*M uttrycker att hon fått nog och att han ska ut
*FS tidigare reaktioner på separation
*FS våldsamma förflutna, misshandel och relationsvåld
*FS beteende att "snylta på andra" samt att han nu förlorat möjligheten att fortsätta snylta på M.
*FS beskrivna svartsjuka.
*FS avsaknad av vuxenansvar, inget jobb, oförmåga att ta sig an föräldrarollen mm
*FS narkotikamissbruk
*FS misstänkta "avlivning" av husdjur
*FS relation till och utnyttjande av släkt och familj.
*FS inköp av "extra bred skottkärra" samt konstruerande av ramp
*FS avsaknad av pengar ihop med pengar i hans plånbok och uttag gjorda efter Ms död med fel kod.
*FS kunskap om det misstänkta mordvapnet som nu saknas.
*FS möjlighet att lämna fingrar utan att väcka misstanke
*FS möjlighet att bädda om sängen
*FS lokalkännedom och kunskap om vad som fanns i huset och hur detta kunde vara behjälpligt vid ett mord. Presenning mm
*FS kunskap om/ägande av ett draglakan som använts för att dölja blodet i sängen.
*FS avsaknad av alibi.
*FS reaktion och avvikande beteende under och i anslutning till förundersökningen.
*Observationer av FS på promenad, körandes bil samt kalsongmannens likhet med FS.
*FS påstående att M rest bort.
Edit:
*Ms obehag inför FS, låser om sig.
*FS uttryck att M ska ligga i ett badkar.
Jag orkar inte fortsätta..

Kan Q presentera en likadan kortfattad punktlista som sammanställer det som skulle visa att FS är oskyldig?
Senast redigerad av 073RLAZD 2013-04-24 kl. 09:17. Anledning: Tillägg
Citera
2013-04-24, 09:16
Medlem
Citat:
Vilket brott, begånget efter 6 aug 2010, har han varit misstänkt för?

Fråga polisen!

Här hör vi förresten om olaga narkotikabruk, direkt från sambon...
Ger direkt anledning till misstankar om brott, bara det...
Citera
2013-04-24, 09:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 073RLAZD
Motivet

Ja, detta är det självklara motivet!
Ett påstående som stöds av
*statistik
*forskning

Vidare talar detta för FS som GM helt i linje med forskning, statistik, logik, vittnesmål samt common sense,

*bråket efter båtturen
*M gråter och är ledsen i telefon uttrycker att "allt gått åt helvete"
*M uttrycker att hon fått nog och att han ska ut
*FS tidigare reaktioner på separation
*FS våldsamma förflutna, misshandel och relationsvåld
*FS beteende att "snylta på andra" samt att han nu förlorat möjligheten att fortsätta snylta på M.
*FS beskrivna svartsjuka.
*FS avsaknad av vuxenansvar, inget jobb, oförmåga att ta sig an föräldrarollen mm
*FS narkotikamissbruk
*FS misstänkta "avlivning" av husdjur
*FS relation till och utnyttjande av släkt och familj.
*FS inköp av "extra bred skottkärra" samt konstruerande av ramp
*FS avsaknad av pengar ihop med pengar i hans plånbok och uttag gjorda efter Ms död med fel kod.
*FS kunskap om det misstänkta mordvapnet som nu saknas.
*FS möjlighet att lämna fingrar utan att väcka misstanke
*FS möjlighet att bädda om sängen
*FS lokalkännedom och kunskap om vad som fanns i huset och hur detta kunde vara behjälpligt vid ett mord. Presenning mm
*FS kunskap om/ägande av ett draglakan som använts för att dölja blodet i sängen.
*FS avsaknad av alibi.
*FS reaktion och avvikande beteende under och i anslutning till förundersökningen.
*Observationer av FS på promenad, körandes bil samt kalsongmannens likhet med FS.
*FS påstående att M rest bort.

Jag orkar inte fortsätta..

Kan Q presentera en likadan kortfattad punktlista som sammanställer det som skulle visa att FS är oskyldig?
Mer kortfattad.
  • Han hade allt att förlora på dödsfallet.
  • Han utreddes under ett års tid utan att ett enda bevis hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in