2013-11-30, 03:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Fyndet av Marina och hans lögner kommer avgöra. Det är ett helt annat fall nu med en kropp och det som möjligen va frågetecken innan är uträtat i och med att Marinas kvarlevor hittades.
HD ansåg att han sannolikt skulle dömts i tidigare HR om man haft Marinas kropp.
Ja, visst är det så och även en viss GW uttryckte ju det i "Veckans brott" härförleden.
"Det var inte långt borta förra gången heller ska du veta". Sa han till
tjejen vad hon nu heter som är med och gör programmen.
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-30 kl. 03:54.
Citera
2013-11-30, 03:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, visst är det så och även en viss GW uttryckte ju det i "Veckans brott" härförleden.
[i]"Det var inte långt borta förra gången heller ska du veta". Sa han till
tjejen vad hon nu heter som är med och gör programmen.

Nej, gamla räven är bra i bland som i detta fallet.
Inte långt borta att fällas i en domstol kan man tolka lite hur som helst helt beroende vilken domare som sitter i den. Det är min uppfattning i dagens rättslägen som uppstår. GW trodde väl på fällande i tidigare instanser liksom Alhem. Det gjorde inte jag däremot. Men nu är jag övertygad om att fällande dom kommer. Marina får sista ordet helt enkelt, och svinet får sitta under många många år. Runt 10 får han sitta tippar jag på med avräkningen som är bruklig.

Hade räven GW fått bestämma så hade han fått livstid, och vem vet om det finns straffpålägg för lögner.
Hoppas på kvinnliga hovrättsråd. Och kvinnliga plitar, som sätter han på plats.

Kvart*ft tror jag hon heter.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-30 kl. 04:02.
Citera
2013-11-30, 04:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 073RLAZD
Är du psykolog? Psykiater?

Vi tolkar detta olika.
Jag har sagt förut att jag tolkar det som att hon (som var ett X vid tillfället) släppte in F som hade bott hos henne ett tag, han skulle hämta sina saker. Han kom alltså dit och hade ner henne på sängen, satte på henne och gick sedan iväg som om inget hade hänt.
Han beskrivs som "avstängd" under våldtäkten samt efteråt.
Hon blev väl paff, chockad och vågade inte säga något?

Ibland tänker kvinnor att det är bättre det går fort och så smärtfritt som möjligt så det obehagliga tar slut. Hon hade kanske riskerat att sluta som M annars.

Man kan skrämmas och hota utan att använda ord.
Det behöver inte vara slagsmål för att klassas som våldtäkt.
Nä, det behöver inte alls vara fysiskt våld för att ses som ett övergrepp i mina ögon.

Du tyckte tidigare att vi skulle motivera varför barnmisshandlaren skulle anses som en person med en våldsam sida, remember?

Sedan har vi då vittnen som påstår att MTGM misshandlat sina X bland annat..
Det fetade: Det är inte alls uteslutet, nej!

Tänk om det gick till så när M miste livet; en kåt liten haschtomte vinglar in i sovrummet
och vill komma till för en stund men M har absolut ingen lust till att utbyta mera
kroppsvätskor med den här källarsnubben som det är såna uppenbara problem med att
bli av med från hemmet.
Han bryr sig som vanligt inte om vad andra vill eller inte utan fortsätter trycka på att han
ska knulla den sena kvällen eller natten. När M framhärdar i ett NEJ TACK, så blir han
till slut alldeles rasande och sen går det som det går med mord i sovrummet på
en person som vägrade vika sig för hans envetna, hänsynslösa vilja.

Ett sånt scenario ter sig väl inte alldeles verklighetsfrånvänt, föreställer jag mig?
Citera
2013-11-30, 05:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Inte för att vara taskig ,men har sett maskroos och FS tillsammans och kände nog att han helt klart utnyttjar henne .
Maskroos påminner om Marina men är "lite större"
I Karlstad är det en glädjens dag ....
The Creep har funnits på KMTI ( nån sorts bidragsanställning ) och det utbröt jubel där bland personalen när det visades på TV att han blev hämtad
Man kanske firade med lite bakelser senare den dagen i fikarummet...
Och vilket jubel ska det inte bli om drygt en månad...när det är slutprocessat i saken och
domen faller...

Om beviskrav:

"Utom rimligt tvivel" är ett uttryck som Högsta domstolen adopterade från den angloamerikanska common law-traditionens beviskrav "beyond reasonable doubt" i rättsfallet NJA 1980 s 725 genom en förmodad direktöversättning. Att en tilltalad agerat i enlighet med ett gärningspåstående är styrkt "utom/bortom rimligt tvivel" om de enda tvivel som finns kvar kring huruvida den tilltalade agerat som åklagaren påstått är orimliga. Det är i så fall visat att den tilltalade agerat som åklagaren påstått.[1] Åtalet är då normalt styrkt och den tilltalade skall således normalt tilldömas ett straff. Således kan man tillåta tvivel kring huruvida den tilltalade begått den påstådda gärningen så länge dessa tvivel inte ligger inom rimlighetens gräns.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Beviskrav
Citera
2013-11-30, 08:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Om jag säger så här.
Den som verkar bli mer & mer desperat i tråden är väl du Bathory.
Det finns ingen Cirkus i detta fallet just nu. Allt går lugnt och trevligt till.
Sluta att haka upp er på gammal skåpmat och kom in i värmen ni också.

FS:s spiral är nedåtgående. Jag förstår inte att alla och envar fattat detta vid det här laget.

Oavsett om MGMs spiral är på väg upp eller ner så har jag svårt att förstå hur 3 år gamla vittnesmål kan upplevas som stjärnvittnesmål?

P kan säga i stort sett vad han vill, de kan inte kolla uppgifterna eftersom uppgiftslämnaren är död. Alltså det skäl som åberopas i MGMs vittnesmål t.ex att han blev ombedd att hålla sig borta en kväll.

Det enda nya väsentliga är väl kroppsfyndet som gjordes tack vare lokala jägare och andra frivilliga.
Vi vet inte vad det visar i någon större omfattning så vi för vänta och se.
Citera
2013-11-30, 08:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Källa på att det inte var Marinas bil?

Det enda vi vet är att RJ inte trodde att det var rätt bil och inte åkte in för närmare kontroll av bilen.
Följaktligen kan det mycket väl ha varit Marinas bil eftersom den bil RJ såg stod just där väktaren fann bilen dagen efter.

Du som är så emot trådsanningar från andra tycks vara oerhört benägen att skapa egna hela tiden och allra helst om de emotsäger officiell linje ifrån polis och åklagare.
Nej, jag gav hans motivering till att inte tipsa polisen, att det inte var Marinas bil.
Citera
2013-11-30, 09:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Och HD anser att röstsiffran saknar relevans för den nya rättsturen i HR.
Det håller det är inget snack om saken. Svenkvist är handplockad av RÅ och har sedan innan ett CV fullt med fällande domar för mord begångna av fd pojkvänner/sambos.
Så det blir väl ett rättshaveristiskt gnäll om att man inte undersökt bekanta typ.

Men Fredrik har liksom sänkt sig själv eftersom det framgår med all tydlighet att han ljuger.
Schurrer ljög och vägrade svara på enkla frågor, så det straffar sig. Blir man påkommen med lögner i domstolen, så är det kört.

L såg alltså röda kalsongmannen den 28 juli på rastplatsen med Marina inpackad och klar i jeepen.
Vad slängde Fidde då?
Vad hände med fingeravtrycket på sängen? Fick polis fram från vem fingeravtrycket tillhörde?
Citera
2013-11-30, 09:48
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Totalt irrelevant i fallet.
Det var ju brottsplatsen där fingeravtrycket hittades. Har polis spårat det i sina register eller kollat av med de män som de uteslutit med att endast höra dom?
Citera
2013-11-30, 09:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Totalt irrelevant i fallet.
Hur kan ett fingeravtryck på en brottsplats vara irrelevant?
Citera
2013-11-30, 10:03
Bannlyst
Citat:
Varför är det så svårt att förstå ?
Kroppsfynd, vittnesmål, fynden i paketets omedelbara närhet gör ju dessbättre att FS kvartar på en fängelsebrits de närmsta 10-12 åren. Personligen tycker jag det är för lite. Lås in och kasta bort nyckeln. Q har du hört något ifrån din Bro ? FS har väl inga restriktioner?

Sista gången hade Kvarnström yrkat på rättspsykiatrisk undersökning vid fällande dom, har inte den nya åklagaren gjort det? Om inte så kommer han troligen att få svenskt rekord för sk hustrumord.
Han har retat rättvisan så till den milda grad och mordet är så avskyvärt utfört att han kommer att få så mycket de kan tänkas ge är mitt tips i alla fall.
Citera
2013-11-30, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det var ju brottsplatsen där fingeravtrycket hittades. Har polis spårat det i sina register eller kollat av med de män som de uteslutit med att endast höra dom?

De 33-51 potentiella gm:en menar du ?
Du måste tänka innan du postar. Finns ögonvittnen och bevis så är det totalt irrelevant.
Mrs Magoo har koll på läget.
Citera
2013-11-30, 10:14
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
De 33-51 potentiella gm:en menar du ?
Du måste tänka innan du postar. Finns ögonvittnen och bevis så är det totalt irrelevant.
Mrs Magoo har koll på läget.
Då återstår om mrs.magoo har koll på det.

Annars tror jag advokaten kommer ifrågasätta detta i HR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in