2011-07-13, 22:38
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Med dig får man ha mycket tålamod.
Då tar vi en vända till:

GP 2011-05-27

Bohusläningen 2011-06-16

Du får försöka vänja dig vid tanken på att åklagaren nu på fredag kommer att begära förlängd häktningstid.

Hur lång sommaren är?
Ja det varierar litet från år till år men ungefär lika länge som du kan gå barfota.

Kära käcka essohasse.
Ja, nog verkar det som att man måste ha tålamod med både ditten och datten. I maj säger åklagaren att åtal är att vänta till sommaren, dryga två veckor senare kommer han underfund med att han behöver begära ytterligare förlängd häktningstid. Frågan kvarstår då hur stark hans bevisning egentligen är?
Citera
2011-07-14, 02:03
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Okej, jag utgick från att hon var ca 165 och vägde 100 kilo (ser ut att väga så mkt). Nu säger du att hon är längre, enligt min tes skulle jag då behöva lägga på ca 10 kg i och med hennes längd. Och du säger att hon var muskelös, muskler väger dubbelt så mycket som fett. Så enligt det ger jag henne ca 120 kg.
Tro inte på en kvinna när det gäller vikt Eller en man när det gäller storlek el längd.

Så, du som känner henne, hur förklarar du barnporrbilderna som hon tog av sin killes dotter?

Hon har faktiskt vägt sig hemma hos mig (på min våg som även kunde visa fettmängd), så jag har sett det med egna ögon. Vidare så har jag faktiskt skojbråkat med henne, och då var hon ingen större match att lyfta eller hantera. En hundrakilosflicka hade jag inte kunnat bolla runt med på samma sätt..

Den där episoden med Fredrik och hans båda barn är helt okänd för min del. Jag vet inte om hon gjort sig skyldig till någon brottslig handling, och vad jag vet så är hon inte dömd för brott i domstolen. Enligt henne själv så ska hon tydligen ha medgivit något slags tvång, men detta räckte inte till någon fällande dom. Men att hon skulle ha ägnat sig åt någon barnpronografi ställer jag som helt uteslutet!
Citera
2011-07-15, 13:51
Medlem
mercys avatar
Ingen som hört nåt nytt - blev det en omhäktning? Jag har inte funnit något i tidningarnas nätupplaga iaf!
Citera
2011-07-15, 14:22
Medlem
Kams avatar
Jag har också undrat. Kan tystnaden bero på att han är utsläppt?
Citera
2011-07-15, 15:03
Medlem
essohasses avatar
FS är alltjämt häktad på sannolika skäl. Åtal ska vara väckt senast den 12 augusti 2011 och åklagaren har fortsatt rätt att meddela restriktioner.

Källa: Uddevalla Tingsrätt.
Häktningsframställan PDF
Citera
2011-07-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Ingen som hört nåt nytt - blev det en omhäktning? Jag har inte funnit något i tidningarnas nätupplaga iaf!

http://www.nyhetersto.se/
Citera
2011-07-15, 16:00
Medlem
essohasses avatar
NYHETERsto.se 2011-07-15
Citat:
Samtidigt meddelade åklagare Per-Åke Kvarnström tingsrätten att han nu är beredd att sätta ett datum för rättegång i fallet med den 34-årige man, som sitter på för mord på Marina Johansson från Spekeröd. Åtal skall vara väckt någon gång vecka 34 eller 35, enligt åklagaren.
Slutet av augusti alltså.

Även SR Nyheter P4 Väst.
Senast redigerad av essohasse 2011-07-15 kl. 16:08.
Citera
2011-07-15, 16:17
Medlem
och när blev han 34?
Citera
2011-07-15, 16:34
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggemask
och när blev han 34?
27:e juli 2007.
Citera
2011-07-15, 17:40
Medlem
Quarrels avatar
GP: Polisen vädjar om markägarnas hjälp
Citat:
Oavsett om kroppen hittas eller inte räknar kammaråklagare Per-Åke Kvarnström att åtala 37-åringen för mord i mitten av augusti.
Har inte polisen bett markägarna om hjälp tidigare?
Citera
2011-07-15, 18:20
Medlem
mercys avatar
Tack essohasse för att du var så snabb och snäll att ladda ner omhäktningen.

Det ska bli intressant att följa den utlovade rättegången. Ska bli ännu intressantare att se om han kan bli fälld utan att kroppen hittas.

Intressant att det just är markägare som polisen bedjar till att hålla ögonen öppna - inte båtfolk,fiskare, badare...Tycker det tyder på att de hittat spår på något redskap, typ spade, skottkärra m.m
Senast redigerad av mercy 2011-07-15 kl. 18:25.
Citera
2011-07-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GP: Polisen vädjar om markägarnas hjälp

Har inte polisen bett markägarna om hjälp tidigare?

mamman har tidigare bett markägare om hjälp

http://www.nyhetersto.se/nyheter/visa.asp?ID=1870
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in