2011-06-01, 19:30
Medlem
Quarrels avatar
GP: Död kropp funnen på Hisingen
Citat:
Kroppen är starkt förruttnad och polisen vill därför inte uttala sig om ålder eller säga om det är en man eller kvinna.
Säkert 100:e länken om upphittad kropp i tråden. Men kanske...
Citera
2011-06-02, 04:42
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Jag instämmer med dej när det gäller att Marina inte finns i närområdet. Så intensivt som letandet varit utan minsta spår.
Allt tyder ju på att hon blev dödad hemma, vill jag minnas eftersom dom tog det som brott direkt. Annars är det ju inte lika brådskande i semestertider och vuxna personer.

Men jag tror att mördaren haft medhjälpare som kan ha transporterat henne längre bort.
När man sedan tänker på uppgifterna att hon gillade tanken på det "perfekta mordet" så kan jag inte annat än undra om hon lyckats planera det så vi aldrig får frågan besvarad. Givetvis av någon som deltagit i diskussionerna.

Jo, det känns rätt så orealistiskt att Marina skulle ligga nergrävd i den närmaste omgivningen med tanke på all den oerhörda energi som lagts ner på att hitta henne. Min hypotes är att teknikerna har funnit en större mängd blod och/eller hjärnsubstans i huset som indikerar på att hon inte kan ha överlevt denna fatala cirkulationsbrist. Detta då man från ett tidigt stadium betecknade utredningen som ett mord.

Det är dock inte alls så säkert att GM har haft en medhjälpare, visst..det KAN vara så, men jag tror att många gör misstaget att tro att det är nästintill omöjligt att flytta en kropp ensam. Jag skulle tro att rätt så många människor skulle kunna lösa en bortforsling av död person i hopp om att undgå en upptäckt - att åka dit. Desperation och ett rejält adrenalinpåslag kan göra underverk med människors - märdares - uthållighet och styrka!

Jag har ju själv flera gånger talat med Marina flera gånger om olika modus, och Marina kunde vara extremt innovativ i sina hypotetiska tankar kring dödandet och även hur en kropp lättast "försvinner" efteråt. Som jag sagt tidigare så handlade det då om kemikalier och djupa vatten vilka mest effektivt skulle undanröja döda människor.

Jag vet ju självfallet inte vad Marina och Fredrik talade om, men det skulle inte förvåna mig om de morbida diskussionerna ytterligare vässats med ännu fler avancerade och makabra detaljer. Detaljer som Fredrik sedan skulle kunna ha iscensatt. Nu gäller det för åklagaren att komma med en extremt god indiciekedja, samt graverande detaljer - utan en död kropp - för att lyckas få Fredrik dömd för mordet/dråpet på Marina.
Citera
2011-06-02, 08:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponenten
Jag vet ju självfallet inte vad Marina och Fredrik talade om, men det skulle inte förvåna mig om de morbida diskussionerna ytterligare vässats med ännu fler avancerade och makabra detaljer. Detaljer som Fredrik sedan skulle kunna ha iscensatt. Nu gäller det för åklagaren att komma med en extremt god indiciekedja, samt graverande detaljer - utan en död kropp - för att lyckas få Fredrik dömd för mordet/dråpet på Marina.
Åklagaren måste ha mycket torrt på fötterna, som överväger åtal utan kropp. Jag lutar åt att det finns ett vittnesmål från någon som känner till brottet. Har F pratat bredvid mun? Hade han hjälp att få undan kroppen?
Citera
2011-06-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GP: Död kropp funnen på Hisingen

Säkert 100:e länken om upphittad kropp i tråden. Men kanske...

F och M bråkar. F klappar till M så att hon avlider. F styckar M och förpackar henne i säckar. Lägger henne i bagaget på hennes bil och kör ned mot stora höga.

Han tar ut kontanter för att kunna tanka ifred och för att det ska se ut som om det är M som själv dragit iväg. Han åker till GBG och ett ställe på hissingen som han känner till sedan tidigare. Dumpar säckarna i en skogsdunge.

Han kör tillbaka till Stora höga och parkerar på långtidsparkeringen. Promenerar sedan tillbaka till huset.

Tja.. varför inte..
Citera
2011-06-02, 16:08
Medlem
Disponentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren måste ha mycket torrt på fötterna, som överväger åtal utan kropp. Jag lutar åt att det finns ett vittnesmål från någon som känner till brottet. Har F pratat bredvid mun? Hade han hjälp att få undan kroppen?

Jag är helt övertygad om att åklagaren har rätt så många ess i skjortärmen, just för att man väcker åtal utan en kropp. Det skulle förvåna mig om man tar saken till rätten utan att ha flera, för Fredrik, ytterst besvärande omständigheter. Sådana saker kan givetvis vara starka vittnesmål som är för allmänheten ännu okända uppgifter, men också teknisk bevisning som binder in GM i ett litet trångt hörn som denne inte kan ta sig ur, hur mycket h*n än försöker.

Det ska bli mycket spännande att se vad man kommer att presentera inför Tingsrätten!
Citera
2011-06-02, 18:30
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
F och M bråkar. F klappar till M så att hon avlider. F styckar M och förpackar henne i säckar. Lägger henne i bagaget på hennes bil och kör ned mot stora höga.

Han tar ut kontanter för att kunna tanka ifred och för att det ska se ut som om det är M som själv dragit iväg. Han åker till GBG och ett ställe på hissingen som han känner till sedan tidigare. Dumpar säckarna i en skogsdunge.

Han kör tillbaka till Stora höga och parkerar på långtidsparkeringen. Promenerar sedan tillbaka till huset.

Tja.. varför inte..
Ja, varför inte... Skulle kunna vara så. Det bor ju en och annan pundare där, som F mycket väl kan haft kontakt med. Dessutom var det någon sade att det hittats engångsgrillar osv på de klipphällarna kroppen hittades, och att det verkar vara ett hyfsat populärt ställe för missbrukare. Något åt det hållet iaf Så kanske F suttit där och rökt några gånger och kände väl till platsen. Vem vet..
Var det inte så att F efter mordet bodde hos någon bekanting i Göteborg någonstans? Någon som minns var det var?
Citera
2011-06-02, 18:37
Medlem
När jag tittade i förundersökningen för mordet på Christian Larsson slog det mig hur svårt det är att städa bort blod. Och jag gissar på att det är några sådana fläckar som gjort att man verkat så säker från början på att M är död. Fast inte lika stora fläckar som i den fup:en, för då hade nog F aldrig släppts överhuvudtaget.
Citera
2011-06-03, 12:43
Medlem
Batmannens avatar
Kan det vara Marinas kropp som hittats?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13122597.ab
Svar lär väl komma inom några dagar!

Edit:
Det var det inte! Enligt GT är det en man som hittats!
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2458225/lik-hittat-pa-bohus-malmon
Senast redigerad av Batmannen 2011-06-03 kl. 12:47.
Citera
2011-06-03, 16:55
Medlem
Quarrels avatar
Radio Göteborg: Göteborgskropp var en kvinna
Citat:
Det bekräftar polisen idag för Västekot. Nästa vecka sker en utvidgad obduktion och polisen hoppas då kunna fastställa identiteten.
Citera
2011-06-04, 22:14
Medlem
saffys avatar
Läste i Metro idag att anledningen till att dom väcker åtal är stark teknisk bevisning samt vittnen!
Det har jag inte läst tidigare att det finns några vittnen? Vi har ju spekulerat om det kan finnas något/några vittnen eftersom dom häktade FS igen.
Det blir ju intressant. Det stod att FS är häktad först till den 17 juni men att åtal inte kommer att väckas direkt efter det. Anledningen var att dom inväntar olika svar på prover dom tagit.
Citera
2011-06-07, 16:05
Medlem
Finlisas avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.2461948/dod-kropp-hittad-i-vattnet-i-varberg

http://hn.se/nyheter/varberg/1.1240883-dod-kropp-har-hittats-i-vattnet-vid-nakenbad
Senast redigerad av Finlisa 2011-06-07 kl. 16:13.
Citera
2011-06-07, 17:53
Medlem
Finlisas avatar
Det var en man....

Var är du Marina????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem