Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Jag instämmer med dej när det gäller att Marina inte finns i närområdet. Så intensivt som letandet varit utan minsta spår.
Allt tyder ju på att hon blev dödad hemma, vill jag minnas eftersom dom tog det som brott direkt. Annars är det ju inte lika brådskande i semestertider och vuxna personer.
Men jag tror att mördaren haft medhjälpare som kan ha transporterat henne längre bort.
När man sedan tänker på uppgifterna att hon gillade tanken på det "perfekta mordet" så kan jag inte annat än undra om hon lyckats planera det så vi aldrig får frågan besvarad. Givetvis av någon som deltagit i diskussionerna.
Jo, det känns rätt så orealistiskt att Marina skulle ligga nergrävd i den närmaste omgivningen med tanke på all den oerhörda energi som lagts ner på att hitta henne. Min hypotes är att teknikerna har funnit en större mängd blod och/eller hjärnsubstans i huset som indikerar på att hon inte kan ha överlevt denna fatala cirkulationsbrist. Detta då man från ett tidigt stadium betecknade utredningen som ett mord.
Det är dock inte alls så säkert att GM har haft en medhjälpare, visst..det KAN vara så, men jag tror att många gör misstaget att tro att det är nästintill omöjligt att flytta en kropp ensam. Jag skulle tro att rätt så många människor skulle kunna lösa en bortforsling av död person i hopp om att undgå en upptäckt - att åka dit. Desperation och ett rejält adrenalinpåslag kan göra underverk med människors - märdares - uthållighet och styrka!
Jag har ju själv flera gånger talat med Marina flera gånger om olika modus, och Marina kunde vara extremt innovativ i sina hypotetiska tankar kring dödandet och även hur en kropp lättast "försvinner" efteråt. Som jag sagt tidigare så handlade det då om kemikalier och djupa vatten vilka mest effektivt skulle undanröja döda människor.
Jag vet ju självfallet inte vad Marina och Fredrik talade om, men det skulle inte förvåna mig om de morbida diskussionerna ytterligare vässats med ännu fler avancerade och makabra detaljer. Detaljer som Fredrik sedan skulle kunna ha iscensatt. Nu gäller det för åklagaren att komma med en extremt god indiciekedja, samt graverande detaljer - utan en död kropp - för att lyckas få Fredrik dömd för mordet/dråpet på Marina.