2011-04-12, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Hur menar du nu? De är inte grannar.

Okej, jag missförstod då..sorry!
Jag tycker ändå att det låter osäkert om det verkligen var FS som setts vandra på vägen och när det i så fall har skett. Och det är väl bra att ha i åtanke när vi spekulerar om eventuell medhjälpare.
Citera
2011-04-12, 14:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Polisen har visat kort på olika män för andra vittnen (vittne) för att de skall kunna peka ut FS vid sina ev. promenader. Det gjorde man inte i detta fallet. Polisen frågade grannen om denne sett FS promenera och vid jakande svar höll polisen upp en bild på FS och frågade: "Var det han du såg?" Svaret var ja igen.
Konstigt tillvägagångssätt kan tyckas, men så är de också grannar. De andra som sett någon som liknar FS har inte sett honom tidigare.

Jag känner igen mina grannar om de går förbi mitt hus. Och vittnet har fullgod syn och inga problem med hallucinationer eller dylikt. Polisen tvivlade inte på att grannen kände igen sin granne, men det kanske inte är 100% säkert för det?

Är detta samma granne som såg MJs bil komma farande i vansinnesfart runt 10.30 den 28:e?
Citera
2011-04-12, 14:56
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är detta samma granne som såg MJs bil komma farande i vansinnesfart runt 10.30 den 28:e?

Ja, men detta har vi varit igenom förut. Det fanns flera vittnen till bilkörningen inne i Källdalen.
Senast redigerad av rubbergirl 2011-04-12 kl. 14:58. Anledning: felformulering
Citera
2011-04-12, 15:26
Medlem
saffys avatar
Citat:
Jag har frågat förut och ej fått svar och jag tycker det är viktigt att vi reder ut denna observation så gott det går.

I första inlägget från dig sågs en man liknande FS promenera på landsvägen, men datum kunde ej fastställas och du och din man hade olika tidsuppfattning. Några timmar senare samma dag skrev du att observationen gjordes 4/8. Ytterligare några veckor senare skall observationen ha gjorts den 28/7.
Jag hittar ingen förklaring då jag går tillbaka i inläggen och jag undrar fortfarande vilket datum som gäller och hur det kan spikas till just detta datum (vilket det nu är).

Den man som sågs promenera som både jag och min man såg, det var samma dag som ett vittne hade kört fort vid 10.50
Jag kunde bekräfta det med ett kvitto som polisen fick och vi fick senare se på kort. Det var sex kort och vi fick plocka ut 3 kort var (inte samtidigt givetvis). Efteråt när jag o min man pratade om det, så hade vi samma på 2 stycken kort.
Jag vet vad jag brukar se när jag åker den vägen flera gånger i veckan, året runt, och det var en udda person som promenerade där. Nu såg jag ju givetvis inte detaljer i mannens ansiket, men längd, kroppsform, och klädstil och det stämde!
Nu blir ni väldigt tjatiga och nu räcker det väl med detta? Polisen var iallafall intresserad. Och jag kan säga att det var inte samma man som Landström (tror han heter så) såg.
Citera
2011-04-12, 15:34
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Okej, jag missförstod då..sorry!
Jag tycker ändå att det låter osäkert om det verkligen var FS som setts vandra på vägen och när det i så fall har skett. Och det är väl bra att ha i åtanke när vi spekulerar om eventuell medhjälpare.

Kan ju bara säga, att det vet polisen isåfall. Dom vet vilka kort vi plockade ut. Jag vet inte, men jag vet vad jag såg. Ringer inte polisen annars..det är vi i Svartedalen inte kända för
Citera
2011-04-12, 15:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ja, men detta har vi varit igenom förut. Det fanns flera vittnen till bilkörningen inne i Källdalen.

Sorry. Om MJ körde, vad gjorde då polisen så säker på att det var mord tämligen direkt?
Är det inte troligt att grannarna hade märkt ifall hon kommit tillbaka?
Citera
2011-04-12, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Kan ju bara säga, att det vet polisen isåfall. Dom vet vilka kort vi plockade ut. Jag vet inte, men jag vet vad jag såg. Ringer inte polisen annars..det är vi i Svartedalen inte kända för

Jag tycker bara att en hel del i detta fall är så rörigt. Skulle det vara helt omöjligt att MJ själv åkt till bankomaten, tagit ut en större summa pengar för att sen återvända hem? Är de ens säkra på när MJ försvann? Hon anmäldes saknad runt 4-5 augusti. Sista gången någon såg henne var 28 Juli, men hur kan de vara så säkra på att det är FS som tagit ut pengarna och att MJ då redan var död/försvunnen?
Citera
2011-04-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag tycker bara att en hel del i detta fall är så rörigt. Skulle det vara helt omöjligt att MJ själv åkt till bankomaten, tagit ut en större summa pengar för att sen återvända hem? Är de ens säkra på när MJ försvann? Hon anmäldes saknad runt 4-5 augusti. Sista gången någon såg henne var 28 Juli, men hur kan de vara så säkra på att det är FS som tagit ut pengarna och att MJ då redan var död/försvunnen?
Spekulerar...dom bråkade, han lovade att flytta om han fick lite pengar, så hon drog med en jäkla fart innan han ångrade sig.
Men han kanske fick för lite pengar, eller nåt, så det blev bråk och dråp
Citera
2011-04-12, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda
Spekulerar...dom bråkade, han lovade att flytta om han fick lite pengar, så hon drog med en jäkla fart innan han ångrade sig.

Precis, jag är inne på något liknande...vi har bara tidningarnas uppgifter och det kan man kanske inte ta för sanning alla gånger. Det skrevs att flera uttag gjordes, alla efter MJ:s försvinnande. Var de vid samma tillfälle? jag antar det eftersom polisen sökte vittnen vid just den tidpunkten, den dagen. Då rör det sig antagligen om en ganska stor summa pengar?
Citera
2011-04-12, 16:53
Medlem
mercys avatar
Citat:
Polisen har visat kort på olika män för andra vittnen (vittne) för att de skall kunna peka ut FS vid sina ev. promenader. Det gjorde man inte i detta fallet. Polisen frågade grannen om denne sett FS promenera och vid jakande svar höll polisen upp en bild på FS och frågade: "Var det han du såg?" Svaret var ja igen.
Konstigt tillvägagångssätt kan tyckas, men så är de också grannar. De andra som sett någon som liknar FS har inte sett honom tidigare.

Jag känner igen mina grannar om de går förbi mitt hus. Och vittnet har fullgod syn och inga problem med hallucinationer eller dylikt. Polisen tvivlade inte på att grannen kände igen sin granne, men det kanske inte är 100% säkert för det?

Förlåt att jag är lite gaggig nu men kan man med säkerhet säga att det just är denna dag som grannen sett FS gå utmed vägen med barnen? Saffy har ju ett kvitto som hon kan vidimera datumet med, det är ju annars lätt hänt att man tar fel på dag. Ber om ursäkt eftersom detta säkert har tragglats tidigare.
Citera
2011-04-12, 17:21
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantHilda

Det var ju en kvinna som körde bilen, det var föraren säker på, när dom möttes på vägen. Alltså inte i Källdalen då,utan det vittnet som mötte en bil 10.50. Det var en ljushårig kvinna med uppsatt hår, vet att polisen frågade vittnet flera gånger, om det kunnat vara en man med hästsvans, men vittnet höll inte med om det. Var det MJ? Det var den 28 juli
Citera
2011-04-12, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Det var ju en kvinna som körde bilen, det var föraren säker på, när dom möttes på vägen. Alltså inte i Källdalen då,utan det vittnet som mötte en bil 10.50. Det var en ljushårig kvinna med uppsatt hår, vet att polisen frågade vittnet flera gånger, om det kunnat vara en man med hästsvans, men vittnet höll inte med om det. Var det MJ? Det var den 28 juli

Skulle det vara MJ själv, vilket inte är otroligt öppnar det upp för lte andra möjligheter. Bara för att ingen sett eller pratat med henne efter den 28 juli innebär det inte att hon då redan var död, grannar kan ha missat hennes hemkomst efter bankomatbesöket.
Då vet man inte om gm åkt iväg senare eller någon annan dag tillsammans med MJ, död eller levande och vart de tog vägen. Polisen kanske letar helt på fel ställe? Bilen hittades inte förrän den 6 augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in