2011-04-12, 13:11
Bannlyst
Om ni nu tror att det kan vara FS:s barn som var där så är det väl bara att fråga NillanB
Citera
2011-04-12, 13:20
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yznof
Om ni nu tror att det kan vara FS:s barn som var där så är det väl bara att fråga NillanB

men NillanB har ju redan bekräftat att det inte är FS egna barn
Citera
2011-04-12, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Ok, det inlägget har jag faktiskt missat.

Det har varit så mycket eltande om och om igen de sista dagarna så det är lätt att missa något viktigt bland inläggen.
Citera
2011-04-12, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Inte är FS egna barn?

Men vad menar NillanB med detta inlägget då eller har hon ändrat sej?

NillanB citat:

Jag är mamma till alla barnen.
Fredrik har inte bott hos mig sen 2005.
När han berättade för mig att han träffat Marina nämnde han hennes pengar om och om igen, som om det var hennes främsta kvalite.
Fredrik är väldigt manipulativ, hon tyckte nog synd om honom och så fick han bo kvar.
Jag "tyckte synd" om honom i 10 år och lät honom bo hos mig när han inte hade tak över huvudet, men jag fick åtmindstonne tre underbara barn som tack
Citera
2011-04-12, 13:37
Bannlyst
Citat:

NillanB har skrivit i tråden att FS barn befann sig i Örebro (tror jag det var) den aktuella dagen. Barnen har inte besökt sin pappa sen 2008.

Sen är det väl inte ens helt hundra att det var FS som sågs promenera med barn?
Citera
2011-04-12, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
NillanB har skrivit i tråden att FS barn befann sig i Örebro (tror jag det var) den aktuella dagen. Barnen har inte besökt sin pappa sen 2008.

Enl. tråden så kände grannen igen FS men aldrig sett han med barn innan.

Kan FS haft relation med någon annan kvinna som hade barn med sej hos han? Eller barn till en manlig vän som kanske var en medhjälpare till FS?
Citera
2011-04-12, 13:53
Bannlyst
Citat:
Enl. tråden så kände grannen igen FS men aldrig sett han med barn innan.

Kan FS haft relation med någon annan kvinna som hade barn med sej hos han? Eller barn till en manlig vän som kanske var en medhjälpare till FS?

Jag har svårt att ta till mig detta med medhjälpare.

När jag läser tidigare inlägg tycker jag det låter ganska osäkert på om det verkligen var FS, något som med tiden nästan blivit fakta.
Senast redigerad av Mariooo 2011-04-12 kl. 13:56.
Citera
2011-04-12, 13:55
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Polisen har visat kort på olika män för andra vittnen (vittne) för att de skall kunna peka ut FS vid sina ev. promenader. Det gjorde man inte i detta fallet. Polisen frågade grannen om denne sett FS promenera och vid jakande svar höll polisen upp en bild på FS och frågade: "Var det han du såg?" Svaret var ja igen.
Konstigt tillvägagångssätt kan tyckas, men så är de också grannar. De andra som sett någon som liknar FS har inte sett honom tidigare.

Jag känner igen mina grannar om de går förbi mitt hus. Och vittnet har fullgod syn och inga problem med hallucinationer eller dylikt. Polisen tvivlade inte på att grannen kände igen sin granne, men det kanske inte är 100% säkert för det?
Citera
2011-04-12, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Polisen har visat kort på olika män för andra vittnen (vittne) för att de skall kunna peka ut FS vid sina ev. promenader. Det gjorde man inte i detta fallet. Polisen frågade grannen om denne sett FS promenera och vid jakande svar höll polisen upp en bild på FS och frågade: "Var det han du såg?" Svaret var ja igen.
Konstigt tillvägagångssätt kan tyckas, men så är de också grannar. De andra som sett någon som liknar FS har inte sett honom tidigare.

Jag känner igen mina grannar om de går förbi mitt hus. Och vittnet har fullgod syn och inga problem med hallucinationer eller dylikt. Polisen tvivlade inte på att grannen kände igen sin granne, men det kanske inte är 100% säkert för det?

FS är ju ganska utmärkande med sin längd och långa hår. Det är ju ingen storstad vi pratar om heller så det kan ju vara honom vittnet såg, absolut. Men detta med medhjälpare? Kan han inte bara bjudit hem någon med barn ändå?

Det är ju en väldig risk att blanda in någon annan i dådet, om han nu gjort det. Jag var inne på att han kanske bett "väninnan med barn" att åka och ta ut pengar med MJ:s kort, men skulle han våga det? Och kan han vara säker på att hon sen håller tyst? Skulle han ta den risken?
Senast redigerad av Mariooo 2011-04-12 kl. 14:05.
Citera
2011-04-12, 14:08
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Om det var FS som promenerade vid tre-tiden vid golfbanan så är det ju inte säkert att han gick hela vägen hem? Han gick lugnt och avslappnat och han gick kanske och väntade på skjuts? Någon med barn? Uttagen gjordes ju vid 11-tiden och på fyra timmar hinner man ju en del?

Jag har frågat förut och ej fått svar och jag tycker det är viktigt att vi reder ut denna observation så gott det går.

I första inlägget från dig sågs en man liknande FS promenera på landsvägen, men datum kunde ej fastställas och du och din man hade olika tidsuppfattning. Några timmar senare samma dag skrev du att observationen gjordes 4/8. Ytterligare några veckor senare skall observationen ha gjorts den 28/7.
Jag hittar ingen förklaring då jag går tillbaka i inläggen och jag undrar fortfarande vilket datum som gäller och hur det kan spikas till just detta datum (vilket det nu är).
Citera
2011-04-12, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Jag vet inte hur FS ser ut..

Med tanke på detta inlägg får man kanske ta grannars vittnesmål lite försiktigt?
Citera
2011-04-12, 14:36
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Med tanke på detta inlägg får man kanske ta grannars vittnesmål lite försiktigt?

Hur menar du nu? De är inte grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in