Citat:
Ursprungligen postat av Leelooo
Jag skulle vilja föreslå att det mycket väl kan vara den eventuella medhjälparens barn. Personen i fråga fick samtal ifrån FS exempelvis, har chansen att tjäna en ansenlig summa genom att "fixa" undan MJ's kropp. Men det måste ske fort, personen i fråga har sina barn hos sig och har ingen möjlighet att lämna dom någonstans. Säger till barnen att han måste fixa en sak och att FS ska ta hand om dom en stund. FS tar med dom ut på promenad i det vackra vädret i ett faktiskt vackert område medans medhjälparen fixar och donar med kropp och uttag. Eller har jag fel i att det kan vara ett ändå ganska troligt scenario?! Har inte sett någon annan komma med en liknande teori angående barnen...
Onekligen är en ny teori.
- Hej! Jag har just mördat en tjej. Kan du hjälpa mig att ta hand om kroppen?
- Visst. Men jag har barnen den här veckan. Du får ta hand om dem under tiden.
Det skulle innebära att medhjälparen överlåter sina barn i en nybliven mördares händer.
Om medhjälparen kan ta han om kroppen ensam kan FS också göra det. Såvida inte medhjälparen är tillräckligt stark för att ta han om kroppen ensam, eller har fordon eller annan utrustning som som underlättar. Men det finns inga uppgifter om främmande fordon.
Det kan vara två medhjälpare med varsitt barn. FS tar hand om barnen medan medhjälparna jobbar. Men i så fall skulle en medhjälpare kunna ta hand om sitt och det andra barnet medan FS och den andre medhjälparen jobbar med kroppen.
Eller så sker promenaden med barnen innan eller efter arbetet med kroppen. Men var var barnen under arbetet? Knappast åskådare.
Det där med barnen är intressant. Jag ser fram mot bättre teorier om hur barnen kan dyka upp precis efter det antagna mordet. Eftersom FS aldrig sågs med barn annars, så är det knappast ett spontanbesök.
- Hej! Jag kommer över på en kopp kaffe i eftermiddag, och har barnen med mig.
Det förekommer om barnen ofta kommer på besök, men knappast första gången de kommer. Då är det planerat i förväg. Och FS måste ha vetat att MJ inte skulle vara där för att kunna säga ja. Annars skulle MJ ha invänt. Var mordet planerat? Visste FS att han skulle hinna få undan kroppen och andra spår innan barnen kom? Eller visste han att MJ skulle resa iväg, och därför sa ja? Men vilka är barnen i så fall? Inga nära släktingar, iaf. FS har bara ett syskonbarn, och det är inte i skolåldern ännu. Och MJ har inga syskonbarn. Och FS egna barn har alibi, enligt
nillanB.