2011-09-07, 22:05
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Snälla du här raderas inga spekulationer förstår du väl för att en misstänkt svarar på detta.
Det avgörs av domstol vad som är sant och inte.

Så skönt att även du inser att domstolen avgör vad som är sant och vad som utgör faktisk bevisning. I just detta fall tröttnade domaren redan efter någon dag på det åklagaren hade att presentera. Var för tunnt för klent.

Att man drar fram vittne efter vittne som i huvudsak endast har till uppgift att snacka skit om den åtalade lönar sig sällan. Tydligen inte heller i detta fall.

Nä, Mr Magoo jag tror att du har missat budskapet i din signatur. Det enda du lyckas med är att irritera i tråd efter tråd. En människa är sina tankar - undrar vad du är för slags människa
Citera
2011-09-07, 22:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Så skönt att även du inser att domstolen avgör vad som är sant och vad som utgör faktisk bevisning. I just detta fall tröttnade domaren redan efter någon dag på det åklagaren hade att presentera. Var för tunnt för klent.

Att man drar fram vittne efter vittne som i huvudsak endast har till uppgift att snacka skit om den åtalade lönar sig sällan. Tydligen inte heller i detta fall.

Nä, Mr Magoo jag tror att du har missat budskapet i din signatur. Det enda du lyckas med är att irritera i tråd efter tråd. En människa är sina tankar - undrar vad du är för slags människa

Nej du skriver att misstänkte ska svara så kan man bortse/radera spekulationer du hör kanske inte hur det låter va?
Du avgör inte det och den misstänkte är absolut inte sanningen här.
Vad dom presenterat från domstol åklagare eller vad du nu försöker påskina här så är det så att åklagaren fortfarande anser att det är den misstänkte som är skyldig.

Ett mord utan en kropp är inte en lätt match.
Citera
2011-09-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jaså, ser du inget om vad du tror? Nå, då ska jag påminna dig om vad du kallar "din teori" som du presenterade den 14/8 -11 kl 14:38.

Minns du?

Edit: Jag gillar särskilt delen om att hon sköt genom ett litet djur när hon skulle åstadkomma skotthålet i väggen. Det är faktiskt stor humor där. Har du kollat med FS vad han tror om din teori?

hehe, det där är faktiskt en riktig klassiker, tala om att vidga vyerna...
Citera
2011-09-07, 22:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Fast det här är ju bara en teori pappan har. Han kan ju omöjligt veta exakt hur och vart M har kört. Hon redovisade väl knappast allt hon gjorde till familjen.
Nej knappast.
Tvärtom, det var nog mycket de inte visste om MJ.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Oj har han det?
Och då är det så som han säger eller?

Nej enligt polisen i media tror man väl den 28 runt den tiden den misstänkte mördaren såg henne sista gången.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Den satt där innan jag träffade Marina, det är en glödlampa med text i.
Vet inte säkert men har för mig att hon sa att hon fått den av den killen som bor i huset nu.
Ja, och tittar du på s.173(182) bild 100, så ser du att glödlampan är större än en vanlig glödlampa. Där talar han sanning faktiskt. Även om en människa har för vana att ljuga, måste man lära sig att sålla. Det händer att sanningar kommer fram ibland.

Men finns det något mer än FS ord på att Marina levde efter den natten?
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Fast det här är ju bara en teori pappan har. Han kan ju omöjligt veta exakt hur och vart M har kört. Hon redovisade väl knappast allt hon gjorde till familjen.
Nej, det gjorde hon säkert inte men jag tror det kanske skulle kunna gå att med hjälp av vittnen mm kartlägga de här fem dygnen det är fråga om - men det är inte det lättaste. - Hur som helst så har hon inte varit i Linköping.

artmix, vet du något om extra körsträckor?
Citera
2011-09-07, 22:10
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
På vardagsrumsbordet ligger det en snara och en typ jägarkniv.(sid 183,bild 93)
Då kanske du förstår varför jag frågar.
Och dessa två ligger just på vardagsrumsbordet.
Snaran kan man ha till just strypsex..Och naturligtvis till annat.
Som vad då ?

Snaran ser jag men kniv ser jag ingen.
Vet inte varför snaran hamlat där.
Visst kan man de.
Citera
2011-09-07, 22:12
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FUP, sid 641:

Misstar sig PZ? Eller när la du ut rampen?

Den låg där den 27.
Citera
2011-09-07, 22:14
Medlem
Citat:
Visst kan man de.

Kniven ligger framför tillbringaren..Zooma så ser du den ordentligt.
Du har alltså inte gjort eller lagt fram snaran ?
Du får ursäkta men det är lätt att tro att den som suttit där senast,redan där smidde planer.
Citera
2011-09-07, 22:16
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, det gjorde hon säkert inte men jag tror det kanske skulle kunna gå att med hjälp av vittnen mm kartlägga de här fem dygnen det är fråga om - men det är inte det lättaste. - Hur som helst så har hon inte varit i Linköping.

artmix, vet du något om extra körsträckor?

Jag har lika lite aning om hur mycket hon kört som hennes far har.
Det blir bara gissningar.
Citera
2011-09-07, 22:18
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Kniven ligger framför tillbringaren..Zooma så ser du den ordentligt.
Du har alltså inte gjort eller lagt fram snaran ?
Du får ursäkta men det är lätt att tro att den som suttit där senast,redan där smidde planer.

Titta då på bild 94 på nästa sida så ser du att det är pennor!!..
Citera
2011-09-07, 22:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Visst kan man de.

Har du sett snaran förut?

Kan den ha tillhört hennes leksaker eller kan någon annan haft med sig den?`

Vet du om polisen har kollat snaran om det fanns DNA eller andra spår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in