2010-09-22, 21:59
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Undrar om polisen fått något tips? Jag kom körande ikväll efter jag rastat hundarna vid en sjö nära Rörsjön, och på hemvägen mötte jag tre polisbilar som kom körande i 90(på en 70 väg). Det var vid 18.30-tiden. Först såg jag en bil som hade heljuset på och det var en polisbil, och sen kom nr 2 efter..en personbil emellan dom, en volvo,och sen den tredje polisbilen!
Ibland vet jag att polisen "övningskör" häruppe men det är oftast Mc-poliser och sällan på kvällen..övertid kostar ju. Ingen hade blåljus på men det är ju inte en trafikerad väg heller.
Blir ju lite fundersam...
Hoppas de är något på spåren!
Citera
2010-09-22, 21:59
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siggemask
jag tror han flippat över i ngn kombinerad hasch/undertrycks psykos och dödat dom i vansinne...sedan grävt ner dom på ngt ställe...där förmodligen M.J också ligger om han är skyldig till detta.

Ja..det låter ju inte omöjligt att han gjort det..han har tydligen misshandlat kvinnor tidigare och nu berättar du om hundarna. Men är han smart nog att kunna gömma undan en kropp själv tror du? Men visst, polisen letar kanske på helt fel ställen!
Citera
2010-09-22, 22:03
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Hoppas de är något på spåren!

Ja, jag skulle önskat att jag haft någon poliskontakt häruppe nu Men det finns ju en del hus längs med vägen och det oroar ju folk som ser tre polisbilar komma farande i hög fart..så jag förmodar ju att dom inte "lekte".
Kan ju varit något rån men vägen stämmer inte med det..varför dom skulle köra där!
Citera
2010-09-22, 22:47
Medlem
DeLoreans avatar
Apropå det som Siggemask berättar om hundarna:

Är det någon som vet om det försvunnit några husdjur eller boskap i trakterna de senaste åren? Eller om det finns uppgifter om djur som misshandlats?
Citera
2010-09-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Apropå det som Siggemask berättar om hundarna:

Är det någon som vet om det försvunnit några husdjur eller boskap i trakterna de senaste åren? Eller om det finns uppgifter om djur som misshandlats?

han är inte sån....han skulle aldrig ge sig ut och leta boskap! om det är som jag tror så har detta skett när F.S varit ensam med hundarna. förmodligen där han bodde. han är inte den som ger sig ut och våldtar en får i en hage. det ligger väldigt långt bort från den jag F.S jag kände. det har nog skett där han känner sig trygg och han vet att han inte behöver öppna dörren förrän han själv vill det...

han är kanske inte vassaste kniven i lådan men han är inte dum på ett sånt sätt.
Citera
2010-09-22, 22:59
Medlem
s mail me
Senast redigerad av siggemask 2010-09-22 kl. 23:01.
Citera
2010-09-22, 23:08
Medlem
Whynot61s avatar
Citat:
han är inte sån....han skulle aldrig ge sig ut och leta boskap! om det är som jag tror så har detta skett när F.S varit ensam med hundarna. förmodligen där han bodde. han är inte den som ger sig ut och våldtar en får i en hage. det ligger väldigt långt bort från den jag F.S jag kände. det har nog skett där han känner sig trygg och han vet att han inte behöver öppna dörren förrän han själv vill det...

han är kanske inte vassaste kniven i lådan men han är inte dum på ett sånt sätt.

Blir inte FS stött på dig nu när du berättar detta med hundarna? För han känner väl dig också?
Citera
2010-09-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whynot61
Blir inte FS stött på dig nu när du berättar detta med hundarna? För han känner väl dig också?

i byn jag bor känner typ ALLA i den undre världen till detta så han får ju leta bland många. sedan om han skulle pricka rätt på vem jag är så är jag inte det minsta rädd för den grabben.frukost måltid!
Citera
2010-09-23, 06:59
Medlem
Whynot61s avatar
Citat:
i byn jag bor känner typ ALLA i den undre världen till detta så han får ju leta bland många. sedan om han skulle pricka rätt på vem jag är så är jag inte det minsta rädd för den grabben.frukost måltid!

Ok
Citera
2010-09-23, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Undrar om polisen fått något tips? Jag kom körande ikväll efter jag rastat hundarna vid en sjö nära Rörsjön, och på hemvägen mötte jag tre polisbilar som kom körande i 90(på en 70 väg). Det var vid 18.30-tiden. Först såg jag en bil som hade heljuset på och det var en polisbil, och sen kom nr 2 efter..en personbil emellan dom, en volvo,och sen den tredje polisbilen!
Ibland vet jag att polisen "övningskör" häruppe men det är oftast Mc-poliser och sällan på kvällen..övertid kostar ju. Ingen hade blåljus på men det är ju inte en trafikerad väg heller.
Blir ju lite fundersam...

Det är som du säger, vanligt att polisen kör/övar? inne i Svartedalen. Har mött flera polisbilar samtidigt, både innan och efter MJs försvinnande. Ofta uppfattar jag att det varit på torsdag kvällar. De har även stått vid golfbanan, som är i början av Svartedalsvägen.
Men det här kan ha varit av en annan anledning...
Citera
2010-09-23, 10:52
Medlem
jjagares avatar
Såg en massa Poliser inne i Stenungsund igår, de stod och övade med att skjuta med "laser pistolen".
Jag har för mig att under utbildningen till Polis så tränar de på mörker körning oxå. Hoppas iofs inte var någon övning utan något som har med fallet att göra.

Saffy var det en vit V70 som var den civila bilen??
Senast redigerad av jjagare 2010-09-23 kl. 10:54. Anledning: Tillägg
Citera
2010-09-23, 11:34
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Såg en massa Poliser inne i Stenungsund igår, de stod och övade med att skjuta med "laser pistolen".
Jag har för mig att under utbildningen till Polis så tränar de på mörker körning oxå. Hoppas iofs inte var någon övning utan något som har med fallet att göra.

Saffy var det en vit V70 som var den civila bilen??

Jamen då var det säkert en övning. Vet att det var en vit Volvo, så det stämmer säkert. Och dom tränade verkligen mörkerkörning Bra nu vet jag det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in