2013-03-28, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför påstår du att Marina inte rörde spelet när vittnesuppgifter säger att hon var arg för att FS låg över henne i scoringlistan och därför hade infört "spelförbud" hemma.

Du bara svamlar och hittar på när det finns fakta.

Vad är det för fakta som du svamlar om ?

Om Marina var så jävla arg för att Fredrik låg över henne i highscoren på detta jävla spel så med enkel matematik borde highscoresjäveln vara FS, eller vad tror du?
Citera
2013-03-28, 16:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vi vet inte om Marina spelade. Det kanske ingick i deras rollspel att hon gav honom spelförbud för att han skulle sköta andra sysslor också och inte bara spela?

Absolut, det låter logiskt, Marina köper ett flipperspel för 4 månadshyror som bara FS använder bara för att kunna ge honom spelförbud som straff så att han tvingas göra vardagliga sysslor.

Då tror jag vi har kommit till klarhet avseende flipperspelet äntligen.
Citera
2013-03-28, 16:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Vad är det för fakta som du svamlar om ?

Om Marina var så jävla arg för att Fredrik låg över henne i highscoren på detta jävla spel så med enkel matematik borde highscoresjäveln vara FS, eller vad tror du?

Har ingen jävla aning om vem denna highscoresjäveln är, men med min jävla enkla matematik så skiter jag fullständigt i vem den jäveln är.

Vad anser du att det spelar för jävla roll i detta fall vem gud-helvetet är ?
Citera
2013-03-28, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Absolut, det låter logiskt, Marina köper ett flipperspel för 4 månadshyror som bara FS använder bara för att kunna ge honom spelförbud som straff så att han tvingas göra vardagliga sysslor.

Då tror jag vi har kommit till klarhet avseende flipperspelet äntligen.

Du ska inte skriva att det är fakta att Marina var arg för att FS låg över henne i spelet och därför gav honom spelförbud om du inte vet att det var så.
Citera
2013-03-28, 16:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Volvomannen är ointressant. Vad Annamannen gjort har jag inte en aning om. Det viktiga var att mördare tyvärr kallas Englamannen, Elinmannen, Helenemannen osv osv osv just på grund av att de mördat dessa flickor. Att FS kallar sig själv Marinamannen ser jag som ett litet erkännande.
Tror du att "Marinamannen" kommer att användas i resningsansökan?
Citera
2013-03-28, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tror du att "Marinamannen" kommer att användas i resningsansökan?

Det är nog för tidigt.
Citera
2013-03-28, 16:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Om det inte föll ned någon polett så ska jag hjälpa dig, om du sammanfogar brevet med med dom tappade Ray Ban glasögon, slagen i sjöbodsväggen och rökpausen efter dom kommit hem, slagen som utdelades på sandsäcken så kanske du som trådens självutnämde amatörpsykolog/familjeterapeut ser ett mönster, FS är inte ett dugg förändrad 1 år efter brevet.

Jag har inte självutnämnt mig till något alls. Vad jag är hör överhuvudtaget inte till tråden.

Jag ser ett mönster hos fler än FS.
Och om FS inte förändrats alls, varför säger då Marina det om jag får fråga? Har hon, kvinnan som ingen sätter sig på, som är dominant, som ingen säger emot, ljugit? Eller ljuger vittnen?

Deras RELATION kan ha förbättrats sedan dom upphört ha ett "förhållande" och övergått i ett vänskapsförhållande där dom delar bostad.

Dom övriga säger att Marina blivit gladare sista tiden, hennes syster säger att Marina var nöjd med situationen. Finns det anledning att tro att det inte stämmer så får du gärna komma med information som visar att det inte stämmer istället för att skriva personliga påhopp.

Du kanske, till skillnad mot mig, känner/kände båda/någon av dom. Du kan inte begära att folk som inte känner/kände någon av dom har full insyn i deras liv. Vi har bara den information som finns i FUP till hands, samt det som skrivs i tråden. Allt som skrivs i tråden ska man kanske inte ta för sanning och det är svårt ibland att veta vad som är sant och vad som är "trådsant"
Citera
2013-03-28, 17:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är nog för tidigt.
För tidigt? Utveckla.
Citera
2013-03-28, 17:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Då borde det i min mening stått GOD på displayen.
Skitsnack att M ( som inte rörde spelet ) har skrivit GUD på den jävla highscoren.
FUP, sid 593: "För mig är hon den stora visheten. Min gud. Vi har god kontakt och hjälper varandra."
Citera
2013-03-28, 17:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Vi vet inte om Marina spelade. Det kanske ingick i deras rollspel att hon gav honom spelförbud för att han skulle sköta andra sysslor också och inte bara spela?

Stod inte det i hennes CV på någon site? Fisting var ett av intressena kommer jag speciellt ihåg.
Citera
2013-03-28, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Företagsläkare, sysslar dom med kurator/psykolog sysslor? Jag frågar för jag är osäker på det. Min erfarenhet är att dom remitterar till ovanstående om så önskas? Som sagt, osäker.

Men du VET att Marina gick i samtal pga "problem hemma"? OM du vet det, när gjorde hon detta? Alltså gjorde hon det precis innan försvinnandet eller ett par månader, halvår innan?

Ja, jag tyckte det vore konstigt att en psykolog skulle uttala sig på det viset. Tack för klargörandet om det.

Ja hon gick o pratade med någon företagsläkare el dylikt såsom kurator psykolog.Minns inte hur lång tid innan mordet det var men det står i Tingsrättens uppgifter.
Citera
2013-03-28, 18:00
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constrictor
Ja hon gick o pratade med någon företagsläkare el dylikt såsom kurator psykolog.Minns inte hur lång tid innan mordet det var men det står i Tingsrättens uppgifter.

Hm, det har jag glömt bort isåfall om jag läst det. Jag ska kolla. Tack för hjälpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in