2013-03-28, 18:01
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du ska inte skriva att det är fakta att Marina var arg för att FS låg över henne i spelet och därför gav honom spelförbud om du inte vet att det var så.
Nej, det är riktigt.
Det har vi enbart JE:s ord på, och vem vet hur mycket sanning han talar.
Citat:
När den inneboende hade kommit högst upp på "high score-listan" hade Marina gett honom spelförbud.
FUP s. 560.
Citera
2013-03-28, 18:41
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Två mordutredningar visar att ingen annan än FS mördat Marina. Ingenting pekar mot någon annan. Hur skulle de komma fram till den slutsatsen om FS omöjligt kunnat frakta bort kroppen?

Är det verkligen den slutsatsen domstolarna kommit fram till?
En mordutredning är väl inte dömande instans?
Citera
2013-03-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hm, det har jag glömt bort isåfall om jag läst det. Jag ska kolla. Tack för hjälpen!
Han är beteende- och personalvetare och arbetar som arbetsplatscoach. I slutet av 2007 fick
han i uppdrag av företaget där Marina Johansson arbetade att stötta henne i hennes
yrkesroll. Hon var viktigt för företaget och hennes chef ville satsa på henne. Men hon var
ny i arbetet och stressad och det behövde hon hjälp med att hantera. De hade ett antal
samtal med början den 17 november 2007. Normalt sett går man inte in på en persons
privatliv i sådana samtal men om personen mår dåligt blir den privata livssituationen
automatiskt inblandad. Efter hand som samtalen pågick kom det fram mer och mer som
visade att Marina Johansson inte mådde riktigt bra. Hon hade en ansträngd situation hemma
med mycket tjat och gnabb som dränerade henne på energi.
Citera
2013-03-28, 19:37
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Två mordutredningar visar att inget pekar mot någon annan än FS. Så enkelt är det.

Vad tjänar två dåliga mordutredningar till om ingen är dömd för brottet?
Citera
2013-03-28, 19:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constrictor
Han är beteende- och personalvetare och arbetar som arbetsplatscoach. I slutet av 2007 fick
han i uppdrag av företaget där Marina Johansson arbetade att stötta henne i hennes
yrkesroll. Hon var viktigt för företaget och hennes chef ville satsa på henne. Men hon var
ny i arbetet och stressad och det behövde hon hjälp med att hantera. De hade ett antal
samtal med början den 17 november 2007. Normalt sett går man inte in på en persons
privatliv i sådana samtal men om personen mår dåligt blir den privata livssituationen
automatiskt inblandad. Efter hand som samtalen pågick kom det fram mer och mer som
visade att Marina Johansson inte mådde riktigt bra. Hon hade en ansträngd situation hemma
med mycket tjat och gnabb som dränerade henne på energi.

Ok. Han flyttade in till Marina i feb -07 men på pappret flyttade han in jan/feb -08.

Samtalen pågick iaf i november måndad -07. 10 månader efter att FS flyttat in.
Menar ni att Marina och FS förhållade var uselt redan från start? Det låter konstigt tycker jag. Att det skulle vara dåligt från början. FS hade nämligen då en lgh och hon hade kunnat kicka ut honom ur lyan utan att oroa sig det minsta över huruvida FS hade någonstans att bo.

Enligt FS utsago började det knaka i fogarna våren -09 enligt förhör.
Citera
2013-03-28, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Vad tjänar två dåliga mordutredningar till om ingen är dömd för brottet?

Vad är det där för resonemang? Det är Marina och vad som hände henne som är/var viktigt. Skulle de inte ha utrett försvinnandet/mordet?

För mig var det viktigt att Marina hittades så hennes familj och vänner fick begrava henne så de fick ett avslut.

Visst skulle det kännas bra om FS blir dömd för mordet och fick ta sitt straff om man nu kan kalla det straff att sitta i svenskt fängelse? Jag vette sjutton om jag ens unnar honom gratis mat, husrum och beundrarpost från tokiga människor? Jag tror hans så kallade liv är sämre på utsidan. Det kan inte vara lätt. Straff behöver inte alltid betyda fängelse.
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-28 kl. 20:01.
Citera
2013-03-28, 20:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Någon undrade om FS gillade dominanta kvinnor.

Fup sid 930

Fhl: Gillar du dominanta kvinnor eller tycker du att det kan bli tröttsamt?
FS: Nej, jag gillar det

FUP sid 930 hittar jag samma fråga och ett svar som börjar som du skriver. Det fortsätter dock lite annorlunda. Det såg du nog, men valde väl att ta bort det för att skapa en trådsanning förmodar jag. Det är fult.

Såhär ser det fullständiga svaret ut efter frågan:

FHL: Gillar du dominanta kvinnor eller tycker du att det kan bli tröttsamt?

FS: Nej, jag gillar det. Men jag kan också tycka om motsatsen. Det är väldigt individuellt,
beroende på hur ens personligheter fungerar ihop.

Sedär ja.
Senast redigerad av Pastakrydda 2013-03-28 kl. 20:05.
Citera
2013-03-28, 20:05
Bannlyst
Citat:
FUP sid 944 hittar jag samma fråga och ett svar som börjar som du skriver. Det fortsätter dock lite annorlunda. Det såg du nog, men valde väl att ta bort det för att skapa en trådsanning förmodar jag. Det är fult.

Såhär ser det fullständiga svaret ut efter frågan:

FHL: Gillar du dominanta kvinnor eller tycker du att det kan bli tröttsamt?

FS: Nej, jag gillar det. Men jag kan också tycka om motsatsen. Det är väldigt individuellt,
beroende på hur ens personligheter fungerar ihop.

Sedär ja.

Jaja, FS gillar nog mer än dominanta kvinnor. Hundar har jag hört..även om de också har en tendens att försvinna efteråt. Men nu ville några ha svar på detta med dominanta kvinnor vilket de fick.
Citera
2013-03-28, 20:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad är det där för resonemang? Det är Marina och vad som hände henne som är/var viktigt. Skulle de inte ha utrett försvinnandet/mordet?

För mig var det viktigt att Marina hittades så hennes familj och vänner fick begrava henne så de fick ett avslut.

Visst skulle det kännas bra om FS blir dömd för mordet och fick ta sitt straff om man nu kan kalla det straff att sitta i svenskt fängelse? Jag vette sjutton om jag ens unnar honom gratis mat, husrum och beundrarpost från tokiga människor? Jag tror hans så kallade liv är sämre på utsidan. Det kan inte vara lätt. Straff behöver inte alltid betyda fängelse.
Skulle det kännas bra om FS döms oskyldig?

Du sa tidigare idag att det var för tidigt att använda "Marinamannen" i en resning. Kan du förklara vad du menar?
Citera
2013-03-28, 20:09
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jaja, FS gillar nog mer än dominanta kvinnor. Hundar har jag hört..men nu ville några ha svar på detta med dominanta kvinnor vilket de fick.

Ja med en hälften av vad han svarade. Du målade upp en bild av FS som att han bara gillade dominanta kvinnor. Han gillar även kvinnor som inte är dominanta. Och han tycker att det är väldigt individuellt.

Såg du förresten att när FS träffade Marina hade han en egen lgh? Han sa upp den ett år efter dom träffats.
Citera
2013-03-28, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skulle det kännas bra om FS döms oskyldig?

Du sa tidigare idag att det var för tidigt att använda "Marinamannen" i en resning. Kan du förklara vad du menar?

Varför ska jag tro att FS är oskyldig? Om han fälls är det rättens beslut precis som det var att fria honom när de inte kunde fälla honom.

Jag skrev att det nog var för tidigt. Men jag vet inte vad den senaste utredningen rotat fram och vad som är av vikt i en resningsansökan.
Citera
2013-03-28, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ja med en hälften av vad han svarade. Du målade upp en bild av FS som att han bara gillade dominanta kvinnor. Han gillar även kvinnor som inte är dominanta. Och han tycker att det är väldigt individuellt.

Såg du förresten att när FS träffade Marina hade han en egen lgh? Han sa upp den ett år efter dom träffats.

Nej, jag har aldrig sagt att FS bara gillade dominanta kvinnor. Sluta hitta på. Vadå? Ser du det som något konstigt att FS haft en lägenhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in