2013-03-23, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
FS inkontinensskydd fanns i källaren. Det inkontinensskydd som användes har okänt ursprung, troligen Marinas eget som hon har köpt på inrådan av mamma. Garderoben i sovrummet hade varit en bra förvaringsplats för det.

Marina förvarade en massa saker i källaren. Lakan bland annat. På dig låter det som att FS ägde det som fanns i källaren.
Citera
2013-03-23, 17:09
Bannlyst
Citat:
Kroppen börjar lukta kadaverin inom 20 min, därför skrev jag 20 min. Hur GM fick ut kroppen utan att spilla blod har jag beskrivit en gång, men repetition är kunskapens moder så jag tar om det. Antag att vi kallar Marinas madrass, den närmast fönstret, höger madrass. Marina dog där. GM flyttade rullade kroppen över till vänstra madrassen och välte högra madrassen över den vänstra. Därvid rann det blod från madrassen, det som polisen tror kommer av att Marinas arm vilade där. Därefter var det bara att dra hela paketet, som en dubbelmacka, över sänggaveln, ner på golvet och ut. Den vänstra madrassen, den rena, ligger mot golvet hela vägen.

Du låter så jä-la manisk när du skriver om Marina, människa.
Hon dog där och då av ett skott i huvudet. Avrättad, kan man nog säga, och efterföljande procedurer kan bara en med kännedom och insyn i hur hus och hem fungerade och var och vart allt fanns till förfogande.
Citera
2013-03-23, 17:10
Bannlyst
Citat:
Nej, jag tänker inte att han inte brydde sig om blodspår i Marinas hus eller att han ville skydda bilen med vit plast. Jag tänker att han vill pysa så snabbt som möjligt utan att lämna spår i Marinas hus. Hemma kan han i lugn och ro tvätta bil och hus, slå in paketet och sticka till FP innan någon hittar kroppen hemma hos honom. Han kanske bara hade vit presenning att tillgå. lite Leukomalakitgrönt i FB:s bil kanske kan avslöja något?

Varför skulle det spillas blod i gm:s bil och hus om det inte spilldes något i Marinas hus? Jag förstår inte syftet med att åka till ett annat hus för att packa in kroppen i vit plast?
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-23 kl. 17:14.
Citera
2013-03-23, 17:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det stämmer inte att vi vet ingenting. Vi vet att hon förvarade andra inkontinensskydd och liknande saker av den karaktären i källaren. Men från det blå presenterar du en teori att för just det här inkontinensskyddet så hade garderoben i sovrummet varit en bra plats. Av vilken anledning skulle det inte förvaras på samma plats som annat linne och lakan förvarades?
Det fanns lakan i garderoben. Varför inte kamouflagefilten och inkontinensskyddet också? Om vi pratar om vad garderober brukar vara bra platser för kan jag nämna att även ett gevär hittades där.
Citera
2013-03-23, 17:18
Bannlyst
Citat:
Det fanns lakan i garderoben. Varför inte kamouflagefilten och inkontinensskyddet också? Om vi pratar om vad garderober brukar vara bra platser för kan jag nämna att även ett gevär hittades där.

Tror du att barnens nerpissade bäddmadrasser också förvarades i Marinas garderob?
Citera
2013-03-23, 17:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Varför skulle det spillas blod i gm:s bil och hus om det inte spilldes något i Marinas hus? Jag förstår inte syftet med att åka till ett annat hus för att packa in kroppen i vit plast?
Iofs behöver han inte ha åkt hem och packat kroppen. Men vart skulle han annars ha gjort det?
Citera
2013-03-23, 17:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Tror du att barnens nerpissade bäddmadrasser också förvarades i Marinas garderob?
Nej, de låg fullt synligt i ett förråd i källaren. Men GM hittade vad han behövde i huset, det mesta i Marinas sovrum.
Citera
2013-03-23, 17:22
Bannlyst
Citat:
Iofs behöver han inte ha åkt hem och packat kroppen. Men vart skulle han annars ha gjort det?

Varför packa in kroppens alls när han hade så bråttom enligt dig och därmed fick städa ur bil och hus efter denna knasiga färd. Varför inte bara dumpa den för att sedan åka hem och städa ur bilen? Vad hade den vita plasten för syfte?
Citera
2013-03-23, 17:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför packa in kroppens alls när han hade så bråttom enligt dig och därmed fick städa ur bil och hus efter denna knasiga färd. Varför inte bara dumpa den för att sedan åka hem och städa ur bilen? Vad hade den vita plasten för syfte?
Slå in och gömma kroppen, så mordet inte upptäcktes på ett tag. Under tiden kunde han lura i polisen att Marina hade åkt till Holland.
Citera
2013-03-23, 17:25
Bannlyst
Citat:
Slå in och gömma kroppen, så mordet inte upptäcktes på ett tag. Under tiden kunde han lura i polisen att Marina hade åkt till Holland.

Skulle den vita plasten dölja kropp och madrass menar du?
Citera
2013-03-23, 17:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Skulle den vita plasten dölja kropp och madrass menar du?
Nej, dölja lukt, så kroppen inte upptäcktes så fort.
Citera
2013-03-23, 17:28
Bannlyst
Citat:
Nej, dölja lukt, så kroppen inte upptäcktes så fort.

Skulle inte FS kunna tänka så? Plus att han ville förhindra blodspill i hus och bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in