2013-03-28, 14:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är inte vår sak. Det viktiga är att åklagarna fortfarande hävdar att FS är skyldig och kan förhoppningsvis bevisa det nu.
Åklagaren hävdade inför TR och HR att FS är skyldig, men åtalet sågades med fotknölarna. Du hoppas att åklagaren kan bevisa det nu. Tycker du det är ok av dig och icecoldice att påstå att någon är mördare utan att ens veta om det finns bevis?

Jag har några andra frågor också som jag skulle vilja ha svar på, om det inte är för mycket begärt.
Citera
2013-03-28, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren hävdade inför TR och HR att FS är skyldig, men åtalet sågades med fotknölarna. Du hoppas att åklagaren kan bevisa det nu. Tycker du det är ok av dig och icecoldice att påstå att någon är mördare utan att ens veta om det finns bevis?
Nej, jag menade det jag skrev då den tidigare åklagaren också hävdar att FS är skyldig och kommer få lika rätt som Sannerholm ifall FS nu fälls.

Ja, det är helt okej att kalla FS mördare. Han kallar sig ju själv för Marinamannen. AE kallas Englamannen och jag antar att det har att göra med att han mördade Engla.
Citera
2013-03-28, 15:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag menade det jag skrev då den tidigare åklagaren också hävdar att FS är skyldig och kommer få lika rätt som Sannerholm ifall FS nu fälls.

Ja, det är helt okej att kalla FS mördare. Han kallar sig ju själv för Marinamannen. AE kallas Englamannen och jag antar att det har att göra med att han mördade Engla.
Det är en jävla skillnad på dessa män. En förste är friad, den andre är dömd. Ser du inte skillnaden? En man kallas Volvokillen i TR. Vad har han begått för brott för att få det epitetet? Här är en person som kallar sig Annamannen. Vad har hon begått för brott?
Citera
2013-03-28, 15:33
Bannlyst
Citat:
Det är en jävla skillnad på dessa män. En förste är friad, den andre är dömd. Ser du inte skillnaden? En man kallas Volvokillen i TR. Vad har han begått för brott för att få det epitetet? Här är en person som kallar sig Annamannen. Vad har hon begått för brott?

Volvomannen är ointressant. Vad Annamannen gjort har jag inte en aning om. Det viktiga var att mördare tyvärr kallas Englamannen, Elinmannen, Helenemannen osv osv osv just på grund av att de mördat dessa flickor. Att FS kallar sig själv Marinamannen ser jag som ett litet erkännande.
Citera
2013-03-28, 16:09
Bannlyst
Citat:
Man kan vända på det och säga att sakframställan hade omvandlats till resningsansökan vid det här laget om den hade haft någon substans. Nu sitter RÅ och hoppas på att någon substans dyker upp.

Jag vet inte hur det är med Addams Flipper, men på många spel kan man bara sätta initialer på rekordinnehavaren, alltså att det är ett fåtal bokstäver som får plats i fältet för namnet. Kan det vara så att Swedegodess förkortades till GUD?

Då borde det i min mening stått GOD på displayen.
Skitsnack att M ( som inte rörde spelet ) har skrivit GUD på den jävla highscoren.
Citera
2013-03-28, 16:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Skitsnack att M ( som inte rörde spelet ) har skrivit GUD på den jävla highscoren.

Varför påstår du att Marina inte rörde spelet när vittnesuppgifter säger att hon var arg för att FS låg över henne i scoringlistan och därför hade infört "spelförbud" hemma.

Du bara svamlar och hittar på när det finns fakta.
Citera
2013-03-28, 16:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Så hyresvärdinnan lade fyra månadshyror på ett flipperspel till hyresgästens nöje endast? Vem av de båda var det som kallade sig gud eller gudinna i något annat sammanhang?
Citera
2013-03-28, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Varför påstår du att Marina inte rörde spelet när vittnesuppgifter säger att hon var arg för att FS låg över henne i scoringlistan och därför hade infört "spelförbud" hemma.

Du bara svamlar och hittar på när det finns fakta.

Var ser du att Marina var arg för att FS låg över henne i high-score?

"När den inneboende hade
kommit högst upp på "high score-listan" hade Marina gett honom spelförbud"
Fup sid 560.
Citera
2013-03-28, 16:19
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Var ser du att Marina var arg för att FS låg över henne i high-score?

"När den inneboende hade
kommit högst upp på "high score-listan" hade Marina gett honom spelförbud"
Fup sid 560.

Arg, irriterad, missnöjd eller kalla det vad du vill. Någonting låg som grund för hennes förbud.
Citera
2013-03-28, 16:21
Bannlyst
Citat:
Arg, irriterad, missnöjd eller kalla det vad du vill. Någonting låg som grund för hennes förbud.

Det är möjligt att Marina också spelade. Om hon var så stolt att hon kallade sig gud på listan var hon knappast missnöjd över att ha spöat FS.
Citera
2013-03-28, 16:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Det är möjligt att Marina också spelade. Om hon var så stolt att hon kallade sig gud på listan var hon knappast missnöjd över att ha spöat FS.

Det är klart att hon spelade, varför skulle hon annars köpa ett flipperspel när FS sökte bostad och skulle flytta.

När hon hamnade över FS bör hon nog inte varit speciellt missnöjd längre, tvärtom.
Citera
2013-03-28, 16:29
Bannlyst
Citat:
Det är klart att hon spelade, varför skulle hon annars köpa ett flipperspel när FS sökte bostad och skulle flytta.

När hon hamnade över FS bör hon nog inte varit speciellt missnöjd längre, tvärtom.

Vi vet inte om Marina spelade. Det kanske ingick i deras rollspel att hon gav honom spelförbud för att han skulle sköta andra sysslor också och inte bara spela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in