2011-04-07, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon kanske åkte till ett gammalt ödetorp i Halland istället. Oavsett i vilken ände av piskan hon var kan det ha hänt en olycka. F kan vara helt oskyldig.

Kan det vara en slump att:

1. FS anhålls en vecka efter det att en gömd BDSM-tortyrkällare hittas inte alltför långt bort från MJ:s hem.
2. MJ var aktiv inom BDSM kretsar.

Kan de ha hittat något i källaren? Något som binder både MJ och FS till platsen?

Kan "ägaren" till källaren ha gett information till polisen som fick dem att gripa FS igen?
Citera
2011-04-07, 10:27
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Kan det vara en slump att:

1. FS anhålls en vecka efter det att en gömd BDSM-tortyrkällare hittas inte alltför långt bort från MJ:s hem.
2. MJ var aktiv inom BDSM kretsar.

Kan de ha hittat något i källaren? Något som binder både MJ och FS till platsen?

Kan "ägaren" till källaren ha gett information till polisen som fick dem att gripa FS igen?
Det var min första tanke också när källaren hittades. Visserligen sas att Marina var den dominante, men sedan har jag läst att det ändras av och till. Hon kanske hade en period när hon ville vara den dominante när hon skrev på sidan för BDSM...vad den nu hette.
Citera
2011-04-07, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Det var min första tanke också när källaren hittades. Visserligen sas att Marina var den dominante, men sedan har jag läst att det ändras av och till. Hon kanske hade en period när hon ville vara den dominante när hon skrev på sidan för BDSM...vad den nu hette.

Oavsett vilken roll hon brukade ha i de sammanhangen, så kan ju källaren denna gång ha varit ett ställe för förvaring av henne en tid. Levande eller död.
Citera
2011-04-07, 11:40
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wollcim
Oavsett vilken roll hon brukade ha i de sammanhangen, så kan ju källaren denna gång ha varit ett ställe för förvaring av henne en tid. Levande eller död.
Förvaring...
Citera
2011-04-07, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
halvtid, han trivdes

Hej Maskroos!
Du skrev tidigare att du har kontakt med F:s advokat. Har du hört något kring hur de senaste förhören har gått? Nekar han fortfarande eller så?
Citera
2011-04-07, 12:53
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Hej Maskroos!
Du skrev tidigare att du har kontakt med F:s advokat. Har du hört något kring hur de senaste förhören har gått? Nekar han fortfarande eller så?

inte hört något från honom på några dagar nu så jag kan inte svara på det.
Citera
2011-04-07, 12:55
Medlem
jjagares avatar
Var uppe vid Bottenstugan idag och den enda brunn som jag hittade var en dräneringsbrunn 1,5 m djup låg en tegelsten och ett smalare snöre i den. Sen så undrar jag om någon här var och kollade vid röret mellan Håltesjön och Ålevatten?, stod nämligen en person där samt en bil.
Citera
2011-04-07, 13:19
Medlem
Kams avatar
Maskroos, jag vet inte riktigt vilka frågor du vill svara på, men nu har jag en : Berättade F för dig om Marinas annorlunda samling av dolkar och svärd och sådant? Berättade han isf om deras spekulerande om hur det perfekta mordet skulle gå till? Berättade han om Marinas intresse av BDSM-sex? Han verkade ju inte ha delat hennes intresse.
Citera
2011-04-07, 13:56
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Maskroos, jag vet inte riktigt vilka frågor du vill svara på, men nu har jag en : Berättade F för dig om Marinas annorlunda samling av dolkar och svärd och sådant? Berättade han isf om deras spekulerande om hur det perfekta mordet skulle gå till? Berättade han om Marinas intresse av BDSM-sex? Han verkade ju inte ha delat hennes intresse.

har tyvär inte hört nåt om något av detta, det enda han sagt om det är att de båda samlade på knivar etc men inte mer.
Citera
2011-04-07, 14:35
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
har tyvär inte hört nåt om något av detta, det enda han sagt om det är att de båda samlade på knivar etc men inte mer.
Tack Maskroos, jag tänkte bara att eftersom hennes intressen verkar ha varit lite udda, så kanske han berättat det. Men fotograferingen verkar ha varit ett gemensamt intresse. Kanske många roliga resor. Det måste du väl ha hört om.
Citera
2011-04-07, 14:53
Medlem
saffys avatar
Nu vet ju inte jag, Maskroos, men jag kan förstå om du inte vet så mycket om MJ. Det var FS tidigare tjej, och sånt vill man ju förståss inte prata om, inte heller har man lust att veta allt om henne. Sen kanske du haft tålamod och lyssnat på FS, men när man är relativt nykär, så vill man ju inte prata om exet precis? En fråga bara, Hur upplever du åldersskillnaden mellan er?
Citera
2011-04-07, 14:55
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Var uppe vid Bottenstugan idag och den enda brunn som jag hittade var en dräneringsbrunn 1,5 m djup låg en tegelsten och ett smalare snöre i den. Sen så undrar jag om någon här var och kollade vid röret mellan Håltesjön och Ålevatten?, stod nämligen en person där samt en bil.

Det var inte jag Kanske nån utredare är här inne och läser? Förhoppningsvis har dom letat där tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in