2010-09-10, 23:48
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
NillanB svarade själv på denna fråga för snart en månad sedan. Det har passerat en del vatten under broarna sedan dess.

Tack för svaret. Mitt minne är tydligen sämre än jag trodde...
Men vet vi säkert att inte FS har några fler barn med någon annan kvinna?
Citera
2010-09-10, 23:52
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Tack för svaret. Mitt minne är tydligen sämre än jag trodde...
Men vet vi säkert att inte FS har några fler barn med någon annan kvinna?

Jag litar helt på Quarrels uppgift i det fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, jag har skrivit att han har tre barn, lika många som NillanB skriver.

Alltså: Inga fler barn med någon annan kvinna.
Citera
2010-09-10, 23:55
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saffy
Ok, men personen som jag citerade från Skånska mord och som skrev att FS var skriven och deltidsbodde hos MJ men bodde hos en annan kvinna med barn..det var ju inte flera år sedan. Det skrevs ju i samband med hennes försvinnande.
Enligt NillanB så kan det ju inte var hos henne han var..då menade personen en annan kvinna?

Antagligen menades en annan kvinna med barn, vilka FS ej var far till - min tolkning.
Citera
2010-09-10, 23:58
Medlem
Pethruss avatar
Citat:

Tack än en gång. Jag får nog läsa igenom den här tråden från början igen och friska upp minnet så jag slipper ställa onödiga frågor.
Citera
2010-09-11, 00:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ok, men personen som jag citerade från Skånska mord och som skrev att FS var skriven och deltidsbodde hos MJ men bodde hos en annan kvinna med barn..det var ju inte flera år sedan. Det skrevs ju i samband med hennes försvinnande.
Enligt NillanB så kan det ju inte var hos henne han var..då menade personen en annan kvinna?

Det var ju slut i mars-10 när de var i rätten så det är tänkbart att det stämmer. Skulle MJ släppt in honom ifall han flyttat till en annan kvinna? Det var ju det som hon väntade på om man får tro hennes vänner.

I mina öron låter det inte som att han hade kommit över tröskeln.
Citera
2010-09-11, 00:32
Medlem
Citat:
Vi har ju varit inne på det tidigare, att MJ var väldigt svartsjuk. Jag har också ifrågasatt det, om hon egentligen ville att han skulle flytta? Hon sa det till sina anhöriga men just kanske för att det var det dom ville höra. Minns inte nicknamnet på personen från Tjörn, som skrev att det fanns omständigheter runt henne, som inte var bra..pappa osv. Och som antydde att hon stuckit.

Och kanske utan betydelse men hon fick huset av sin far 14 dgr före försvinnandet. Varför fick hon det då och inte tidigare? Hon har ju bott där ett antal år och hade förmodligen god inkomst.

Om det inte är FS..kan det vara något helt annat och en annan GM.

Hon kanske fick huset om hon lovade att slänga ut F. Han i sin tur kanske trodde att han hade rätt att bo kvar fast M försvunnit. Jag är inte så insatt i sambolagen, bara en tanke som slog mig. Han hade ju pratat med NillanB om att M hade god ekonomi, så istället för att lomma tomhänt därifrån fick hon sätta livet till och han tog ut pengar på hennes konto.
Citera
2010-09-11, 01:11
Medlem
saffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var ju slut i mars-10 när de var i rätten så det är tänkbart att det stämmer. Skulle MJ släppt in honom ifall han flyttat till en annan kvinna? Det var ju det som hon väntade på om man får tro hennes vänner.

I mina öron låter det inte som att han hade kommit över tröskeln.

Enligt den personen som jag citerade, så hade ju MJ berättat att FS var deltidsboende..iallafall så uppfattade jag det som att personen var vän med MJ. Då skulle hon tillåtet det? Kanske hon utnyttjade honom, han kanske fixade i huset, passade katterna och brydde sej inte. Men hände det något speciellet i samband med att MJ fick huset av sin pappa? Dom grälade ju så att vänner (anhöriga?) hörde det den 27 juli..
Citera
2010-09-11, 01:33
Medlem
saffys avatar
Citat:
Enligt den personen som jag citerade, så hade ju MJ berättat att FS var deltidsboende..iallafall så uppfattade jag det som att personen var vän med MJ. Då skulle hon tillåtet det? Kanske hon utnyttjade honom, han kanske fixade i huset, passade katterna och brydde sej inte. Men hände det något speciellet i samband med att MJ fick huset av sin pappa? Dom grälade ju så att vänner (anhöriga?) hörde det den 27 juli..

Jag tänker på vad IMVA skrev tidigare här, att "pappan har varit en stark faktor genom åren och att skenet kan bedra, att det gällde vissa i släkten."
Citera
2010-09-11, 08:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Jag har inte påstått att barnen är gemensamma med NillanB, det är NillanB:s påstående. Pethrus har alltså bett om ursäkt i onödan.
Citera
2010-09-11, 08:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Detta läste jag på Skånska mord:

10 skrivet: 06 Augusti, 2010, 08:25:23 »

--------------------------------------------------------------------------------

Jag har talat med Marina några gånger och det slog mig alltid att hon hade ett väldigt konstigt förhållande till sin pojkvän. Jag kommer inte ihåg exakt vad det var som var fel, men jag har för mig att han var kriminell, bodde med en annan kvinna (som han också hade barn med) och samtidigt var skriven och deltidsboende hos Marina.

Mitt intryck av Marina var att hon var en smart tjej med livslust och integritet. /// slut citat
Det kan tänkas att FS bodde tidivs hos en annan kvinna med barn, och att uppgiftslämnaren uppfattade det som FS barn.
Det är också tänkbart att när MJ efter grälet 27:e reste bort ett tag bjöd FS hem kvinnan och barnen. MJ kom hem oväntat den 28:e, upptäckte kvinnan och barnen, och något hände.
Citera
2010-09-11, 08:33
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har inte påstått att barnen är gemensamma med NillanB, det är NillanB:s påstående. Pethrus har alltså bett om ursäkt i onödan.

Påstått eller skrivit???

Du skriver alltså saker som du inte påstår i tråden?

Varför Pethrus bad om ursäkt i förväg, var väl för att h*n tidigare blivit oförskyllt kritiserad för fotopubliceringen? Är det så konstigt att folk som får hård kritik blir rädda för att uttala sig?
Citera
2010-09-11, 08:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Påstått eller skrivit???

Du skriver alltså saker som du inte påstår i tråden?

Varför Pethrus bad om ursäkt i förväg, var väl för att h*n tidigare blivit oförskyllt kritiserad för fotopubliceringen? Är det så konstigt att folk som får hård kritik blir rädda för att uttala sig?
Har jag skrivit saker som jag inte har påstått? Eller vad menar Du?

Jag kritiserade Pethrus för onödig fotopublicering. Var det oförskyllt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in