2013-03-11, 19:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Vilken lögn skulle de konfrontera FS med? Vad jag ser säger han bara att de köpte ett flipperspel. Inte hur kontakten med köparen gick till.
Om polisen hade varit intresserad av säljaren hade de frågat om hur och när kontakten tog. Vilken dag? vem ringde? etc. Men de frågorna ställdes inte. Alltså kan man sluta sig till att polisen inte var intresserad.
Citera
2013-03-11, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om polisen hade varit intresserad av säljaren hade de frågat om hur och när kontakten tog. Vilken dag? vem ringde? etc. Men de frågorna ställdes inte. Alltså kan man sluta sig till att polisen inte var intresserad.

Det kanske blir aktuellt i en kommande rättegång. Enligt Nighthawks så vill polisen absolut höra ifrån säljaren. De hade inte pratat med någon säljare trots att Flipp-on påstår att h*n pratat med polisen ett år tidigare. Det finns ju anledning för polisen att ifrågasätta om det verkligen är Marina som gjort uttagen då fel kod slagits.
Citera
2013-03-11, 19:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det kanske blir aktuellt i en kommande rättegång. Enligt Nighthawks så vill polisen absolut höra ifrån säljaren. De hade inte pratat med någon säljare trots att Flipp-on påstår att h*n pratat med polisen ett år tidigare. Det finns ju anledning för polisen att ifrågasätta om det verkligen är Marina som gjort uttagen då fel kod slagits.
Har Flipp-on sagt att hen pratat med polisen och att polisen inte hittat någon säljare?
Citat:
Polisen visste att det tagits ut pengar den 3 juli. Någon har skrivit "flipperspel" vid något av de uttagen. Marinas mamma säger att Marina var på Tjörn den 3 juli. Polisen undersökte vad flipperspel kostade på nätet. Naturligtvis har de undersökt om FS eller Marina kontaktat någon säljare dagarna kring den 3 juli. De har inte hittat någon om man ska tro Flipp-on.
Citera
2013-03-11, 19:33
Medlem
letsdoit, jag vill backa tillbaka lite, till min senaste fråga till dig. Jag vill förstå hur du resonerar.

Jag undrade varför FS skulle skriva just "flipper" vid överföringen om pengarna inte var tänkta till ett flipperspel. Om och när Marina fick se kontoutdraget, så skulle hon direkt avslöja hans bluff eftersom hon vet att hon inte har gjort överföringen, och skulle hon aldrig få se kontoutdraget så spelar det ju ingen roll vad det står eller inte står vid överföringen, tänker jag.
Citera
2013-03-11, 19:34
Bannlyst
Citat:
Har Flipp-on sagt att hen pratat med polisen och att polisen inte hittat någon säljare?

Nej, det skrev jag inte.
Citera
2013-03-11, 19:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, det skrev jag inte.
"De hade inte pratat med någon säljare trots att Flipp-on påstår att h*n pratat med polisen ett år tidigare". "Naturligtvis har de undersökt om FS eller Marina kontaktat någon säljare dagarna kring den 3 juli. De har inte hittat någon om man ska tro Flipp-on". Detta tolkar jag som motsatspåståenden av Flipp-on. Vad har jag missförstått?
Citera
2013-03-11, 19:44
Bannlyst
Citat:
"De hade inte pratat med någon säljare trots att Flipp-on påstår att h*n pratat med polisen ett år tidigare". "Naturligtvis har de undersökt om FS eller Marina kontaktat någon säljare dagarna kring den 3 juli. De har inte hittat någon om man ska tro Flipp-on". Detta tolkar jag som motsatspåståenden av Flipp-on. Vad har jag missförstått?

Flipp-on påstår att h*n sålt spelet till Marina och hade pratat med polisen ett par gånger om det under 2011. Enligt Nighthawks så hade polisen i november 2012 INTE hört av någon säljare utan var intresserade av att prata med den som sålt spelet till Marina.

Polisen var mån om att höra personer som FS haft kontakt med. Om de ringt ett nummer som FS själv ringt tre gånger i juli 2010 skulle polisen fråga i vilket syfte personen haft kontakt med FS. Personen skulle då ha sagt att han sålt ett spel till FS och Marina.

Det har tydligen inte hänt eftersom polisen fortfarande ville höra av säljaren ett år efter att Flipp-on säger sig ha rett ut köpet med polisen. Var det tillräckligt klart för dig?
Citera
2013-03-11, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Flipp-on påstår att h*n sålt spelet till Marina och hade pratat med polisen ett par gånger om det under 2011. Enligt Nighthawks så hade polisen i november 2012 INTE hört av någon säljare utan var intresserade av att prata med den som sålt spelet till Marina.

Polisen var mån om att höra personer som FS haft kontakt med. Om de ringt ett nummer som FS själv ringt tre gånger i juli 2010 skulle polisen fråga i vilket syfte personen haft kontakt med FS. Personen skulle då ha sagt att han sålt ett spel till FS och Marina.

Det har tydligen inte hänt eftersom polisen fortfarande ville höra av säljaren ett år efter att Flipp-on säger sig ha rett ut köpet med polisen. Var det tillräckligt klart för dig?
"De har inte hittat någon om man ska tro Flipp-on". Det är fortfarande oklart. Vem har inte hittat vad, enligt Flipp-on.

Du utgår från att polisen har talat sanning för Nighthawks och att Nighthawks talar sanning. Tänk om polisen har förundersökningssekretess, och låtsas inte ha hört av säljaren? Eller att källan som Nighthawks har pratat med är felinformerad?

Men nu är vi inne på ett stickspår. Om polisen inte hade fått kontakt med säljaren och var intresserad, varför frågade den inte FS om vem som ringde och vilken telefon som användes samt kollade telefonlistora för att hitta säljaren. Om den misslyckades skulle den ha konfronterat FS. Men detta hände inte. Varför? Jag gissar att polisen var ointresserad. Den hade rett ut flipperspelsköpet.
Citera
2013-03-11, 20:12
Bannlyst
Citat:
"De har inte hittat någon om man ska tro Flipp-on". Det är fortfarande oklart. Vem har inte hittat vad, enligt Flipp-on.

Du utgår från att polisen har talat sanning för Nighthawks och att Nighthawks talar sanning. Tänk om polisen har förundersökningssekretess, och låtsas inte ha hört av säljaren? Eller att källan som Nighthawks har pratat med är felinformerad?

Men nu är vi inne på ett stickspår. Om polisen inte hade fått kontakt med säljaren och var intresserad, varför frågade den inte FS om vem som ringde och vilken telefon som användes samt kollade telefonlistora för att hitta säljaren. Om den misslyckades skulle den ha konfronterat FS. Men detta hände inte. Varför? Jag gissar att polisen var ointresserad. Den hade rett ut flipperspelsköpet.

I så fall ljuger Flipp-on.
Citera
2013-03-11, 20:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I så fall ljuger Flipp-on.
Verkade polisen intresserad av att utreda flipperspelsköpet?
Citera
2013-03-11, 20:16
Bannlyst
Citat:
Verkade polisen intresserad av att utreda flipperspelsköpet?

De kanske blev om de följer tråden.
Citera
2013-03-11, 20:29
Bannlyst
Citat:
Nu smiter du från att svara. Du har inte svarat på dessa frågor.
- Verkade polisen intresserad av att utreda flipperspelsköpet?
- Vem har inte hittat vad, enligt Flipp-on?

Jag smiter inte. Jag har förklarat vad jag menar så till och med en fyraåring skulle förstå. Vi har i alla fall kommit en bit på väg. Om polisen rett ut spelköpet som du tror när de hör FS så ljuger Flipp-on.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in