2013-04-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej jag dissar inte studien. Jag påpekar att det är ovanligt. Jag har själv aldrig upplevt det som står i studien så jag har, därav, svårt att förhålla mig till den.

Jag menar att det är vanligare med våld i samband med alkoholintag. Fråga vilken polis som helst som åker till familjer och ibland måste ta med barn där föräldrarna super och bråkar.

Det är ju inte topic ändå, så vi kan väl bara lämna detta tillsvidare?

Ok, bra. Då är vi överens.
Jag tror också att alkohol är värre i det avseendet.
Citera
2013-04-28, 16:46
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Jag skulle kunna skriva lika idiotiskt som dig och bara skriva "det är fel!" på alla dina inlägg. Men jag tycker det är intressant att se ur olika synvinklar. Det bör man göra om man ska komma någonstans, framförallt borde utredarna gjort det. Det blir så lätt att man blir "hemmablind" annars.

Så för att FS sagt att han inte varit i Marinas sovrum så är det lögn?
Filofaxen kanske M´s familj fick med sig? Det var väl en almanacka om jag inte minns fel.
Jag sitter inte, till skillnad mot dig och säger att jag vet vad som hänt och hur det hänt.

Det är inte mina förklaringar som ger utrymme till alt GM. Det är FUP:en som gör det. Har du missat att domstolarna ansåg det med? Eller är du mer beläst i ämnet än domarna menar du?

Det fetade: Allt fs säger ska man ta med en stor nypa salt, mer än hälften som kommer ur käften på han är lögn och inget annat.

Om Marinas familj har tagit filofaxen så hade dom naturligtvis informerat polisen om detta, det begriper du väl.
Citera
2013-04-28, 16:46
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Du ser alltså fb:s motiv att mörda Marina, men inte FS:s?

Alltså ur svartsjuke synpunkt - ja.
Men jag inser att FS kan ha haft motiv han med, men det betyder inte att jag utesluter alternativ.
Jag kan bara inte se att det skulle vara svartsjuka, då borde han gjort det tidigare. Och hade FS planerat att mörda M så kunde han ha gjort det på ett bättre ställe än i hemmet. Så planerat går bort om det är FS.

Att jag får in andra GM är för att FUP tillåter mig att få det. Det går inte att bortse ifrån. Hade FUP varit en deckare tror jag att de flesta skulle tänka "Ah, det är FB som är mördaren!!" och resten skulle nog tänka FS.
Citera
2013-04-28, 16:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Alltså ur svartsjuke synpunkt - ja.
Men jag inser att FS kan ha haft motiv han med, men det betyder inte att jag utesluter alternativ.
Jag kan bara inte se att det skulle vara svartsjuka, då borde han gjort det tidigare. Och hade FS planerat att mörda M så kunde han ha gjort det på ett bättre ställe än i hemmet. Så planerat går bort om det är FS.

Att jag får in andra GM är för att FUP tillåter mig att få det. Det går inte att bortse ifrån. Hade FUP varit en deckare tror jag att de flesta skulle tänka "Ah, det är FB som är mördaren!!" och resten skulle nog tänka FS.

Du har kanske läst för mycket deckare och det är ju påhittat, så det är väl kanske dags att se det lite verkligheten. Nej, du pekar ut och missaktar en person som aldrig varit föremål för denna utredning så som misstänkt. Det är illa nog att man gör det här.
Det är ingen deckare det här det är verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Det fetade: Allt fs säger ska man ta med en stor nypa salt, mer än hälften som kommer ur käften på han är lögn och inget annat.

Om Marinas familj har tagit filofaxen så hade dom naturligtvis informerat polisen om detta, det begriper du väl.

Ja det är lika sannolikt att familjen skulle ta hennes filofax som att solen är grön.
Citera
2013-04-28, 16:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
FUP har tilläggsprotokoll i dag som du inte har läst och inte verkar ta in på ett seriöst sätt.
Nej, man kan inte ljuga och stå och säga jag har inte varit inne i sovrummet det håller inte.
Det håller inte i en domstol det är så enkelt det kan bli. Nej, dom har inte hennes filofax.
Polisen vittnade i TR om just dessa detaljerna. Tror du verkligen att man kan ändra sin historia i domstolen med att säga emot det man sagt innan? Då ska du göra klart för dig att det är just dom målen som fäller en gärningsman. Som sagt du begär källa på saker du inte läst och du är inte insatt utan kör med egna påståenden långt ifrån det som faktiskt finns,.

Vem som helst va inte i bostaden den 28 juli och inte 2-3-4 aug. Och han ljuger det är en klar värderingsgrund att få fällande dom på.
Nej, han nämnde ingen filofax i TR.
Citera
2013-04-28, 16:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, han nämnde ingen filofax i TR.

Det är sängen jag pratar om det står i TR och det är fel i TR domslut också kan påpekas om Marinas telefon och samtal.
Filofaxen står i förhöret i FUP. Fler frågor?
Citera
2013-04-28, 16:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det står misstänkt störning så du är inte så insatt återigen.
Du ska veta mer än läkaren som utreder P7an ? Alkohol är inte något som har med mordet att göra vad jag vet. Sanningen? Påstår du att du skriver sanningen om familjen och anklagar dom för att ha tagit filofaxen? Hur ska du belägga det ? Med att säga att det är en deckare eller?

FUPen du har är inte den FUP som finns i dag, så det är en viss skillnad.

Kan du läsa? Skillnaden mellan dessa meningarna: 1.Familjen tog med sig filofaxen. 2. Familjen KANSKE tog med sig filofaxen?
Ser du en skillnad på innehållet i meningarna? Det ena är ett påstående, vilket jag inte har kommit med. Det andra är en frågeställning/tanke med ordet "Kanske" i meningen.

Misstänkt störning är inte samma sak som störning föreligger. Det utreddes heller aldrig vidare, så man får väl anta att han inte var så störd då? För annars är det ju tjänstefel.
Citera
2013-04-28, 17:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är sängen jag pratar om det står i TR och det är fel i TR domslut också kan påpekas om Marinas telefon och samtal.
Filofaxen står i förhöret i FUP. Fler frågor?
Ja, jag har en fråga till. Du sa att polisen vittnade i TR om just dessa detaljer i TR i meningen efter att du nämnde filofaxen. Men om vi tar sängen så vittnade han att kuddarna låg i huvudänden. Tror du på det?
Citera
2013-04-28, 17:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Kan du läsa? Skillnaden mellan dessa meningarna: 1.Familjen tog med sig filofaxen. 2. Familjen KANSKE tog med sig filofaxen?

Misstänkt störning är inte samma sak som störning föreligger. Det utreddes heller aldrig vidare, så man får väl anta att han inte var så störd då? För annars är det ju tjänstefel.

Det är fel ändå även om du skriver kanske och så långt ifrån trovärdigt att man bara undrar om det verkligen är så att folk vill anklaga familjen för att ta saker ur Marinas hus utan anledning.
Och det enbart för att skövla lik för att presentera sin egen fabricerade gärningsman som inte har underlag eller ur perspektiv fakta är eller har varit misstänkt.

Du får läsa igen och då P7an man vill ha en större sökning på Fredrik och man redogör för hans långa missbruk och att han misstänks ha en störning. Det indikerar på att läkaren inte anser att han är fri från en störning. Är det svårt?

Citat:
Ja, jag har en fråga till. Du sa att polisen vittnade i TR om just dessa detaljer i TR i meningen efter att du nämnde filofaxen. Men om vi tar sängen så vittnade han att kuddarna låg i huvudänden. Tror du på det?

Jag tror på det polisen säger helt klart och det är så att just polisen har ett detaljsinne.
De två viktiga delarna så som säng och filofax kommer väga tungt i en domstol pga av att han är polis.

Källa på att han säger kuddarna låg i huvudändan? Det kanske dom gjorde då han va där? Så då blir det än mer knepigt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-28 kl. 17:05.
Citera
2013-04-28, 17:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Källa på att han säger kuddarna låg i huvudändan? Det kanske dom gjorde då han va där? Så då blir det än mer knepigt.
Ljudfilen. Är det sannolikt att FS bäddade med kuddarna i huvudänden efter försvinnandet, för att byta ände mellan polismannens besök och BU?
Citera
2013-04-28, 17:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ljudfilen. Är det sannolikt att FS bäddade med kuddarna i huvudänden efter försvinnandet, för att byta ände mellan polismannens besök och BU?

Ja, han bäddar så fint och det är så snyggt i sovrummet så att man inbillar sig att Marina va pedant.
Men kontra resten av huset är det uppenbart att det är för prydligt i sovrummet.
Så kontra en polisman emot vad Fr*drik säger så är det klappat och klart i det här läget.
Och det förstår nog dom flesta att en polismans vittnesmål har tyngd.

Varför va Fr*drik så uppenbart intresserad av kontoret? Vad det för att visa att passet va borta?
Så alla skulle tro att hon rest i väg. Han hade ju helt klart motiv att ta passet och filofaxen för i den står det vad Marina skulle göra. Inte resa utan helt andra saker.

Varför skrattar Fr*drik då BI ringer till Marinas telefon?
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-04-28 kl. 17:10.
Citera
2013-04-28, 17:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, han bäddar så fint och det är så snyggt i sovrummet så att man inbillar sig att Marina va pedant.
Men kontra resten av huset är det uppenbart att det är för prydligt i sovrummet.
Så kontra en polisman emot vad Fr*drik säger så är det klappat och klart i det här läget.
Och det förstår nog dom flesta att en polismans vittnesmål har tyngd.
Vi får se hur tungt det vittnesmålet väger när advokat H*nsson frågat honom om tavlan och bordet bakom dörren som öppnades åt vänster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in