2013-02-26, 09:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Q borde ju inte veta det, men jag vet inte vilka slaskiga dokument han fått heller.
Jag har alla förhör. Han tillfrågas aldrig om alibi, och det är utgångspunkten för att kunna fastställa var en person befann sig.
Citera
2013-02-26, 09:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Qurrell vet inte vilka polisen kollat alibin på. Han vet inte heller vilka de har jämfört avtrycket mot.

Du får gärna hänvisa till sidvisning i FUP där det framgår att FH frågar Fred efter alibi för natten ifråga. Det är väl brukligt i ett förhör då man misstänker ett mord? Jag hittar inget. Han var kär i en kvinna, han planerar till och med en framtid med Marina.Hans hinder är FS. Han väntar ut honom. Marina kanske berättade för FB att det skulle aldrig bli något mellan henne och FB? Varför står det inte någonstans om att FH ledaren frågar FB vad denne haft för sig den akutella tidpunkten?
Senast redigerad av Pastakrydda 2013-02-26 kl. 09:07.
Citera
2013-02-26, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har påstått att EV sa i TR att FS inte var våldsam. Jag har angivit källa. Jag behöver inte tillhandahålla källan.

Om jag publicerar ljudklippet, kommer du att ändra uppfattning om vem som är GM?
Då drar jag slutsatsen att du fabricerar och att tråden kan bortse från dit inlägg gällande FS våldstendenser.
Ditt ljudklipp kan inte på något sätt, ändra min uppfattning om vem som är GM.
Citera
2013-02-26, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Du får gärna hänvisa till sidvisning i FUP där det framgår att FH frågar Fred efter alibi för natten ifråga. Det är väl brukligt i ett förhör då man misstänker ett mord? Jag hittar inget. Han var kär i en kvinna, han planerar till och med en framtid med Marina.Hans hinder är FS. Han väntar ut honom. Marina kanske berättade för FB att det skulle aldrig bli något mellan henne och FB? Varför står det inte någonstans om att FH ledaren frågar FB vad denne haft för sig den akutella tidpunkten?

Allt finns inte med i fuppen. Huruvida polis kollat upp personers alibin står absolut inte i slaskens innehållsförteckning. Det finns sidomaterial med bland annat kollen av FB:s mobiltrafik. Den hade inte i fuppen att göra, lika lite som hans alibi har där att göra.
Citera
2013-02-26, 09:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Då drar jag slutsatsen att du fabricerar och att tråden kan bortse från dit inlägg gällande FS våldstendenser.
Ditt ljudklipp kan inte på något sätt, ändra min uppfattning om vem som är GM.
I så fall spelar det ingen roll om jag publicerar klippet eller inte.

Jag har inte skrivit något om FS våldstendenser. Jag vidhåller att Mariooos påstående att en drös personer vittnat om att FS är våldsam utan att anmäla är påhitt.
Citera
2013-02-26, 09:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag har påstått att EV sa i TR att FS inte var våldsam. Jag har angivit källa. Jag behöver inte tillhandahålla källan.

Om jag publicerar ljudklippet, kommer du att ändra uppfattning om vem som är GM?

Med all respekt för allas tankegångar, men hur ska Netforce veta om hen kommer ändra uppfatting om något utan att få chansen att höra klippet? Och det är väl inte för omvändningssyfte man enbart får ta del i det hoppas jag? För att bilda sig en uppfattning helt så måste man ju få ta del i allt. Annars blir det ju inte "rättvist" ändå.
Citera
2013-02-26, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Q borde ju inte veta det, men jag vet inte vilka slaskiga dokument han fått heller.

Det är klart att Q inte vet någonting om det. Han vet inte vilka som finns med i registret. Det enda han vet är att två mordutredningar kommit till samma slutsats. Det finns inget som pekar mot en annan gm än FS.

Vilka eventuella brister som utredning nummer två har vidtagit kan vi bara spekulera kring. Om det ens fanns några brister?
Citera
2013-02-26, 09:26
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Allt finns inte med i fuppen. Huruvida polis kollat upp personers alibin står absolut inte i slaskens innehållsförteckning. Det finns sidomaterial med bland annat kollen av FB:s mobiltrafik. Den hade inte i fuppen att göra, lika lite som hans alibi har där att göra.

Han får inte ens frågan om var han varit den aktuella tidpunkten. Det finns det andra som fått frågan om i FUP. En vet jag iaf får frågan såhär på rak arm. Varför får inte Fred det?
Det hör synnerligen hemma i en förundersökning. Då framgår det att man kan avfärda den personen. Tycker du att det hör hemma i FUP att Fred väntar på att FS ska försvinna ur bilden så han kan påbörja en relation med Marina?

Jag ber inte om sidvisning till ett ev kollat alibi. Jag frågade om du någonstans kan se att han ens blir tillfrågad om vad han gjort vid den aktuella tidpunkten.
Citera
2013-02-26, 09:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du vet att kollen av FB:s mobiltrafik gjordes mellan förhandlingarna och därför kom inte med i FUP eller slask. Varför drar du diskussionen i cirklar med redan nedgjorda argument? Mobilen kan inte heller styrka FB:s alibi.

En förutsättning för att kontrollera en persons alibi är att fråga personen. FB är inte tillfrågad.
Citera
2013-02-26, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Han får inte ens frågan om var han varit den aktuella tidpunkten. Det finns det andra som fått frågan om i FUP. En vet jag iaf får frågan såhär på rak arm. Varför får inte Fred det?
Det hör synnerligen hemma i en förundersökning. Då framgår det att man kan avfärda den personen. Tycker du att det hör hemma i FUP att Fred väntar på att FS ska försvinna ur bilden så han kan påbörja en relation med Marina?

Jag ber inte om sidvisning till ett ev kollat alibi. Jag frågade om du någonstans kan se att han ens blir tillfrågad om vad han gjort vid den aktuella tidpunkten.

Du vet inte vad polisen frågat FB om, eller hur de har kollat upp honom. Alla uppgifter finns kvar trots att vi inte fick ta del av allt genom den offentliga fuppen. Det bästa är väl om du ringer polisen och frågar om FB:s alibi blivit kollat.
Citera
2013-02-26, 09:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det är klart att Q inte vet någonting om det. Han vet inte vilka som finns med i registret. Det enda han vet är att två mordutredningar kommit till samma slutsats. Det finns inget som pekar mot en annan gm än FS.

Vilka eventuella brister som utredning nummer två har vidtagit kan vi bara spekulera kring. Om det ens fanns några brister?

Vet du att Q inte vet?

Berätta nu VAD det är för bevisning som pekar på FS. Kanske är jag blind som inte hittar det någonstans i FUP? Kom nu inte dragandes med att FS ska ha tagit ut pengar från en grannes konto olovandes för en massa år sedan.
Citera
2013-02-26, 09:30
Bannlyst
Citat:
Du vet att kollen av FB:s mobiltrafik gjordes mellan förhandlingarna och därför kom inte med i FUP eller slask. Varför drar du diskussionen i cirklar med redan nedgjorda argument? Mobilen kan inte heller styrka FB:s alibi.

En förutsättning för att kontrollera en persons alibi är att fråga personen. FB är inte tillfrågad.

Nej, jag vet inte när polisen kollade FB:s mobiltrafik. Det framgår inte någonstans. Jag vet bara när polisen skickade listan till HR. Vilket datum begärde polisen ut listan från Telia?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in