2013-02-26, 09:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Du vet inte vad polisen frågat FB om, eller hur de har kollat upp honom. Alla uppgifter finns kvar trots att vi inte fick ta del av allt genom den offentliga fuppen. Det bästa är väl om du ringer polisen och frågar om FB:s alibi blivit kollat.

Kanske är trött, liksom jag. Men det börjar bli allt för ofta du blandar ihop saker. Du blandar ihop en försvunnen bil med en försvunnen Marina när vi diskuterar det. Nu blandar du in om "FB:s alibi" har blivit kollat när jag frågar VAR han ens har lämnat ett alibi överhuvudtaget.

Jag vet ett annat alibi som inte blev kollat. Så varför i hela friden ska jag ta för givet att det ens fanns ett alibi för FB och att det sedan isåfall blivit kontrollerat?
Citera
2013-02-26, 09:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag vet inte när polisen kollade FB:s mobiltrafik. Det framgår inte någonstans. Jag vet bara när polisen skickade listan till HR. Vilket datum begärde polisen ut listan från Telia?
Utdraget gjordes mellan förhandlingarna, så det finns ingen anledning att tro att kollen gjordes tidigare. Om kollen gjordes tidigare skulle den ha funnits med i FUP eller slask.

Men vad har mobilen med FB:s alibi att göra?
Citera
2013-02-26, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I så fall spelar det ingen roll om jag publicerar klippet eller inte.

Jag har inte skrivit något om FS våldstendenser. Jag vidhåller att Mariooos påstående att en drös personer vittnat om att FS är våldsam utan att anmäla är påhitt.
Det är helt upp till dig vad du publicerar. Du har fabricerat ett citat för att skapa en trådsanning. Du påstod att det bara fanns en Gunilla som angett utan att anmäla FS som våldsam, jag hittade EV och sedan fabricerar du citat. Du som är så noga med att ange att andra inte ska ljuga, hitta på du är precis likadan. Då vi ändå är igång så kom jag på ett annat tillfälle som FS våldstendenser kryper fram och det är då han kastar 140 kilos mannen i marken och sedan jagar efter honom för att som Emelie uppger på sidan 896 FUP "plocka honom".
Citera
2013-02-26, 09:58
Bannlyst
Citat:
Utdraget gjordes mellan förhandlingarna, så det finns ingen anledning att tro att kollen gjordes tidigare. Om kollen gjordes tidigare skulle den ha funnits med i FUP eller slask.

Men vad har mobilen med FB:s alibi att göra?

Du har ingen anledning att tro att utdraget inte begärdes ut tidigare. De kan ha begärt ut det den 4 augusti 2010eftersom det var av vikt att få veta saker om Marina.

Jag tycker att du har fått allting om bakfoten från början till slut. Under vilken period var det viktigt att kolla personers alibin? Dygnet mellan 28-29 eller när? Kanske hela veckan? Eller ett par månader? Polisen visste inte att Marina var mördad. Heller inte var hon blivit mördad. Vem hade alibi och när? Tycker du att polisen borde ha vetat att Marina sköts i sin säng en viss dag?

Bara för att polisen öppnar en utredning om mord innebär det inte att de tror att någon blivit mördad. De kan inte utesluta mord däremot.

Du har ju din egen speciella lilla syn på hur en utredning ska gå till. Tack och lov stämmer den inte med verkligheten. Då hade väl alla i hela Västergötland blivit daktade och förhörda om alibi för den eventuella tiden för försvinnandet som länge bara var ett försvinnande..friviligt eller inte.
Senast redigerad av Mariooo 2013-02-26 kl. 10:13.
Citera
2013-02-26, 10:12
Medlem
SweetPoison1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Kanske är trött, liksom jag. Men det börjar bli allt för ofta du blandar ihop saker. Du blandar ihop en försvunnen bil med en försvunnen Marina när vi diskuterar det. Nu blandar du in om "FB:s alibi" har blivit kollat när jag frågar VAR han ens har lämnat ett alibi överhuvudtaget.

Jag vet ett annat alibi som inte blev kollat. Så varför i hela friden ska jag ta för givet att det ens fanns ett alibi för FB och att det sedan isåfall blivit kontrollerat?

Och ni tycker att Fredriks alibi på kyrkogården är vattentät...
Citera
2013-02-26, 10:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du har ingen anledning att tro att utdraget inte begärdes ut tidigare. De kan ha begärt ut det den 4 augusti 2010eftersom det var av vikt att få veta saker om Marina.

Jag tycker att du har fått allting om bakfoten från början till slut. Under vilken period var det viktigt att kolla personers alibin? Dygnet mellan 28-29 eller när? Kanske hela veckan? Eller ett par månader? Polisen visste inte att Marina var mördad. Heller inte var hon blivit mördad. Vem hade alibi och när? Tycker du att polisen borde ha vetat att Marina sköts i sin säng en viss dag?

Bara för att polisen öppnar en utredning om mord innebär det inte att de tror att någon blivit mördad. De kan inte utesluta mord däremot.

Du har ju din egen speciella lilla syn på hur en utredning ska gå till. Tack och lov stämmer den inte med verkligheten. Då hade väl alla i hela Västergötland blivit daktade och förhörda om alibi för den eventuella tiden för försvinnandet som länge bara var ett försvinnande..friviligt eller inte.
Om polisen visste när Marina avled vet jag inte, men åklagaren visste. Natten 27-28 juli. Men FB fick inte frågan om var han uppehöll sig vid något tillfälle. Därför påstår jag att hans alibi inte är kollat. Men du har vid flera tillfällen hävdat att hans alibi är kollat. För vilken tid är alibit kollat?

Varför talar du om vad jag har för syn på en utredning ska gå till? Jag skulle kunna vända på det och hävda att enligt dig ska polisen öht inte kolla fingeravtryck på brottsplats. Varför skulle den göra det? Fingeravtrycket kan ju komma från någon som hade legitimt skäl att uppehålla sig på BP. Men jag är inte så barnslig att jag hävdar det.
Senast redigerad av Quarrel 2013-02-26 kl. 10:26.
Citera
2013-02-26, 10:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweetPoison1

Jag vet inte vilka du menar med "ni"? Jag är en person. Har jag uttalat mig om det i mitt inlägg? FS har uppgett att han var där. Om det stämmer eller inte är inte mitt jobb att undersöka. MEN de gjorde sitt bästa för att kontrollera uppgiften.

Jag påpekade att jag fann det märkligt att man inte tillfrågat FB om vad denne sysselsatt sig med under den aktuella tidsramen. Tycker inte du det? Med tanke på vad FB sagt?
Citera
2013-02-26, 10:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vem tycker det? Och i vilket sammanhang har hen sagt det?
Citera
2013-02-26, 10:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det tror jag med, tror lika lite det där med rövknullandet som att dom hade bilen och att dom har slagit sönder den samma, vad jag har läst och sett så hittades bilen hel och ren...och inte var det varken i Lid/ eller i Linköping.

Det stämmer att den inte hittades i Linköping. Den har inte heller uppmärksammats förrän just då väktaren upptäckte den.

Är det för dig, att rent hypotetiskt, tänka dig in i ett scenario (som jag absolut inte påstår stämmer, men lite spekulativt bara) där en annan GM utfört brottet, fraktat Marina i Marinas bil, städat den på annan ort där ingen känner igen bilen, för att sedan parkera den på parkeringen på pendeltågstationen, låt säga natten mellan den 3/8 och 4/8?
Citera
2013-02-26, 10:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Med all respekt för allas tankegångar, men hur ska Netforce veta om hen kommer ändra uppfatting om något utan att få chansen att höra klippet? Och det är väl inte för omvändningssyfte man enbart får ta del i det hoppas jag? För att bilda sig en uppfattning helt så måste man ju få ta del i allt. Annars blir det ju inte "rättvist" ändå.
Nja, nu tycker jag inte att någon som har tagit del av den här polisutredningen ska tala om "rättvisa". Men bara för att du ber mig så hövligt ska jag publicera vad EV berättade om FS våldsamhet när Kvarnsten förhörde henne. MP3 1 min 22 sek
Citera
2013-02-26, 10:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nja, nu tycker jag inte att någon som har tagit del av den här polisutredningen ska tala om "rättvisa". Men bara för att du ber mig så hövligt ska jag publicera vad EV berättade om FS våldsamhet när Kvarnsten förhörde henne. MP3 1 min 22 sek

Jag tycker bara att alla har rätt till allt material för att kunna bilda sig en uppfattning. Jag håller ännu på att läsa om Wrigleys inlägg gång på gång för att få ihop det Netforce42 tipsade mig om. Jag kommer behöva lite mer tid, men jag har inte glömt mitt uppdrag.
Citera
2013-02-26, 10:42
Medlem
SweetPoison1s avatar
Citat:
Det stämmer att den inte hittades i Linköping. Den har inte heller uppmärksammats förrän just då väktaren upptäckte den.

Är det för dig, att rent hypotetiskt, tänka dig in i ett scenario (som jag absolut inte påstår stämmer, men lite spekulativt bara) där en annan GM utfört brottet, fraktat Marina i Marinas bil, städat den på annan ort där ingen känner igen bilen, för att sedan parkera den på parkeringen på pendeltågstationen, låt säga natten mellan den 3/8 och 4/8?

Det låter lite långsökt, varför skulle dom frakta Marina tillbaka till Spekeröd om dom hade mördat henne på en annan plats, men blodet i sängen då?
Och vem har då lagad den sönder slagna bilen då, var det inte nån som hade sett bilen på den parkeringen redan den 28:de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in