2013-03-08, 11:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fordon 3 skulle ha kört förbi 150 och kunnat synas, 150 ligger nära vägen. FS kunde inte veta om någon av föräldrarna var hemma, det räckte med en förälder till simskolan.

Citat:
Öht höll sig FS och Marina mycket för sig själva, så de visste inte mycket om grannarna.
De känner väl igen motorljudet från en bil som startar?
Senast redigerad av letsdoit 2013-03-08 kl. 11:38.
Citera
2013-03-08, 11:47
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag behöver ju inte fråga eftersom jag redan vet. Jag tycker att det skulle vara intressant att se vad du får för svar från FS. Han har erkänt att han ljugit för Madde och även berättat varför.
FS talar med KluvenTunga. Tveklöst. Undrar mest varför FS apologeter agerar som de gör.
Citera
2013-03-08, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
FS talar med KluvenTunga. Tveklöst. Undrar mest varför FS apologeter agerar som de gör.

Killergroupies ska väl hålla sina gunstlingar om ryggen? De vill inte veta av någon sanning, enbart spekulera i om andra hörda eventuellt ljuger. Trist..

Men det är bra att FS talar med Kluven Tunga.. FS verkar vilja lätta sitt samvete. Ryggsäcken börjar väl bli för tung.
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-08 kl. 12:09.
Citera
2013-03-08, 12:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Killergroupies ska väl hålla sina gunstlingar om ryggen? De vill inte veta av någon sanning, enbart spekulera i om andra hörda eventuellt ljuger. Trist..
Eftersom FS är friad så finns möjligheten att nån/några i fup far med osanning.

Jag har många frågor på det material som finns tillgängligt, här är några.
Varför har så få erkänt att de haft sex med MJ? De som haft det berättar att det var pang på rödbetan.
Varför var LJ så snabb med att få bort MJs kläder? Jovisst PF skulle in, vilket iofs är konstigt, men var hon tvungen att göra sig av med kläderna?
Varför är MJs far så lite inblandad?

Om inte resning beviljas, skulle du inte ens då önska att man började nysta bland MJs kontakter?
Citera
2013-03-08, 12:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Tror du att FS varit med om ett trauma? Det låter så eftersom du försvarar hans irrationella beteende med det? Vad kan det vara för trauma? De förlorade glasögonen?

Ett trauma kan man beskriva på olika sätt. Jag skulle nog uppleva det som en fruktansvärd händelse om min sambo (oavsett om vi var i ett förhållande eller inte fortfarande) plötsligt försvann. Jag har svårt att tro att jag skulle kunna tänka klart. Jag skulle beskriva det som en traumatisk upplevelse.

Ett par förorade solglasögon har jag svårt att se som ett trauma.

Jag menar bara att alla reagerar olika. Att du kallar det för försvara är din tolkning av det. Jag beskriver bara hur människor kan fungera i olika sammanhang.

Men du är allt för förblindad av att smutskasta FS innan du vet om det är berättigat. Jag lämnar öppet för diskussion,men en diskussion är obefintlig om man inte kan bolla åt båda håll.

Vi kan bara gissa allihop hur det blir med resning och om vi någonsin kommer få svar på våra frågor. Fram till svar kommer, om dom ens kommer, kan vi diskutera fram och åter.
Citera
2013-03-08, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ett trauma kan man beskriva på olika sätt. Jag skulle nog uppleva det som en fruktansvärd händelse om min sambo (oavsett om vi var i ett förhållande eller inte fortfarande) plötsligt försvann. Jag har svårt att tro att jag skulle kunna tänka klart. Jag skulle beskriva det som en traumatisk upplevelse.

Ett par förorade solglasögon har jag svårt att se som ett trauma.

Jag menar bara att alla reagerar olika. Att du kallar det för försvara är din tolkning av det. Jag beskriver bara hur människor kan fungera i olika sammanhang.

Men du är allt för förblindad av att smutskasta FS innan du vet om det är berättigat. Jag lämnar öppet för diskussion,men en diskussion är obefintlig om man inte kan bolla åt båda håll.

Vi kan bara gissa allihop hur det blir med resning och om vi någonsin kommer få svar på våra frågor. Fram till svar kommer, om dom ens kommer, kan vi diskutera fram och åter.

Jag förstår precis vad du menar. Tror du att Marinas familj och hennes vänner har varit med om något trauma? Kan det var traumatiskt att förlora en dotter, syster eller god vän? Du verkar inte tycka att någon annan än FS varit med om ett trauma eftersom du inte har några som helst problem att ifrågasätta deras reaktioner och tycka att de beter sig konstigt? Eller är du bara förblindad av din uppgift att hålla mördaren om ryggen?
Citera
2013-03-08, 12:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13462140.ab Att det ska vara så svårt att känna igen en blodfläck? Du har samma svårigheter som FS.

Jag har sett bilden. Jag ser att det är en blodfläck. Jag är inte personligt engagerad i detta, som FS såklart är. Det handlar om hans x-flickvän. OM han skulle vara oskyldig så kanske hans tankegångar snurrar då han ser bilden. Inte tänker klart. Har du så svårt att förstå det?

ÄR han skyldig så snurrar hans tankar också såklart. Av anledningar som "hur ska jag klara mig ur det här"

Du har problem att ta in andra synsätt på saker och du har grava problem att se att det finns utrymme i FUP för alt GM.

Det är en av anledningarna till att utredningen gick som den gick. Och att FS friades.

Att det ska vara så svårt att läsa och tänka ur olika perspektiv.
Citera
2013-03-08, 12:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag förstår precis vad du menar. Tror du att Marinas familj och hennes vänner har varit med om något trauma? Kan det var traumatiskt att förlora en dotter, syster eller god vän? Du verkar inte tycka att någon annan än FS varit med om ett trauma eftersom du inte har några som helst problem att ifrågasätta deras reaktioner och tycka att de beter sig konstigt? Eller är du bara förblindad av din uppgift att hålla mördaren om ryggen?

Men nu var det väl ändå just FS reaktion vi diskuterade? Jag skulle aldrig hålla en mördare om ryggen. Oavsett vem det är.

Inte heller skulle jag iskallt beskylla någon för mord med stöd av denna FU.

Det är otroligt traumatiskt för samtliga i Marinas närvaro. Självklart. Jag har inte ifrågasatt deras "ickeagerande" mer än att jag frågat varför det är konstigt att inte FS letat sig blå, när ingen annan gjorde det heller.

Vad är skillnaden? Och försök att diskutera utan att sätta mig i ett fack tack, om det är möjligt?
Citera
2013-03-08, 12:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

De känner väl igen motorljudet från en bil som startar?
Ja, det gör de säkert. Vad är du ute efter?
Citera
2013-03-08, 12:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Har du ett svar på varför uttaget inte kom från Adenmarks?
Jo, men jag avvaktar gärna letsdoits svar för att stärka teorin.
Citera
2013-03-08, 12:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Men det är bra att FS talar med Kluven Tunga.. FS verkar vilja lätta sitt samvete. Ryggsäcken börjar väl bli för tung.
Killergroupies betyder folk som gillar mördare. Vem i tråden gillar mördare?
Citera
2013-03-08, 14:42
Bannlyst
Citat:
Killergroupies betyder folk som gillar mördare. Vem i tråden gillar mördare?

Fullt så enkelt skulle inte jag förklara begreppet killergroupie. Det finns säkert lika många sätt att se på det som det finns killergroupies. Det som kännetecknar en killergroupie enligt mig stämmer in på bland annat dig. Till exempel menar jag att objektet inte behöver vara bevisat mördare eller dömd för mord. Det räcker med vetskapen om att möjligheten finns så kittlar det lite här och där på en killergroupie.
Vad som i övrigt kännetecknar en killergroupie enligt mig kan du säkert lista ut själv.

Det handlar nog inte om känslor på det sättet. Jag tror säkert att FS föräldrar och syskon älskar honom ändå trots vetskapen om att han kan ha begått mord. Och dem skulle jag aldrig kalla killergroupies.
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-08 kl. 14:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in