2013-02-26, 08:34
Medlem
0th3rlands avatar
Pastakrydda frågade om jag hittade ngt som skulle sätta dit FS, otvetydiga bevis.
Nä.
Jag har inte varit med i utredningen, har inte varit på platsen och aldrig träffat FS.
Därför kan jag omöjligt säga säkert att jag vet någonting eftersom allt jag "vet" är andrahandsinformation.

FU består till stor del av förhör med FS.
Dessvärre är förhören slarvigt utskrivna, relationen mellan Förhörsledaren och Misstänkt är dålig,
Den misstänkte vägrar sammarbeta och Förhörsledaren får inte kontakt, advokaten ställer till med problem bla genom att delge sin klient information som borde varit undanhållen denne enligt Förhörsledaren.

Varför bytte man inte ut Förhörsledaren när det skar sig?
Genom att bemöta den här killen med misstänksamhet kom man ingenstans,
En kille som hela livet blivit anklagad och som genom upprepade besök hos polisen lärt sig att ha taggarna ut. Då börjar man direkt med att "slå på" honom verbalt,
Istället skulle man ha behandlat honom mjukare, då hade han kanske berättat sanningen istället för att svara att han inte spekulerar.
Jag tycker inte synd om FS, men när man är medveten om hans historia är det enkelt att känna in hur han upplevde förhören,
Varför då fortsätta stänga dörren?

Synd, det här fallet vill man ha löst.
M var ingen ängel vad jag förstått,
men att bli mördad i sin säng, kroppen dumpad och skändad,
Usch. Det förtjänar ingen.

Edit: Om FS inte är GM är han ju ett värdefullt vittne.

F*e*
Det måste finnas en anledning till att han inte tas in,
Han måste ha ett vattentätt alibi.
Annars tappar jag helt tron på polisen!
Först missar de blodet och sedan..
Nej det måste vara utrett.
Senast redigerad av 0th3rland 2013-02-26 kl. 08:41. Anledning: En mening föll bort
Citera
2013-02-26, 08:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag måste ingenting. Det viktiga är hur en domstol resonerar och jag är övertygad om att de inte resonerar som du. Att skyddet låg som det låg är för rätten en indicie/bevis bland många.
Du får inte sprida påståenden utan belägg. Det är dålig diskussionsteknik och berättigar till stark kritik. Det kan också leda till att folk tror på dina påhitt.

Vad gör dig övertygad om att TR och HR inte resonerar som jag och ändå friade?
Citera
2013-02-26, 08:37
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du kan ha rätt, men du vet inte om GM hade kunskap. Ändå påstod du det. Du får lära dig skillnad på "kan" och "måste". GM kan ha kunskap, men han måste inte ha det bara för att absorberingsytan låg nedåt.
och jorden behöver ju inte vara platt heller

Det är troligtvis så att den som lade på draglakanet åt det här hållet visste hur man använder det.
Citera
2013-02-26, 08:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag håller med om att barnmisshandel är riktigt lågt. Nu har jag inte kvar domen från den händelsen då jag var tvungen att tömma hela min dator efter att den åkt i golvet och installera om allt i den. Men jag vet att Marina var där då det skedde och jag vet att hon inte gjorde något för att förhindra det. Hon anmälde det aldrig, hon stoppade inte händelsen. Vilket i mina ögon är att likställt med att vara delaktig.

Jag vill minnas att hon fotograferade flickan eller var det en annan händelse?
Citera
2013-02-26, 08:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Pastakrydda frågade om jag hittade ngt som skulle sätta dit FS, otvetydiga bevis.
Nä.
Jag har inte varit med i utredningen, har inte varit på platsen och aldrig träffat FS.
Därför kan jag omöjligt säga säkert att jag vet någonting eftersom allt jag "vet" är andrahandsinformation.

FU består till stor del av förhör med FS.
Dessvärre är förhören slarvigt utskrivna, relationen mellan Förhörsledaren och Misstänkt är dålig,
Den misstänkte vägrar sammarbeta och Förhörsledaren får inte kontakt, advokaten ställer till med problem bla genom att delge sin klient information som borde varit undanhållen denne enligt Förhörsledaren.

Varför bytte man inte ut Förhörsledaren när det skar sig?
Genom att bemöta den här killen med misstänksamhet kom man ingenstans,
En kille som hela livet blivit anklagad och som genom upprepade besök hos polisen lärt sig att ha taggarna ut. Då börjar man direkt med att "slå på" honom verbalt,
Istället skulle man ha behandlat honom mjukare, då hade han kanske berättat sanningen istället för att svara att han inte spekulerar.
Jag tycker inte synd om FS, men när man är medveten om hans historia är det enkelt att känna in hur han upplevde förhören,
Varför då fortsätta stänga dörren?
Synd, det här fallet vill man ha löst.
M var ingen ängel vad jag ,
men att bli mördad i sin säng, kroppen dumpad och skändad,
Usch. Det förtjänar ingen.

F*e*
Det måste finnas en anledning till att han inte tas in,
Han måste ha ett vattentätt alibi.
Annars tappar jag helt tron på polisen!
Först missar de blodet och sedan..
Nej det måste vara utrett.
FB är inte ens tillfrågad om alibi. Han daktades inte heller vid första förhör när han berättade planer på att påbörja en sexuell relation, eller om jag ska vara riktigt noggrann, hans fingeravtryck jämfördes aldrig med avtrycket på sängen.

Jag anser att första förhöret var anledning nog till anhållande. Så var det med din tro på polisen.
Citera
2013-02-26, 08:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag vill minnas att hon fotograferade flickan eller var det en annan händelse?
FS och Marina åtalades för att ha bundit flickans handleder med silvertejp. Hon blev fotograferad av Marina vid tillfället. Båda friades i TR och HR.

FS dömdes för misshandel vid annat tillfälle.
Citera
2013-02-26, 08:44
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
FB är inte ens tillfrågad om alibi. Han daktades inte heller vid första förhör när han berättade planer på att påbörja en sexuell relation, eller om jag ska vara riktigt noggrann, hans fingeravtryck jämfördes aldrig med avtrycket på sängen.

Jag anser att första förhöret var anledning nog till anhållande. Så var det med din tro på polisen.
Snyft

Jag hade velat ha den kvar!

Jaha, varför gör man inte det nu då?

Ta avtryck på Fr**, *u***la och *er.
Hur svårt kan det vara att ta lite fingrar!?
Citera
2013-02-26, 08:46
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
FS och Marina åtalades för att ha bundit flickans handleder med silvertejp. Hon blev fotograferad av Marina vid tillfället. Båda friades i TR och HR.

FS dömdes för misshandel vid annat tillfälle.
Varför gjorde de så?
Vad hände vid den andra misshandeln?

Så FS hade alltså en våldsam sida menar du?
Citera
2013-02-26, 08:47
Bannlyst
Citat:
Snyft

Jag hade velat ha den kvar!

Jaha, varför gör man inte det nu då?

Ta avtryck på Fr**, *u***la och *er.
Hur svårt kan det vara att ta lite fingrar!?

Qurrell vet inte vilka polisen kollat alibin på. Han vet inte heller vilka de har jämfört avtrycket mot.
Citera
2013-02-26, 08:53
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
(...)
Vad gör dig övertygad om att TR och HR inte resonerar som jag och ändå friade?
Jag tror att TR och HR var osäkra. Kroppen saknades och man hade bara indicier.
Då måste man fria.
Hellre fria än fälla, så är det.

Det finns indiciefall, men utan kropp dessutom..
det var det rätta beslutet som det såg ut då.

Ändå fortsätter FS vara huvudmisstänkt till dess man löst mordet.
Tråkigt för honom, men det är så det är.
Citera
2013-02-26, 08:56
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Qurrell vet inte vilka polisen kollat alibin på. Han vet inte heller vilka de har jämfört avtrycket mot.
Q borde ju inte veta det, men jag vet inte vilka slaskiga dokument han fått heller.
Citera
2013-02-26, 08:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför gjorde de så?
Vad hände vid den andra misshandeln?

Så FS hade alltså en våldsam sida menar du?
Ur domen:
Citat:
[FS] har erkänt ringa misshandel genom att tilldela [barnets namn] en örfil över vänster kind med effekt som åklagaren påstått men han har förklarat sig varken kunna erkänna eller förneka påstådda slag mot stjärten.

Genom Marina Johanssons uppgifter är det även styrkt att [FS] tilldelat [barnets namn] flera slag med öppen hand mot stjärten enligt åtalet. De åberopade fotografierna visar att den erkända örfilen på vänster kind förorsakat en inte obetydlig rodnad på kinden. Att båda misshandelsmomenten förorsakat smärta är uppenbart. Misshandel är att bedöma som ordinärt brott.
Nej, jag påstår inte att FS har en våldsam sida. Om barnaga kännetecknar en våldsam person har 80 % av världens barn minst en våldsam vårdnadshavare.
Wikipedia:
Citat:
Enligt en studie som genomförts på uppdrag av FN har ca 80 % av världens barn utsatts för aga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in