2013-02-18, 18:28
Medlem
Konservatics avatar
Det här var ju intressant!
"Resning beviljat för 13 år gammalt mord "
http://www.expressen.se/gt/resning-beviljat-for-13-ar-gammalt-mord/

Här friade man också mycket för att man inte hade någon kropp, nu hade ju personen erkänt så detta fallet är ju annorlunda MEN , någon som vet om ens en resningsansökan gjordes i detta fall eller om det lades ner omgående efter förlorat mål i hovrätt? Man hittade ju kroppen i en brunn några år senare..

Kan MJs kropp ha mer bevis på sig än denna?

Kroppen hittades ju sex år senare och dessutom blev han tydligen friad i HD, men räknas det som att frias i HD om de inte tar upp fallet?
Senast redigerad av Konservatic 2013-02-18 kl. 18:31.
Citera
2013-02-18, 18:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Det här var ju intressant!
"Resning beviljat för 13 år gammalt mord "
http://www.expressen.se/gt/resning-beviljat-for-13-ar-gammalt-mord/

Här friade man också mycket för att man inte hade någon kropp, nu hade ju personen erkänt så detta fallet är ju annorlunda MEN , någon som vet om ens en resningsansökan gjordes i detta fall eller om det lades ner omgående efter förlorat mål i hovrätt? Man hittade ju kroppen i en brunn några år senare..

Kan MJs kropp ha mer bevis på sig än denna?

Kroppen hittades ju sex år senare och dessutom blev han tydligen friad i HD, men räknas det som att frias i HD om de inte tar upp fallet?
Gamla nyheter. Vi har redan diskuterat detta.
Citera
2013-02-18, 18:53
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
För att du litar på din källa? Varför vill du inte svara på om du läst artikeln själv?
Jag hyser starka tvivel till att denna artikel öht finns. Inte ens en ynka pdf att tillgå. Min gissning är att det är FS som är "ägaren" av artikeln som Q inte vill/får publicera. Mest för att det inte skulle gagna FS sak.
Citera
2013-02-18, 19:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag hyser starka tvivel till att denna artikel öht finns. Inte ens en ynka pdf att tillgå. Min gissning är att det är FS som är "ägaren" av artikeln som Q inte vill/får publicera. Mest för att det inte skulle gagna FS sak.
Kolla själv och glöm inte att publicera resultatet.

Jag gör nämligen inte som vissa andra, och förfalskar när jag återger ur källor.
Senast redigerad av Quarrel 2013-02-18 kl. 19:09.
Citera
2013-02-18, 19:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Någon domstol tvivlade på att Linda Chen avled av våldsbrott. Hon tog sig inte heller till FP själv. Marina kan ha skjutit sig i munnen, såvitt känt.
Synd då att pistolen försvunnit med hennes fingeravtryck... Självmord är uteslutet.
Citera
2013-02-18, 19:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Synd då att pistolen försvunnit med hennes fingeravtryck... Självmord är uteslutet.
Den som röjde undan kroppen kan ha röjt undan pistolen också för att slippa bli misstänkt.
Citera
2013-02-18, 19:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Den som röjde undan kroppen kan ha röjt undan pistolen också för att slippa bli misstänkt.
Misstänkt för ett självmord..? - Anser du detta vara ett rimligt scenario?
Citera
2013-02-18, 19:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Misstänkt för ett självmord..? - Anser du detta vara ett rimligt scenario?
Spelar ingen roll vad jag anser. Det spelar större roll vad TR anser:
Citat:
Och slutligen finns det alltså omständigheter i målet som talar för att hon kan ha tagit livet av sig eller att hon medvetet hållit sig undan.
Citera
2013-02-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga

hahaha jaa vad ska man säga...

Pdf-format enligt önskemål. Nu kanske paranoian släpper lite

GT 120123:

sid 8

sid 9
Citera
2013-02-18, 19:32
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Gick han öht in i rummet? Mamma L vittnade i TR att han stod och blockerade i dörröppningen så hon inte kom in.
I väntan på ljudfilerna så kan vi ta del av TR:s sammanfattning av vittnesmålen.

TR:s dom, s. 22 resp. 25:
Citera
2013-02-18, 19:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Spelar ingen roll vad jag anser. Det spelar större roll vad TR anser:
Citat:
Och slutligen finns det alltså omständigheter i målet som talar för att hon kan ha tagit livet av sig eller att hon medvetet hållit sig undan.
Det var innan fyndet gjordes och man ansåg sig inte kunna veta orsaken till allt blod. De "omständigheter" man nämner syftar f.ö. på två vittnesmål: FB:s (betr. att hon tyckt det skulle vara skönt att komma bort från allting) och arbetsplatscoachen AE (som upplevt att MJ varit stressad). - TR uteslöt inte heller att MJ kunde ha hängt sig i en gran någonstans i den otillgängliga terrängen i Svartedalen... (FUP, s. 41).
Citera
2013-02-18, 19:55
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Kolla själv och glöm inte att publicera resultatet.

Jag gör nämligen inte som vissa andra, och förfalskar när jag återger ur källor.
Annars är det väl förfalskarna i regel som ogillar att bjuda ut sina alster till allmän beskådan.
Citat:
Ursprungligen postat av XLmo
hahaha jaa vad ska man säga...

Pdf-format enligt önskemål. Nu kanske paranoian släpper lite

GT 120123:

sid 8

sid 9
Voila! Som tråden har saknat denna artikel. - Stort tack, och här ber jag ödmjukast om ursäkt för min paranoia. Blev skeptisk då FS små nickedockor i tråden, höll på detta, som om det vore den heliga graalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in