Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Frågan är då hur framtiden för denna tråd kommer att se ut. Det finns inget att diskutera mer än 1. Fredrik Svensson är skyldig, men han kom undan, eller 2. Varför ville FB ge sken av att Marina åkt till Holland?
Det vore synd om en tråd med så hängivna och pålästa debattörer fastnade i ett evighetspostande av pajkastning och "vad var det jag sa"-besserwissersnack a la 90% av Marina-tråden hittills. Försök komma fram till något istället ni som orkar mer än jag själv. Fråga inte er själva "varför" utan ta reda på "varför". Alla har väl samma mål i den här tråden att den som dödade Marina ska få sitt straff?
De är inte bara mellan dessa gossar som fallet vilar. Det finns fler outredda kandidater i Marinas umgänge.
Tråden kanske till slut hamnar i krimhistoria om inte HD beviljar resning.
Beviljar HD resning så får vi fram vad åklagaren har att åberopa som nytt i fallet.
Beviljas det inte så går fallet i graven och förhoppningsvis hamnar i cold case gruppen.
Är det så att RÅ bestämmer att inte lämna in resningsansökan till HD så tror jag att åklagarens underlag kommer sekretessbeläggas pga att den är alltför tunn.