2013-03-02, 18:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är ju så självklart. Jag fick ta bort nackstödet och skjuta bak stolen för att det inte skulle ta i instrumentpanelen, precis som de förklarar i detta forum.

http://213.180.94.222/forum/viewtopic.php?f=70&t=75916
Läste du vad du länkade? Det handlar om en Volvo XC60. Den är väl inte koreansk? Ännu.
Citera
2013-03-02, 18:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Läste du vad du länkade? Det handlar om en Volvo XC60. Den är väl inte koreansk? Ännu.

Du hade aldrig stött på någon bil där man kunde fälla fram ryggstödet. Nu vet du att det finns. Nu är det din tur att visa källa på att framstolens ryggstöd inte kunde fällas fram i Marinas bil.
Citera
2013-03-02, 18:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du hade aldrig stött på någon bil där man kunde fälla fram ryggstödet. Nu vet du att det finns. Nu är det din tur att visa källa på att framstolens ryggstöd inte kunde fällas fram i Marinas bil.
Nej, det är fortfarande du som påstod att det går att fälla framsätet i Marinas bil, så det är du som ska ta fram källa på att det går. Sluta slingra dig.
Citera
2013-03-02, 18:09
Bannlyst
Citat:
Nej, det är fortfarande du som påstod att det går att fälla framsätet i Marinas bil, så det är du som ska ta fram källa på att det går. Sluta slingra dig.

Varför kan du inte bara medge att du inte tänkte på att lastutrymmet blir bra mycket större om man fäller fram ryggstödet på passagerarstolen?
Citera
2013-03-02, 18:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför kan du inte bara medge att du inte tänkte på att lastutrymmet blir bra mycket större om man fäller fram ryggstödet på passagerarstolen?
Jag medger att lastutrymmet blir bra mycket större om det går att fälla fram ryggstödet på passagerarstolen. Nöjd nu?

Fram med källa på att det gick att fälla stolen i Marinas bil.
Citera
2013-03-02, 18:15
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om vem som kunde göra det bäst, det handlar om vem som kunde göra det. Båda kunde säkert göra det.

Finns bara en av dessa som klarar av detta nattliga utdragna 10 timmars skift. FS kyrkonattssaga med tillhörande pittstopp i lyxoösa värstinglupo på 1,5 kvm är som sagt bara en saga. Inte olikt Mats Alm's fabulösa Ninjasoldater med ett parti utgådda räkor, se det som de 2 sämsta försök att lura någon, någonsin. Försök att hitta några sämre godnattsagor Q, om du kan.
Citera
2013-03-02, 18:15
Bannlyst
Citat:
Jag medger att lastutrymmet blir bra mycket större om det går att fälla fram ryggstödet på passagerarstolen. Nöjd nu?

Fram med källa på att det gick att fälla stolen i Marinas bil.

Bagageutrymmet är trångt men den som vill lasta långa föremål fäller fram baksätet och ryggstödet i den främre passagerarstolen
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/article10473599.ab

Testarna gillar möjligheten att kunna fälla främre passagerarstolens ryggstöd
http://smartson.se/index.aspx?id=2521
Senast redigerad av Mariooo 2013-03-02 kl. 18:17.
Citera
2013-03-02, 18:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Bagageutrymmet är trångt men den som vill lasta långa föremål fäller fram baksätet och ryggstödet i den främre passagerarstolen
http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/article10473599.ab

Testarna gillar möjligheten att kunna fälla främre passagerarstolens ryggstöd
http://smartson.se/index.aspx?id=2521
Bra, jag ger mig. Paketet ryms i båda bilarna.

Nu såg jag ditt tillägg. Eftersom möjligheten ger pluspoäng är det uppenbarligen inte standard. Jag har haft både fyr- och femdörrars bilar, och där gick det inte att fälla något framsäte.
Senast redigerad av Quarrel 2013-03-02 kl. 18:28.
Citera
2013-03-02, 18:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice

Finns bara en av dessa som klarar av detta nattliga utdragna 10 timmars skift. FS kyrkonattssaga med tillhörande pittstopp i lyxoösa värstinglupo på 1,5 kvm är som sagt bara en saga. Inte olikt Mats Alm's fabulösa Ninjasoldater med ett parti utgådda räkor, se det som de 2 sämsta försök att lura någon, någonsin. Försök att hitta några sämre godnattsagor Q, om du kan.
Vad har 10 timmars skift med männens vikt och längd att göra? Eller med tråden öht att göra?

Apropå sagor, så gick inte domstolen på Mats Alms saga. Han dömdes för griftefridsbrott. FS dömdes inte alls för att ha med Marinas försvinnande att göra.
Citera
2013-03-02, 18:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:
Innerutrymmena motsvarar ungefär personbilar i Golf-klassen och räcker till för de flesta
Isf kan nog vem som helst av hennes bilburna kontakter ha kört paketet.
Hennes och FS bil är de enda som undersökts, alltså har ett annat fordon använts.
Vissa har föreslagit skottkärran, snacka om att vara desperat.
Citera
2013-03-02, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Isf kan nog vem som helst av hennes bilburna kontakter ha kört paketet.
Hennes och FS bil är de enda som undersökts, alltså har ett annat fordon använts.
Vissa har föreslagit skottkärran, snacka om att vara desperat.

Skottkärran kan FS ha använt för att få paketet till bilen. Det är inte alls en desperat tanke. I så fall kan man ju undra vad du tycker om Q:s förslag på pirra?

Du är väl en av den som inte tror att FS lyckats få ut kroppen ensam? Vad tror du om FB? Skulle han klara det själv?
Citera
2013-03-02, 18:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Nu såg jag ditt tillägg. Eftersom möjligheten ger pluspoäng är det uppenbarligen inte standard. Jag har haft både fyr- och femdörrars bilar, och där gick det inte att fälla något framsäte.
Det verkar vara standard.
Citat:
Bagageutrymmet är hyfsat i normalfallet men baksätet är delbart och lätt att fälla. Även ryggstödet på den främre passagerarstolen går att vika framåt så att ett stort, plant lastutrymme bildas.
http://www.vibilagare.se/test/biltester/nybil/biltest-hyundai-tucson-kia-sportage-12006
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in