2013-01-29, 18:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Varför måste jag upprepa mitt svar flera gånger?

Ska oskyldiga personer/vittnen med vattentätt alibi daktas i en mordutredning? Varför då?
Du verkar inte veta var FB var de här dagarna när Marina försvann. Kan du vara säker på att polisen inte kollat var han befunnit sig och därför totalt kunde utesluta FB?
Den 5 augusti var utredningen precis påbörjad. Helt uteslutet att FB var utesluten då.
Citera
2013-01-29, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur skulle man i första förhöret 5 augusti veta att FB var på Kanarieöarna? Inga alibin eller telefonlistor har hunnit kollas. Det är på gränsen till att FB borde ha anhållits, allra minst daktats.

FB:s telefonlista begärdes ut av polisen. Hur vet du att inte FB fått frågan var han var den här tiden? Förhören du kan läsa är inte exakt på ordet återgett. Det viktiga sammanfattas. De kanske inte såg någon mening med att offentliggöra en oskyldigs semestervistelse?
Citera
2013-01-29, 18:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför måste jag upprepa mitt svar flera gånger?
Du sa felaktigt att det var i ljudsnutten av EG som jag hade lagt ut. Jag vill ha korrekt svar, inte en upprepning.
Senast redigerad av Quarrel 2013-01-29 kl. 18:54.
Citera
2013-01-29, 18:48
Bannlyst
Citat:
FB:s telefonlista begärdes ut av polisen. Hur vet du att inte FB fått frågan var han var den här tiden? Förhören du kan läsa är inte exakt på ordet återgett. Det viktiga sammanfattas. De kanske inte såg någon mening med att offentliggöra en oskyldigs semestervistelse?

De offentliggjorde PRs semestervistelse...

Tycker du inte att du är ute på lite hal is ? Du vet inte vad du pratar om.
Citera
2013-01-29, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
JE fick redogöra detalj för sina förehavanden 27-29:e. Varför ?

Han hade haft kontakt med Marina de här dagarna. Det var viktigt att visa att de kollat upp honom och vad han haft för sig.

FB hade kontakt med Marina senast den 17 juli. Vad skrev han i smset? "Åker till Kanarieöarna nu, vi hörs". Då är det enkelt för polisen att kolla om han verkligen var där.
Citera
2013-01-29, 18:51
Bannlyst
Citat:
Han hade haft kontakt med Marina de här dagarna. Det var viktigt att visa att de kollat upp honom och vad han haft för sig.

FB hade kontakt med Marina senast den 17 juli. Vad skrev han i smset? "Åker till Kanarieöarna nu, vi hörs". Då är det enkelt för polisen att kolla om han verkligen var där.

Isf hade den frågan varit med i förhöret. De offentliggjorde PRs semestervistelse...

FB kan ha prata med M i henns firmamobil, via Skype eller PM, eller Facebook, chatt.

FBs hemtelefon kollades aldrig.
Citera
2013-01-29, 18:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Menar du att FB:s telefonlista begärdes ut, levererades och gicks igenom under det korta förhöret hemma hos FB? Om nu polisen fick höra av FB i den av dig påhittade förhörsdelen att han var på Kanarieöarna så måste den biten kollas. Och innan det är gjort är det rätt lämpligt att dakta.
Citera
2013-01-29, 18:53
Bannlyst
Citat:
Isf hade den frågan varit med i förjöret. De offentliggjorde PRs semestervistelse...

Det betyder inte att polisen måste avslöja alla hördas alibin och vistelseorter i den offentliga fuppen..
Citera
2013-01-29, 18:55
Bannlyst
Citat:
Det betyder inte att polisen måste avslöja alla hördas alibin och vistelseorter i den offentliga fuppen..

Det fanns bara ett förhör till med FB i slask och det handlade om Allan. Polisen måste ju i minst slask kunna redovisa med spårbar dokumentation hur alibin är kollade.

Hur skall man kunna spåra alibin, om det inte står i förhör vad FB har haft för sig ?

JE och PR fick uppge vad de varit, det fanns med i FUP.
Citera
2013-01-29, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Menar du att FB:s telefonlista begärdes ut, levererades och gicks igenom under det korta förhöret hemma hos FB? Om nu polisen fick höra av FB i den av dig påhittade förhörsdelen att han var på Kanarieöarna så måste den biten kollas. Och innan det är gjort är det rätt lämpligt att dakta.

Du är helt ute och cyklar. Polisen hade haft anledning att dakta FB OM de funnit något som misstänkligjorde honom. Nej, jag vet inte var FB var de här dagarna. Vet du? Och vet du att polisen inte kollat med honom var han var och att det visade sig stämma och därför inte behövde dakta honom?

Nu orkar jag inte förklara mer för dig. Du vet inte vad polisen gjort. Det är synd att du tror att du kan utläsa allt som gjorts i den offentliga fuppen. För så är det inte.
Citera
2013-01-29, 19:03
Bannlyst
Citat:
Isf hade den frågan varit med i förhöret. De offentliggjorde PRs semestervistelse...

FB kan ha prata med M i henns firmamobil, via Skype eller PM, eller Facebook, chatt.

FBs hemtelefon kollades aldrig.

FB:s alibi kan finnas i slasken. Har FB hemtelefon? Hur vet du att inte den kollats? Likaså facebookmeddelanden etc? Är det FS som påstår att det inte finns i slasken? Kan du lita på den?
Citera
2013-01-29, 19:05
Bannlyst
Citat:
Du är helt ute och cyklar. Polisen hade haft anledning att dakta FB OM de funnit något som misstänkligjorde honom. Nej, jag vet inte var FB var de här dagarna. Vet du? Och vet du att polisen inte kollat med honom var han var och att det visade sig stämma och därför inte behövde dakta honom?

Nu orkar jag inte förklara mer för dig. Du vet inte vad polisen gjort. Det är synd att du tror att du kan utläsa allt som gjorts i den offentliga fuppen. För så är det inte.

I rätten så ifrågasatt försvaret starkt varför inte fingeravtrycket var kollat mot fler. Man beskrev det som ett av flera tydliga tecken på att FU var gärningsmannastyrd.

ÅK svarade inte med att de hade avfärdat och kollat andra sex/herrkontakter på andra sätt. Man svarade inte alls. Det var tyst. Pinsamt tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in