2013-01-23, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tror du Kvarnsten hade haft uppfattningen att de kunde knyta FS till mordet om de inte kunde det?
Om de inte kunde knyta FS vid mordet skulle inte Kvarnsten åtalat.

Kvarnström åtalade utifrån det han hade. Han visste inte om de någonsin skulle finna kroppen och tyckte att bevisen räckte. Nu gjorde det inte det..

Skulle Sannerholm göra samma misstag som Kvarnström och prata för mycket? Jag tror inte det. Jag väljer att tro att Sannerholm har mer på fötterna än vad Kvarnström tyvärr inte hade.
Citera
2013-01-23, 15:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Kvarnström åtalade utifrån det han hade. Han visste inte om de någonsin skulle finna kroppen och tyckte att bevisen räckte. Nu gjorde det inte det..

Skulle Sannerholm göra samma misstag som Kvarnström och prata för mycket? Jag tror inte det. Jag väljer att tro att Sannerholm har mer på fötterna än vad Kvarnström tyvärr inte hade.
Ja, du väljer vad du vill tro, som vanligt. Jag tycker det verkar som om chefsåklagare Sannerholm gör om Kvarnstens misstag. Men det kan vara avsiktligt. Låt RÅ ta beslutet att inte gå vidare. "Vi har gjort vad vi kan" *rycka på axlarna*.
Citera
2013-01-23, 15:02
Bannlyst
Citat:
Men du vet ju inte vad de hittat för bevis i och omkring fyndet. Om de nu kan bevisa att FS mördade Marina så är väl det bra?

Citat:

Han har redan pladdrat för mycket, det här går inte att misstolka, av allt att döma kommer han släpandes med kroppen och pyjamasbyxor:

I Metro står följande:
Citat:
Sannerholm säger att Missing People har haft en avgörande roll för hans beslut att överlämna ärendet till riksåklagaren.
– De har en oerhört stor betydelse. Själva anträffandet är tyngden i min framställan.

SVT:
Citat:
– Själva anträffandet av kvarlevorna är den stora nyheten i detta. Vi har vägt ihop den omständigheten med det gamla och kommit fram till att det finns fog för att komma in med en resningsansökan

Det här stinker polisiärt uppklarat lång väg.
Citera
2013-01-23, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, du väljer vad du vill tro, som vanligt. Jag tycker det verkar som om chefsåklagare Sannerholm gör om Kvarnstens misstag. Men det kan vara avsiktligt. Låt RÅ ta beslutet att inte gå vidare. "Vi har gjort vad vi kan" *rycka på axlarna*.

Eller så är Sannerholm säker på sin sak och vet att det dom har idag skulle fällt FS tidigare om de nu kan knyta FS vid mordet/fyndet?
Citera
2013-01-23, 15:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eller så är Sannerholm säker på sin sak och vet att det dom har idag skulle fällt FS tidigare om de nu kan knyta FS vid mordet/fyndet?
Kvarnsten var säker på sin sak när han åtalade.
Kvarnsten var säker på sin sak när han överklagade.
Kvarnsten var säker på sin sak direkt efter fyndet innan analysresultat.
Nu är chefsåklagare Sannerholm säker på sin sak.
Jag är inte säker...
Citera
2013-01-23, 15:08
Bannlyst
Citat:

Sannerholm är inte säker på sin sak. "rättsläget är oklart" Han helgarderar och idag säger han att kroppen är tyngden.

Detta kommer HD skicka med vändande post. Deras rättsläge är glasklart. Om det mot förmodan passera RÅ.
Citera
2013-01-23, 15:11
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
I artikeln i GP stod detta: Skjuten genom huvudet ingångshål bakre delen av skallen ut genom ögat eller munnen.

Du bör inte vända på den information som finns.
Är du rar och länkar till artikeln.

https://www.flashback.org/sp40642116
Detta påstods tidigare.
Citera
2013-01-23, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Sannerholm är inte säker på sin sak. "rättsläget är oklart" Han helgarderar och idag säger han att kroppen är tyngden.

Detta kommer HD skicka med vändande post. Deras rättsläge är glasklart. Om det mot förmodan passera RÅ.

Vi får se..Om det finns nya bevis som enligt Sannerholm knyter FS till fyndet så ser det positivt ut. Det är ett helt annat läge än vad Kvarnström hade.
Citera
2013-01-23, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Är du rar och länkar till artikeln.

https://www.flashback.org/sp40642116
Detta påstods tidigare.

Jag kan tyvärr inte. Det var i pappersupplagan.
Citera
2013-01-23, 15:18
Bannlyst
Citat:
Vi får se..Om det finns nya bevis som enligt Sannerholm knyter FS till fyndet så ser det positivt ut. Det är ett helt annat läge än vad Kvarnström hade.

Sannerholm säger inget om nya bevis. Han påstår att kroppen går att knyta till GM IHOP med gamla FUP.

Det är samma läge som Kvarnis har påstått och fått smisk på fingrarna för. Men ett utmärkt sätt att göra exit på utan att bli granskad och peka ut en syndabock.
Citera
2013-01-23, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Sannerholm säger inget om nya bevis. Han påstår att kroppen går att knyta till GM IHOP med gamla FUP.

Det är samma läge som Kvarnis har påstått och fått smisk på fingrarna för.

Hur kan du påstå att läget är detsamma nu när kroppen hittats? De fick nya uppgifter så sent som i förra veckan. Vad tror du det gäller?
Citera
2013-01-23, 15:21
Bannlyst
Citat:
Hur kan du påstå att läget är detsamma nu när kroppen hittats? De fick nya uppgifter så sent som i förra veckan. Vad tror du det gäller?

Därför att Sannerholm hänvisar till kroppen/kvarlevorna och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in