2013-01-24, 22:26
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och hur stor är sannolikheten att ett skott i bakhuvudet går ut genom öga eller mun?
Jag tror inte den är så stor.
Det är däremot ganska säkert att ett skott i truten eller ögat går ut genom bakre delen av skallen.

Och då är det två distinkta hål också.
Citera
2013-01-24, 22:26
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Då nöjer vi oss med olika saker. För egen del är jag heligt förbannad hur detta kan få fortgå. I ett annat land har folk inte råd att vara toleranta mot inkompetens. Förra överåklagaren skrev att hade detta varit England, hade de inblandade fått sparken efter M-fallet efter missat blod.

Men inte i landet lagom - med myndigheten Polisen som skyddad verkstad. I klass med Samhall. På Samhall får vi dock resultat och något tillbaka till samhället.

Vakna Kallix - verkligheten blir inte bättre av hur mycket du tycker en person är skyldig. Utan när rätt GM sitter bakom lås & bom.

Den dagen samhället nöjer sig med en syndabock - då tar vi ett stort steg tillbaka.
Rätt gärningsman kommer snart att sitta bakom lås & bom. Vi får bara lov att tåla oss ett tag till.
Citera
2013-01-24, 22:31
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Här är lite referat från artikeln i GT iaf:

"Det finns inget DNA, inga avtryck eller annat som tekniskt binder exsambon till mordet eller den plats där kroppen dumpades. Det finns inga tekniska bevis i Marinas bilar som tyder på att kroppen körts i dem."

"den nya mordutredningen har vad GT erfar inte stärkt misstankarna mot exsambon. Det finns ingen ny teknisk bevisning exsambon till mordet"

"Inte heller har exsambons DNA återfunnits på sådant som binder honom till att ha mördat Marina"

"Både exsambon och offret har ju rört sig i den aktuella miljön och lämna avtryck under lång tid säger en polis till GT"

"Marinas skador, ett kulhål på baksidan av skallen , antingen ett in- eller utgångshål..."

Du kan inte bortse från att GT stödjer Lalajlaj, Poliskälla & Eerieys tidigare källuttalanden ganska väl.
Förutom på detaljen att man ansöker om ev. resning, men det har med cirkus att göra, ingen kan förutse politik...

Det kanske är så att det är samma källa som dessa fått sin uppfattning ifrån.
Jag har dessutom ingen respekt för folk som återkommande raljerar över personer genom att "döpa" om dem. Det säger mer om dem än om de som de raljerar över.
Citera
2013-01-24, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Något jag tror vi kan vara överens om i alla fall, det var nog dåligt med spår ifrån några
"alternativa gärningsmän" i fyndet..

Med andra ord, det finns inga spår. Endast teoretiskt eller hypotetiska spår.

Japp, man bestämdes sig för ett teoretiskt spår. Statistiskt skall FS gjort det.

Det enda tekniska spår, ett fingeravtryck, jämförde man då mot FS (och självklart brottsregistret). Det gav inget.

Då satte man FS i fängelse i 5 månader. Det gav inget.

Så man fortsatte med hypotesbildandet i ett helt år, ända fram till ett helt scenario. Nu fanns det iofs. inget att backa upp scenariot med, men det var inte så noga. Man hade en god berättare istället. Kvarnhjul var hans namn.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-01-24 kl. 22:36.
Citera
2013-01-24, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Det kanske är så att det är samma källa som dessa fått sin uppfattning ifrån.
Jag har dessutom ingen respekt för folk som återkommande raljerar över personer genom att "döpa" om dem. Det säger mer om dem än om de som de raljerar över.

Så kan det vara, men lite långsökt, för de säger på detalj nivå lite olika.

Man kan inte vinna alla

Men jag är glad för att du ändå kan vara objektiv:
https://www.flashback.org/sp41665037
Citera
2013-01-24, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nu yrar du. Sannerholm har aldrig varit hotad av Kvarnström. Kan påminna dig om att han heter Kvarnström eftersom du tycks missat det korrekta namnet. Det är Sune som varit vice i flertal år.

Nej, lägg ihop det med detta:

Citat:
Fick just höra att Sannerholm siktar på att bli chef för ÅK-kammaren i GBG och samtidigt blir ÖverÅK. Då var det ju extra lämpligt att skicka Kvarnis till kaffekokaren

Och ännu lämpligare att inte ha ett ruttnade M-fall i knäet.
Citera
2013-01-24, 22:59
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Helt klart att det finns betydligt mer bevis nu.Annars hade aldrig resning varit aktuellt.

Lita inte inte på GTs källa.

Hur känner sig FS för det faktum att han fortfarande är misstänkt och föremål för utredning och rättegång?
Det fetade.

Jag tror Fredrik Svensson just nu känner sig kränkt av att någon fortfarande kan misstänka HONOM..., HAN som (genom en osannolik tur) "lyckades" med konststycket att inte bli dömd för det mord han de facto begått.

Fredrik Svensson ser ner på vanliga Svenssons som inte kan fixa det han kan. Men han är säker på att kunna styra och manipulera sin omgivning även i fortsättningen; något som han alltid lyckats med.
Citera
2013-01-24, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade.

Jag tror Fredrik Svensson just nu känner sig kränkt av att någon fortfarande kan misstänka HONOM..., HAN som (genom en osannolik tur) "lyckades" med konststycket att inte bli dömd för det mord han de facto begått.

Fredrik Svensson ser ner på vanliga Svenssons som inte kan fixa det han kan. Men han är säker på att kunna styra och manipulera sin omgivning även i fortsättningen; något som han alltid lyckats med.
Jag tror att du glömde en fråga igår kväll. Du kanske har vänligheten att besvara den ikväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, frågan är inte fånig. Om FS hade vägrat svara, eller sagt att Marina inte hade nämnt några länder, då hade han satt sig på pottkanten helt i onödan. Så frågan kvarstår.
Är det att ge sken av att Marina försvunnit utomlands att svara på frågan om Marina har nämnt några länder?
Citera
2013-01-24, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
När undersökningarna i bilarna var vid handen fans inte paketet, och då är det svårt att tyda vad man hittade. Undersökningen och prover finns kvar, senare fick man veta hur paketet var utformat. Spår som överensstämmer mellan paket och Lupon skulle ju vara förödande för FS.

Varför det ?
Han var ju inte hemma säger han..
GM har ju uppenbart använt Ms Hyundai med stor sannolikhet. Det skiljer sig inte från TR/HR.
Citera
2013-01-24, 23:09
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det finns ingen anledning att vända sig till RÅ om inget nytt tillkommit.

Vems fel är det om inte GM blir fälld?

Mordet kan anses löst utan att GM blir fälld.Men troligtvis blir det ett speciellt hotell ett tag framöver för GM.
Visst finns det anledning och det är att få en sista prövning av fallet-ifall det ska lämnas in en resning eller om fallet ska till cold case avdelningen.

Någon gång måste det bli ett slut.
Citera
2013-01-24, 23:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Fick just höra att Sannerholm siktar på att bli chef för ÅK-kammaren i GBG och samtidigt blir ÖverÅK. Då var det ju extra lämpligt att skicka Kvarnis till kaffekokaren

Och ännu lämpligare att inte ha ett ruttnade M-fall i knäet.
Vad har du för källa till det, av mig, fetade? "Fick just höra"... av vem då?
Citera
2013-01-24, 23:23
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att du glömde en fråga igår kväll. Du kanske har vänligheten att besvara den ikväll.

Är det att ge sken av att Marina försvunnit utomlands att svara på frågan om Marina har nämnt några länder?
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in