2013-01-21, 22:11
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Du påstodd att det var fakta att det tog 12h att torka fläcken.

Den "faktan" härrör sig från ett experiment där man låtit blodet stå i en skyddad atmosfär.
Utan att försökt torka upp blodet genom tex. vanligt hushållspapper. Man kan också lägga på salt som absornerar vattnet i blodet och får det att torka. Eller tillföra värme och eller höja luftcirkulationen, tex. med en hårtork.

Alla dessa åtgärder förkortar torktiden. Tror du inte GM ens torkade med hushållspapper ? Är det utrett hur många inkontinensskydd som användes ?

Etc.

Det tog inte 12h för detta att torka, det är en sak som är säker.

Varför är du SÄKER på detta?
Att det tog mindre än 12h?

Så menar du att GM trodde att fläcken skulle kunna tvättas bort eller ville GM dölja fläcken?
Citera
2013-01-21, 22:15
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Detta tycker jag är en mycket bra sammanfattning av de intryck man kan få vid en första bekantskap med fallet.

Man sammankopplar olika fakta och kommer fram till en logisk slutledning:
FS är en trolig gärningsman, han är t.o.m. en mycket trolig gärningsman.

Kanske är han egentligen för trolig?

Ser man till enskilda fakta istället, kan några synas märkliga och i vissa fall även tvivelaktiga. Det är däremot inte omöjligt att de är sanna.

Och,
som du skriver: "inget är omöjligt".

Jag har, redan i början av tråden efterlyst bevis som kan fälla eller fria.
Hittills har inget sådant framkommit och tills det händer, är FS oskyldig i mina och det svenska rättssamhällets ögon.
De indicier som finns är långt ifrån tillräckliga för att fälla honom.

Det håller jag fullständigt med dig om,
Men vad jag läst här och nu är enbart spekulationer.
Jag spekulerar också eftersom jag inte vet.
Citera
2013-01-21, 22:19
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det tar inte 12 timmar för blod att torka. Blod levrar sig och avsätter inga spår på en fleecefilt redan efter en ganska kort tid. (Experimentet som kriminaltekniska gjorde avsåg hur blod spred sig i skumgummi och inte hur det avsattes på fleece).

Men det fetade där. Varför skulle FS kontakta sig själv från Ms telefon då?
För att få det att verka som att hon var vid liv?
Citera
2013-01-21, 22:22
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Det tar inte 12 timmar för blod att torka. Blod levrar sig och avsätter inga spår på en fleecefilt redan efter en ganska kort tid. (Experimentet som kriminaltekniska gjorde avsåg hur blod spred sig i skumgummi och inte hur det avsattes på fleece).

Förlåt, har inte läst att filten var av fleece men att man jämförde med hur fleece regerar. Har nog läst fel då.
Tror ändå inte på att det torkat så snabbt att man kunnat bädda ovanpå direkt.
Citera
2013-01-21, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Varför är du SÄKER på detta?
Att det tog mindre än 12h?

Så menar du att GM trodde att fläcken skulle kunna tvättas bort eller ville GM dölja fläcken?

GM ville dölja fläcken, har du missat det ?
Därför att minsta lilla åtgärd, som att tex. byta inkontinensskydd eller torka av kortar torktiden.

Efter du har läst FUP, så ta och läs domarna. Där står inget om att torktiden är fastställd.
Det ÅK presenterar i FUP är ett underlag för att få GM fälld. Det är inte sanning.
Du måste få hela bilden klar för dig, vad som hände i rättegångarna, och vad som finns i slask.

Det är inte konstigt att du tror att FS är skyldig efter att du läst FUP. Den har inget annat syfte.

Domstolen bedömer de bevis och det försvar som kommer upp i rättegången, därför skiljer sig FUP och domar åt. I fallet torktid så pratade bla. adv. H om att inget hade gjorts för att reda ut vad fläcken blivit utsatt för, tex. blivit avtorkad med trasa etc. Detta trots att det finns dragspår i blodet.

12h är ingen sanning, mer än i ett laboratorium i Borås.
Citera
2013-01-21, 22:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför då inte skriva typ "Hejdå. Jag sticker nu. Sköt om dig". Och spara SMS:et?
Citera
2013-01-21, 22:25
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Jag kan själv svara på varför det gick ett sms från Marinas telefon då klockan 10 ungefär. Jag provade med en likadan telefon. Om man inte är van vid telefonen, och allra helst om man är lite dålig på att läsa svenska, så är det lätt att skicka ett 'tomt' svar när man har öppnat ett sms och ska göra 'radera' eller 'nästa'.

Antagligen så har någon pillat på telefonen och funderat över vilka sms som kommit från FS. Och då har den personen råkat skicka ett tomt (eller möjligen något skräptecken) svar till FS i st f att gå till nästa sms. Eftersom det var tomt så har väl FS bara raderat det utan att tänka på det.
Citera
2013-01-21, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Förlåt, har inte läst att filten var av fleece men att man jämförde med hur fleece regerar. Har nog läst fel då.
Nej, men några timmar hade GM iaf på sig.
Citera
2013-01-21, 22:26
Bannlyst
Citat:

Varför säger han att han aldrig fått SMS då ? Det går inte ihop.
Citera
2013-01-21, 22:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Be inte om ursäkt ;-)

Men jag tror att man har bäddat ovanpå direkt. Därför satt det fast så ordentligt. Hade det torkat hade det inte klibbat fast som det gjort. (som jag uppfattat det då)
Citera
2013-01-21, 22:29
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Varför nekade FS till att ha tagit emot det då? Är inte det dumt när han har räknat ut det så fint i övrigt?
Citera
2013-01-21, 22:37
Medlem
Reimers avatar
En fråga som plötsligt dök upp i mitt huvud, hur länge hade de nya hyresgästerna bott i huset innan blodfläcken i sängen upptäcktes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in