2012-10-16, 17:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Först vill jag ha bevis för att Marina inte var ensam i bilen den 25 januari.
Varför det? Det kan ha varit två olika incidenter. Svara nu.
Citera
2012-10-16, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför det? Det kan ha varit två olika incidenter. Svara nu.

Nej, jag tror inte att Marina var ironisk. Hon lät nere och bärgningskillen blev uppenbarligen orolig för henne och undrade vad hon menade.
Citera
2012-10-16, 17:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, jag tror inte att Marina var ironisk. Hon lät nere och bärgningskillen blev uppenbarligen orolig för henne och undrade vad hon menade.
Du tror inte att Marina var ironisk, du menar alltså att det kan ha varit så, men du vet inte. Bara tror att det inte var så.
Citera
2012-10-16, 17:48
Bannlyst
Citat:
Du tror inte att Marina var ironisk, du menar alltså att det kan ha varit så, men du vet inte. Bara tror att det inte var så.

Marina nämnde inget om att det var långt att gå. Hon hade sagt att hon hade det bättre i snön än hemma. Det är ganska stor skillnad.
Citera
2012-10-16, 17:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Marina nämnde inget om att det var långt att gå. Hon hade sagt att hon hade det bättre i snön än hemma. Det är ganska stor skillnad.
Oavsett hur det var med deras vänskap då hinner mycket ändras på fem månader: "Det var bekvämt att ha han där för han gjorde saker för henne".
Citera
2012-10-16, 18:01
Bannlyst
Citat:
Oavsett hur det var med deras vänskap då hinner mycket ändras på fem månader: "Det var bekvämt att ha han där för han gjorde saker för henne".

En soffa kan vara bekväm, men kan åka ut för en snyggare och fräschare modell. Även om Marina sagt att det var bekvämt att ha FS så skulle han ut. Han sökte bostad eftersom han inte fick bo kvar. Hade Marina uppskattat något mer hos honom, hade han inte behövt flytta.
Citera
2012-10-16, 18:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En soffa kan vara bekväm, men kan åka ut för en snyggare och fräschare modell. Även om Marina sagt att det var bekvämt att ha FS så skulle han ut. Han sökte bostad eftersom han inte fick bo kvar. Hade Marina uppskattat något mer hos honom, hade han inte behövt flytta.
HJ svarade på frågan om varför FS fick bo kvar. Så det var anledning till att han fick bo kvar. Tids nog skulle han nog få flytta. T.ex. när hon hittat en snyggare och fräschare modell.

Hon kanske tog hem en snyggare och fräschare modell att prova natten 28-29 juli.
Citera
2012-10-16, 18:13
Bannlyst
Citat:
HJ svarade på frågan om varför FS fick bo kvar. Så det var anledning till att han fick bo kvar. Tids nog skulle han nog få flytta. T.ex. när hon hittat en snyggare och fräschare modell.

Hon kanske tog hem en snyggare och fräschare modell att prova natten 28-29 juli.

Du missar själva poängen. Marina ville inte ha FS kvar för att hon älskade honom, inte heller bidrog han med något förutom hushållssysslorna. Marina ville bli av med honom trots att han var bekväm. Jag tror att FS förstod detta och blev okontrollerat arg när han insåg att Marina menade allvar och att han hade tappat kontrollen.

Nej, inget tyder på att Marina tagit hem någon snyggare och fräschare modell vid den tiden.
Citera
2012-10-16, 18:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du missar själva poängen. Marina ville inte ha FS kvar för att hon älskade honom, inte heller bidrog han med något förutom hushållssysslorna. Marina ville bli av med honom trots att han var bekväm. Jag tror att FS förstod detta och blev okontrollerat arg när han insåg att Marina menade allvar och att han hade tappat kontrollen.

Nej, inget tyder på att Marina tagit hem någon snyggare och fräschare modell vid den tiden.
Det är din uppfattning. HJ:s uppfattning är att han fick bo kvar för att han var bekväm. Brukar du slänga ut den gamla soffan innan du har hittat en ny?

Jo, det finns mycket som tyder på att hon tog hem någon den natten.
Citera
2012-10-16, 18:25
Bannlyst
Citat:
Det är din uppfattning. HJ:s uppfattning är att han fick bo kvar för att han var bekväm. Brukar du slänga ut den gamla soffan innan du har hittat en ny?

Jo, det finns mycket som tyder på att hon tog hem någon den natten.

Frågan är om HJ fått rätt uppfattning? De hade inte alls så god kontakt de två.

Vad tyder på att Marina verkligen tagit hem någon den natten?
Citera
2012-10-16, 18:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Frågan är om HJ fått rätt uppfattning? De hade inte alls så god kontakt de två.
De hade kontakt fredagen före försvinnandet, när Marina sa det.
Citat:
Vad tyder på att Marina verkligen tagit hem någon den natten?
Om jag upprepar det en gång till får du skavsår i ögonen. Och så illa vill jag inte dig.
Citera
2012-10-16, 18:36
Bannlyst
Citat:
De hade kontakt fredagen före försvinnandet, när Marina sa det.Om jag upprepar det en gång till får du skavsår i ögonen. Och så illa vill jag inte dig.

Du kommer inte på något som tyder på att Marina verkligen tog hem någon den natten. Tvärtom finns det inget som tyder på det. Det finns heller ingenting som tyder på att Marina tidigare bett FS hålla sig borta en natt mer än att han påstår det.
Senast redigerad av Mariooo 2012-10-16 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in