2013-01-24, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej jag förstår inte den uppståndelse som blivit beträffande Sannerholm,s ställningstagande i skuldfrågan, den har ju knappast förändrats, Kvarnström åtalade ju FS med Sannerholm,s goda minne och vetskap så vad Sannerholm anser är väl helt klart.

Det nya är att Sannerholm har skickat in ärendet till RÅ för en bedömning, om RÅ anser att en resning är möjlig, då kan vi ju ta till brösttoner men innan dess är det bara dumheter.

Word - en strålande sammanfattning. Kvarnis hade ju inte fått åka till RÅ utan chefens ok ändå.
Citera
2013-01-24, 21:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Resning är aktuell i högsta grad.En tidsfråga med andra ord.
Tydligen har ytterliggare bevisning tillkommit.

GTs källa är nog lika opålitliga som dom andra tre uppräknade.
Tänk efter nu. Det kom tydligen testresultat förra veckan. Antag att det gav nada och följande hände:

Ett möte sammankallades med en punkt på agendan. En av Sveriges dyraste mordutredningar kommer inte att leda till någon lösning pga klantig FU. Hur tar vi oss ur detta med ansiktet i behåll?

Lösning: Vi vänder oss till RÅ och ber honom krafsa ihop en resningsansökan. Han kommer naturligtvis att säga nej, eftersom vi inte har någonting. Bra. Problemet löst. Det är inte vårt fel att mordet blir olöst.

olovpalme Har du någon bättre lösning på dilemmat?
Citera
2013-01-24, 21:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Word - en strålande sammanfattning. Kvarnis hade ju inte fått åka till RÅ utan chefens ok ändå.

Tack, Kvarnström fick känna på vad som händer när man rundar sin närmaste chef, det brukar vara smärtsamt om man inte har lyckats förankra sitt tilltag i ledet ovanför den närmaste chefen.
Citera
2013-01-24, 21:13
Medlem
Citat:
Jag hittade en slags sammanfattning i GTs artikel, om vad deras källa säger:

"Det finns inget DNA, inga avtryck eller annat som tekniskt binder exsambon till mordet eller den plats där kroppen dumpades. Det finns inga tekniska bevis i Marinas bilar som tyder på att kroppen körts i dem."

Finns det någon tvekan i detta ?

De skall vi i nuläget inte vara säkra på. Ett ganska vanligt spår är rivmärke på emballaget som överensstämmer med nått som skjutit ut i bilen. Finns många alternativa spår mellan det som har fraktats och bilen, något kan ju finnas.
Citera
2013-01-24, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tack, Kvarnström fick känna på vad som händer när man rundar sin närmaste chef, det brukar vara smärtsamt om man inte har lyckats förankra sitt tilltag i ledet ovanför den närmaste chefen.

Jag har också funderat på det där:
Av vad jag förstått så är Kvarnis mycket prestigefylld och kärriärshungrig. Sannerholm passade nog på att näpsa bort en Betahanne ur flocken när han fick chansen. Så slipper han en idiot mindre flåsande efter hans jobb, och förstärkte sin egna Alfa.

Man kan sannerligen läsa av svansen-mellan-benen beteende i Kvarnis bjäfs efter att han slutade. Ingen saknar honom.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-01-24 kl. 21:28.
Citera
2013-01-24, 21:16
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Nej, jag skravar inte på sanningen, HR:
Att Marina Johansson tidigare sänt fordonsfrågor via sms talar i viss mån för att det var hon som
skickade fordonsfrågorna kl. 14.39

Dessa 4 håll: GT+dessa tre håll

Det är en tidningsartikel (papper) från igår. GT anger en polis som källa. Mariooo ville göra gällande att det var FS som har ljugit till GT dessa uppgifter. Tror du det också ?

Jag kan inte ha någon uppfattning om artikeln eftersom jag inte läst den.

De "fyra" som du hänvisar till som "källor" - eh, menar du allvar?
Citera
2013-01-24, 21:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
De skall vi i nuläget inte vara säkra på. Ett ganska vanligt spår är rivmärke på emballaget som överensstämmer med nått som skjutit ut i bilen. Finns många alternativa spår mellan det som har fraktats och bilen, något kan ju finnas.

Visst men du måste ju kunna koppla FS till den bil som använts för transport i så fall och de bilar som FS har kunnat använda har ju inte haft några som helst spår.
Citera
2013-01-24, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag kan inte ha någon uppfattning om artikeln eftersom jag inte läst den.

De "fyra" som du hänvisar till som "källor" - eh, menar du allvar?

Här är lite referat från artikeln i GT iaf:

"Det finns inget DNA, inga avtryck eller annat som tekniskt binder exsambon till mordet eller den plats där kroppen dumpades. Det finns inga tekniska bevis i Marinas bilar som tyder på att kroppen körts i dem."

"den nya mordutredningen har vad GT erfar inte stärkt misstankarna mot exsambon. Det finns ingen ny teknisk bevisning exsambon till mordet"

"Inte heller har exsambons DNA återfunnits på sådant som binder honom till att ha mördat Marina"

"Både exsambon och offret har ju rört sig i den aktuella miljön och lämna avtryck under lång tid säger en polis till GT"

"Marinas skador, ett kulhål på baksidan av skallen , antingen ett in- eller utgångshål..."

Du kan inte bortse från att GT stödjer Lalajlaj, Poliskälla & Eerieys tidigare källuttalanden ganska väl.
Förutom på detaljen att man ansöker om ev. resning, men det har med cirkus att göra, ingen kan förutse politik...
Citera
2013-01-24, 21:26
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tänk efter nu. Det kom tydligen testresultat förra veckan. Antag att det gav nada och följande hände:

Ett möte sammankallades med en punkt på agendan. En av Sveriges dyraste mordutredningar kommer inte att leda till någon lösning pga klantig FU. Hur tar vi oss ur detta med ansiktet i behåll?

Lösning: Vi vänder oss till RÅ och ber honom krafsa ihop en resningsansökan. Han kommer naturligtvis att säga nej, eftersom vi inte har någonting. Bra. Problemet löst. Det är inte vårt fel att mordet blir olöst.

olovpalme Har du någon bättre lösning på dilemmat?
Det finns ingen anledning att vända sig till RÅ om inget nytt tillkommit.

Vems fel är det om inte GM blir fälld?

Mordet kan anses löst utan att GM blir fälld.Men troligtvis blir det ett speciellt hotell ett tag framöver för GM.
Citera
2013-01-24, 21:29
Bannlyst
Citat:
Jag har också funderat på det där:
Av vad jag förstått så är Kvarnis mycket prestigefylld och kärriärshungrig. Sannerholm passade nog på att näpsa bort en Betahanne ur flocken när han fick chansen. Så slipper han en idiot mindre flåsande efter hans jobb, och förstärkte sin egna Alfa.

Man kan sannerligen läsa av svansen-mellan-benen beteende i Kvarnis bjäfs efter att han slutade. Ingen saknar honom.

Fick just höra att Sannerholm siktar på att bli chef för ÅK-kammaren i GBG och samtidigt blir ÖverÅK. Då var det ju extra lämpligt att skicka Kvarnis till kaffekokaren

Och ännu lämpligare att inte ha ett ruttnade M-fall i knäet.
Citera
2013-01-24, 21:29
Medlem
Kan någon förklara hur FS skulle kunna bli fälld för mordet på Marina? Man vet hur hon dog, förmodligen ett skott i huvudet, men man vet inte vilket mordvapnet är och det kan därmed inte knytas till någon person. Skulle det mot förmodan hetta till och FS kan knytas till mordplatsen och kroppen så kan han dra i nödbromsen och hävda att han fann Marina död i huset när han kom hem och sedan gömde henne av ren rädsla att själv bli misstänkt? Sen att det inte finns någon som skulle tro på den historien är en annan sak, det fodras ändå bevis att det var FS som höll i pistolen och tryckte av.
Citera
2013-01-24, 21:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Det finns ingen anledning att vända sig till RÅ om inget nytt tillkommit.

Vems fel är det om inte GM blir fälld?

Mordet kan anses löst utan att GM blir fälld.Men troligtvis blir det ett speciellt hotell ett tag framöver för GM.
Om inget nytt har tillkommit så måste polisen medge ett misslyckande och tappa ansiktet. Om de vänder sig till RÅ och han säger nej så säger man bara att vi var inte överens med RÅ. Och behåller ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in