2013-01-21, 20:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0th3rland
Vad jag förstått är det väldigt troligt att detta vapen var från 40-talet och att valet av ammunition tyder på att detta är det aktuella vapen som skjutit en kula in i väggen. Man ser även på hur kulan roterat att den passerat via exempelvis en kropp på sin väg.
Fornestikerna kan se att detta skott med stor sannorlikhet avlossats i en vinkel som väl passar med ett nackskott eller liknande på en person liggandes i sängen just där den stora besudlingen finns.
Detta äldre vapen har förvarats i ett lönnskåp som FS passande nog kände till.
Vem som helst kan inte bara avfyra ett sådant vapen och träffa men FS hade provskjutit detta med M.
Efter mordet saknas detta vapen.
Man kan inte säga med säkerhet att just detta vapen använts, men det är rimligt att anta det.
-det är en väldig otur FS har med sammanträffanden!
Pistolen är äldre än från 40-talet.

Det stod ett flipperspel framför lönnfacket. Det är osannolikt att det användes för förvaring av ett försvarsvapen. Då är sovrummet mer sannolikt.

Polisen i Göteborg kunde inte fastställa skottriktningen. SKL kunde med viss sannolikhet bestämma riktningen till en annan plats än den där besudlingen fanns.
Citera
2013-01-21, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De följdes ju åt? Vilket jag med naturvetenskapligt resonemang har visat inte alls är bevisat.

Var snäll att svara på frågan.

Du har inte visat för någon att det inte stämmer. Tvärtom har andra försökt förklara för dig varför det kan vara möjligt att de följdes åt.

Om jag måste svara så kan jag inte svara annat än att det inte alls är rimligt att det var Marina vittnet såg. Marinas mobiler är kollade. Ingen av dem användes vis tillfället.

Svara på frågan om FS kan ha listan för firmamobilen men undanhåller dig den.
Senast redigerad av Mariooo 2013-01-21 kl. 20:06.
Citera
2013-01-21, 20:11
Medlem
KluvenTungas avatar
Jag är säker på att FS vill bli trodd på. Att han är oskyldig osv. Det förefaller som att ingen av de 'utvalda' i slaskklubben tror att FS är skyldig. Iallafall är det ingen som ger uttryck för sådan misstanke. Därför framstår slasksekretessen som direkt kontraproduktiv, iallafall för en upprättelsesugen FS. För inte kan det väl vara så att FS gjort en lojalitetsutvärdering av dem som blivit förärade insynen och att tacksamhetsskulden lägger locket på för den trådspecika skuldfrågan. Den som handlar om FS.
Senast redigerad av KluvenTunga 2013-01-21 kl. 20:49. Anledning: 0.03...
Citera
2013-01-21, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det finns en allvarlig miss i den teorin om den okände mannen. "Han städade snabbt undan spåren". Vad gjorde han sen? Satt och väntade på att det skulle dagas för att skicka ett sms till FS klockan 10.00 som också var på samma ställe?

Det finns ingen teknisk bevisning som visar påståendet, bara vad en 5 faldig lögnare Nejding säger. Det höll inte i rätten.

FS säger att han inte fått SMSet vilket hänt förut. M har klagat hos Telia om detta. Kan det varit ett gammalt som kom farandes ?
Det har hänt mig vid flera nyårsaftnar att SMS har kommit flera dagar efter. Det är inte utrett.

Det kan för all del varit alt. GM som väntade i skymundan på att FS skulle komma hem och skickade typ: "Nu får du skulden ditt fanskap"
Citera
2013-01-21, 20:28
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför är det osannolikt?

Nycklarna är borta.
För att det enligt analyserna skulle tagit minst 12h för blodet att torka och då den slutliga bäddningen ägt rum har blodet med allra högsta sannorliket varit torrt.
Alltså måste GM återkommit tidigast den 29:e på kvällen. Då är FS hemma igen från sitt påstådda besök på kyrkogården.
Citera
2013-01-21, 20:29
Bannlyst
Citat:
Du har inte visat för någon att det inte stämmer. Tvärtom har andra försökt förklara för dig varför det kan vara möjligt att de följdes åt.

Om jag måste svara så kan jag inte svara annat än att det inte alls är rimligt att det var Marina vittnet såg. Marinas mobiler är kollade. Ingen av dem användes vis tillfället.

Svara på frågan om FS kan ha listan för firmamobilen men undanhåller dig den.

Nej, han kan inte ha den. Då skulle PÅK skrivit med denna i överklagan - men icke:

Citat:
Vittnet (KH) berättade dock i tingsrätten om ett hastigt möte i trafiken där vitnet blev rädd för fordonen skulle komma att kollidera och att föraren i den mötande bilen talade i mobiltelefon. Utredningen visar att MJs mobiltelefon inte användes vid aktuell tidpunkt. Under huvudförhandling ingiven utredning visar vidare att inte heller MJs arbetsmobil användes aktuell dag. Det är heärgenom inte sannolikt att KH mötte MJ.

Var hittar du MJs firmamobil ?
Citera
2013-01-21, 20:30
Bannlyst
Citat:
För att det enligt analyserna skulle tagit minst 12h för blodet att torka och då den slutliga bäddningen ägt rum har blodet med allra högsta sannorliket varit torrt.
Alltså måste GM återkommit tidigast den 29:e på kvällen. Då är FS hemma igen från sitt påstådda besök på kyrkogården.

Har du hört tals om hårtork ? Hur lång tid tar det att torka en blodfläck med en sådan ? Sannolikt ?
Citera
2013-01-21, 20:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, vid experimentet låg madrassen kvar. I verkligheten togs den troligen bort tämligen omgående med kroppen, dvs inom 20 min. Då var förutsättningarna för att torka helt annorlunda.

Blodexperten i TR kunde inte avgöra hur fort blodet skulle torka.
Citera
2013-01-21, 20:45
Bannlyst
Citat:
Jag vet redan att Marinas mamma kan intyga att det fanns ett nummer. Hon kan säkert också intyga att Marina (eller FS) ringt det. Men jag vill att någon av er bevisar att firmamobilen inte är undersökt av polis. Men det kan ni ju inte.

Jag baktalar inte någon. Jag säger som det är. Ingen av er har svarat på frågan om FS kan ha listan men valde att undanhålla den för er. Han gör ju vad som helst för att försöka kasta skulden på någon annan.

FS har aldrig lagt skulden på någon annan namngiven eller gjort något för att få det verka så, var har du fått det ifrån ?

Så du vågade inte ta min utmaning ? Din enkla faktakoll - har jag fel försvinner jag ur tråden i en månad. Ja, då vet vi vad "övertygad" betyder för dig.
Citera
2013-01-21, 20:49
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Det är väl intressant om FS ljuger om färgen på presenningarna?
Ah, då har jag det.

Efter att FS hade mördat Marina hämtade han en grön presenning, men eftersom han förstod att Missing People skulle komma att hitta kroppen förr eller senare tog han Marinas bil och for iväg för att köpa en vit presenning.
Ett vittne som såg honom trodde felaktigt att han pratade i en telefon som inte finns, när det egentligen var en grön presenning som han satt och tuggade i sig.

Klappat och klart! Ring Kvarnström!
Citera
2013-01-21, 21:02
Medlem
0th3rlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Har du hört tals om hårtork ? Hur lång tid tar det att torka en blodfläck med en sådan ? Sannolikt ?
Men snälla..

Ok.
Du menar att den kvällen bad M sitt X att hålla sig borta över natten fast hon var en extremt naiv och godhjärtad människa som låtit honom bo kvar så länge väljer hon att på hans födelsedag be honom om detta för att sedan gå till sängs.
Detta gör hon fast hon vet att FS inte har någonstans att sova, alltså ett stort kast från att ha låtit honom bo kvar efter tidigare incidenter och bråk till att på hans födelsedag köra iväg honom.

Sedan kommer hon och besökaren till sovrummet där hon visar att hon brukar låsa där, besökaren mördar henne och tar dän de befintliga bäddmadrasserna, lakan samt lik. Karvar ut kulan ur väggen, sätter sig att blåsa på fläcken med hårtork för att sedan leta upp nya lakan, råka på draglakanet/inkontinensskyddet och lägga detta över fläcken. Bädda rejält med lakan och bäddmadrasser som hittas i källarvåningen.
Allt detta utan att lämna avtryck eller blodspår i övriga huset (om det är kollat?) för att sedan låsa och köra iväg med kroppen.

Något iskallt!
Hur vet denne att FS inte kommer hem tidigare när han/hon sitter där med hårblåsen?
Varför sms:ar denne till syrran och varför kontakta FS på M's telefon?

Visst, inget är omöjligt men...
Citera
2013-01-21, 21:08
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Men snälla..

Ok.
Du menar att den kvällen bad M sitt X att hålla sig borta över natten fast hon var en extremt naiv och godhjärtad människa som låtit honom bo kvar så länge väljer hon att på hans födelsedag be honom om detta för att sedan gå till sängs.
Detta gör hon fast hon vet att FS inte har någonstans att sova, alltså ett stort kast från att ha låtit honom bo kvar efter tidigare incidenter och bråk till att på hans födelsedag köra iväg honom.

Sedan kommer hon och besökaren till sovrummet där hon visar att hon brukar låsa där, besökaren mördar henne och tar dän de befintliga bäddmadrasserna, lakan samt lik. Karvar ut kulan ur väggen, sätter sig att blåsa på fläcken med hårtork för att sedan leta upp nya lakan, råka på draglakanet/inkontinensskyddet och lägga detta över fläcken. Bädda rejält med lakan och bäddmadrasser som hittas i källarvåningen.
Allt detta utan att lämna avtryck eller blodspår i övriga huset (om det är kollat?) för att sedan låsa och köra iväg med kroppen.

Något iskallt!
Hur vet denne att FS inte kommer hem tidigare när han/hon sitter där med hårblåsen?
Varför sms:ar denne till syrran och varför kontakta FS på M's telefon?

Visst, inget är omöjligt men...

Hur vet du att Marina brukade låsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in