2012-10-16, 14:42
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Många av oss tror att Marina tröttnade totalt på FS födelsedag. Att grälet de hade slutade med att Marina sa att han skulle ut. Han fick inte längre bo kvar i väntan på eget boende då han inte kunde uppföra sig.

Att Marina anser att FS är bra att ha i trädgården innebär inte att hon hade överseende med alla andra brister hos honom. Hon försökte väl finna någon förklaring till varför han fortfarande var kvar. Det var inte enbart att FS hade svårt med boende, hon kunde under tiden få hjälp i trådgården. Men det var också allt. Hon försökte kanske se någonting positivt i allt elände?

De enda konkreta uppgifter som finns är att Marina tyckte att han kunde bo kvar eftersom han var bra att ha. Sedan hade de grälat, visst, men det hade de gjort många gånger. Det är en indikation på en mogen relation, det, att man kan bråka och sedan förlåta varandra. Det finns alltså noll mordmotiv i detta.

Den s k "Li*köpingsmannen" är en rejält mycket troligare gärningsman än FS.
Citera
2012-10-16, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
De enda konkreta uppgifter som finns är att Marina tyckte att han kunde bo kvar eftersom han var bra att ha. Sedan hade de grälat, visst, men det hade de gjort många gånger. Det är en indikation på en mogen relation, det, att man kan bråka och sedan förlåta varandra. Det finns alltså noll mordmotiv i detta.

Den s k "Li*köpingsmannen" är en rejält mycket troligare gärningsman än FS.

Det är en konkret uppgift att FS sökte eget boende. Vad Marina enligt vittnen sagt och verkligen menat är tolkningsfritt.

Marina var en tjej som börjat utforska sin dominanta sida. Kanske tog det emot att säga som det var? Jag vågar inte slänga ut honom. Hon drar till med något som passar hennes dominanta image bättre..han är bra att ha i trädgården, därför är han kvar.

Vilken "Li*köpingsman pratar du om? Han som Marina ville besöka på semestern eller den man vittnen tror existerar? Vet du inte ens var din troliga mördare bor?
Citera
2012-10-16, 14:57
Bannlyst
Eerieye...du borde lyssna på vad andra vittnen säger. Varför säger Marina till FB när hon fastnat i snön att hon hade det bättre där i snödrivan än hemma?

Vad jag förstått hade Marina under våren och sommaren tillbringat mycket tid ute på Tjörn, vilket hade fått henne att bli gladare. Låter det som att Marina hade det bra hemma?
Citera
2012-10-16, 15:02
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det är en konkret uppgift att FS sökte eget boende. Vad Marina enligt vittnen sagt och verkligen menat är tolkningsfritt.

Marina var en tjej som börjat utforska sin dominanta sida. Kanske tog det emot att säga som det var? Jag vågar inte slänga ut honom. Hon drar till med något som passar hennes dominanta image bättre..han är bra att ha i trädgården, därför är han kvar.

Vilken "Li*köpingsman pratar du om? Han som Marina ville besöka på semestern eller den man vittnen tror existerar? Vet du inte ens var din troliga mördare bor?

Den som oberoende vittnen, bl a Marinas chef, säger att Marina pratade om.
Citera
2012-10-16, 15:27
Bannlyst
Citat:
Den som oberoende vittnen, bl a Marinas chef, säger att Marina pratade om.

Men vem är han? I vilken stad bor han? Det borde du veta om du ser honom som en trolig mördare.
Citera
2012-10-16, 15:57
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Men vem är han? I vilken stad bor han? Det borde du veta om du ser honom som en trolig mördare.

Nej varför skulle jag veta det? Jag vet vad flera vittnen sagt - en person som Marina avsåg att inleda relation med.
Citera
2012-10-16, 16:01
Bannlyst
Citat:
Nej varför skulle jag veta det? Jag vet vad flera vittnen sagt - en person som Marina avsåg att inleda relation med.

Och det gör denna någon till den troligaste mördaren i dina ögon? Herregud..du räknar inte med att tas som seriös väl?

Varför är du osäker på vad "din" mördare bor? Marinas chef nämner Linköping, håller du inte med honom?
Senast redigerad av Mariooo 2012-10-16 kl. 16:10.
Citera
2012-10-16, 16:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eerieye...du borde lyssna på vad andra vittnen säger. Varför säger Marina till FB när hon fastnat i snön att hon hade det bättre där i snödrivan än hemma?

Vad jag förstått hade Marina under våren och sommaren tillbringat mycket tid ute på Tjörn, vilket hade fått henne att bli gladare. Låter det som att Marina hade det bra hemma?
Var har du hittat det fetstilta?
Citera
2012-10-16, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var har du hittat det fetstilta?

Hade fel om att det var FB, det var killen som bärgar som vittnade om detta.

Han
sade att bilen i stort sett var övertäckt av snö, men att bilens strålkastare var tända. Av denna
anledning ringde K***l upp bilföraren, som då var Marina. Han hade frågat hur det gick med
henne och om hon klarade sig. Marina hade varit väldigt lågmäld och lät "nere". Hon hade
sagt att det inte var någon fara och att hon satt bättre i bilen där i snön än att behöva vara
hemma. K*** hade reagerat över detta uttalande
Citera
2012-10-16, 16:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hade fel om att det var FB, det var killen som bärgar som vittnade om detta.

Han
sade att bilen i stort sett var övertäckt av snö, men att bilens strålkastare var tända. Av denna
anledning ringde K***l upp bilföraren, som då var Marina. Han hade frågat hur det gick med
henne och om hon klarade sig. Marina hade varit väldigt lågmäld och lät "nere". Hon hade
sagt att det inte var någon fara och att hon satt bättre i bilen där i snön än att behöva vara
hemma. K*** hade reagerat över detta uttalande
Precis. Du hade fel. Jag har bett dig titta i FUP innan du skriver. Jag ber dig igen.

Gissar du att det har med FS att göra?
Citera
2012-10-16, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Precis. Du hade fel. Jag har bett dig titta i FUP innan du skriver. Jag ber dig igen.

Gissar du att det har med FS att göra?

Du har också fel emellanåt, ofta om viktigare saker än detta. Poängen var att Marina tyckte att hon hade det bättre i snödrivan än hemma och visst kan FS vara anledningen till det.
Citera
2012-10-16, 16:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du har också fel emellanåt, ofta om viktigare saker än detta. Poängen var att Marina tyckte att hon hade det bättre i snödrivan än hemma och visst kan FS vara anledningen till det.
Enligt FB var FS med i bilen. Så hur kan det ha med FS att göra?

Kan det inte vara så att Marina var ironisk, eller sa något i stil med att jag sitter hellre i bilen än går hem? Det var långt att gå i snövädret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in