2012-12-27, 19:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag är mest intresserad av VEM som kommit till slutsatsen att andra ljugit? Det är knappast journalisten själv. Det låter som något FS bara kan slänga ur sig utan några som helst belägg.
Tror du att journalisten återger vad FS säger?
Citera
2012-12-27, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tror du att journalisten återger vad FS säger?

Skulle h*n inte kunna göra det menar du? Vem tror du kommer med påståendet att andra i utredningen ljugit?
Citera
2012-12-27, 19:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Skulle h*n inte kunna göra det menar du? Vem tror du kommer med påståendet att andra i utredningen ljugit?
Jag har ingen aning, men det är bra att du talar om vad du tror, att journalisten återger vad FS säger utan att ange källan.
Citera
2012-12-27, 19:39
Bannlyst
Citat:
Jag har ingen aning, men det är bra att du talar om vad du tror.

Jag tror att det är FS som retat upp sig på FB:s spekulationer om båt och annat och menar väl på att han borde kollas närmare. Det är väl det enda som kan kallas lögn även om det inte var någon medveten lögn från FB:s sida.
Citera
2012-12-27, 19:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror att det är FS som retat upp sig på FB:s spekulationer om båt och annat och menar väl på att han borde kollas närmare. Det är väl det enda som kan kallas lögn även om det inte var någon medveten lögn från FB:s sida.
Och du tror att journalisten återger vad FS säger och får det att låta som om det kommer från utredningshåll?
Citera
2012-12-27, 19:48
Bannlyst
Citat:
Och du tror att journalisten återger vad FS säger och får det att låta som om det kommer från utredningshåll?

Ja, det tror jag. Utredarna skulle knappast racka ner på sig själva. Har du läst artikeln?
Citera
2012-12-27, 19:53
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Varför tror du att det är en presenning? Det ser inte alls ut som en grön presenning enligt mig, utan kan vara vad som helst.
Rent krasst kan man väl säga att det är lättare att se att en vit presenning är smutsig än en grön dito, eller hur...
Citera
2012-12-27, 19:56
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Vi kan nog utgå ifrån att presenningarna var gröna allihop. Trädgårdspresenningar brukar ju vara det och vi har uppgift i tråden att även dessa var det.

Då inställer sig frågan: Vad f-n har hänt, då den 28e juli 2010?
Finns ingen som helst anledning att tro att "allihop" var gröna, hur kan du påstå det utan att veta??
Citera
2012-12-27, 19:58
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Byggplasten finns på sidan 121 bild 11 en hel rulle, så det är nog en presenning som ligger på däcks traven.

Nej, jag vet vad det är. Det är en sådan där plastpåse man får när man är på däckverkstaden. (För att man inte ska smutsa ned bilen inuti vid transport av däck). Kände igen den direkt - har själv likadana.
Citera
2012-12-27, 20:00
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
Finns ingen som helst anledning att tro att "allihop" var gröna, hur kan du påstå det utan att veta??

Varför skulle de inte vara gröna då? Köper man dem som presenningar att använda i trädgård så är de oftast gröna, om inte alltid. Och nu har Fredrik Svensson stuckit ut hakan och sagt att de var gröna.
Citera
2012-12-27, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Varför skulle de inte vara gröna då? Köper man dem som presenningar att använda i trädgård så är de oftast gröna, om inte alltid. Och nu har Fredrik Svensson stuckit ut hakan och sagt att de var gröna.

Undrar om FS har några funderingar kring den vita "plast" kroppen hittades i? En däcksäck kanske? Byggplast? Det fanns mycket annat än presenningar i närheten.
Citera
2012-12-27, 20:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, det tror jag. Utredarna skulle knappast racka ner på sig själva. Har du läst artikeln?
Ja, har du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in