2013-01-21, 22:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
En fråga som plötsligt dök upp i mitt huvud, hur länge hade de nya hyresgästerna bott i huset innan blodfläcken i sängen upptäcktes?
Ett par veckor.
Citera
2013-01-21, 22:42
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ett par veckor.

Ok, vem bäddade sängen innan de flyttade in och hur ofta brukar man generellt byta lakan, jag gör det två gånger i veckan och skulle jag flytta in i ett för mig nytt hus skulle jag bädda om innan jag gick för att sova.
Citera
2013-01-21, 22:42
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
En fråga som plötsligt dök upp i mitt huvud, hur länge hade de nya hyresgästerna bott i huset innan blodfläcken i sängen upptäcktes?

Dom hade sovit i sängen i en vecka enligt FUP sid 196
Citera
2013-01-21, 22:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok, vem bäddade sängen innan de flyttade in och hur ofta brukar man generellt byta lakan, jag gör det två gånger i veckan och skulle jag flytta in i ett för mig nytt hus skulle jag bädda om innan jag gick för att sova.
Om jag minns rätt från TR så hade mamma L bäddat sängen men LTF bytte lakan till deras egna vid inflyttningen. Det skedde alltså ovanpå kamoflagefilten som dolde allt.
Citera
2013-01-21, 22:49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Ja inte skulle jag lägga mig i någon annans lakan som någon annan har sovit i. Jag skulle för övrigt inte sova i ett hus där man misstänkte att mitt x blivit mördad, men det är jag det. Alla är vi olika. Kanske är jag lite harig av mig.

Inte heller skulle jag lämna vapen och mitt pass i mitt x hus. Mitt pass skulle jag definitivt ta med mig.
Att dom klarar av att bo där övergår mitt förstånd.
Citera
2013-01-21, 22:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Om jag minns rätt från TR så hade mamma L bäddat sängen men LTF bytte lakan till deras egna vid inflyttningen. Det skedde alltså ovanpå kamoflagefilten som dolde allt.

Och ingen undrade över kamoflagefilten som döljde blodfläcken? När de bäddade rent alltså?

Mycket mystiskt att inte den nya hyresgästen upptäckte fläcken i första ombäddningen och hur kunde L missa filten?
Citera
2013-01-21, 22:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Och ingen undrade över kamoflagefilten som döljde blodfläcken? När de bäddade rent alltså?

Mycket mystiskt att inte den nya hyresgästen upptäckte fläcken i första ombäddningen och hur kunde L missa filten?

Jag vill minnas att inte L missade den. (eller om det var Lotta?) Den satt fast så hårt att personen ifråga inte orkade dra loss den.
Citera
2013-01-21, 22:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Mamma L reagerade och försökte få bort filten, men den satt för hårt. Hur LTF reagerade första gången vet jag inte men när hon bytte lakan senare fick hon med besvär bort filten och hittade det som låg under.
Senast redigerad av Quarrel 2013-01-21 kl. 22:57.
Citera
2013-01-21, 22:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag vill minnas att inte L missade den. (eller om det var Lotta?) Den satt fast så hårt att personen ifråga inte orkade dra loss den.

Citat:
Mamma L reagerade och försökte få bort filten, men den satt för hårt. Hur LTF reagerade första gången vet jag inte men när hon bytte lakan fick hon med besvär bort filten och hittade det som låg under.

Satt fast? Det blir mer och mer mystiskt med blodfläcken.
Citera
2013-01-21, 22:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Den satt "som spikad" enligt mamma L. Hon ångrade att hon inte klippte bort den.
Citera
2013-01-21, 22:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Torkat ihop du vet. Med bäddmadrassen. Så hårt att det inte gick att dra bort den bara.
Citera
2013-01-21, 23:00
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Han hade nog inte sådan koll eftersom det fattades bränsle.

Sista posten låter också som Övre Röra-Bleket t/r

Öh, är det inte precis det han reagerar på? Att bränslet i tanken ej
motsvarar vad som borde vara kvar? Bilen var ju inte påträffad vid huset
utan den stod ju vid pendelparkeringen. Nån har ju uppenbarligen kört med den
efter den 27:e, det är det han säger underförstått men han kan ju inte veta
hur långt mördaren kört med bilen..Sådan koll har han ju inte..

Han tror att bilen kan ha rullat ytterliggare en 15 mil. Det skulle kunna motsvara
ungefär en tur fram o tillbaka till FP och sedan T/R fässbergs kyrkogård. Ungefär..
Men knappast upp till Lid/Linköping eller Stockholm och tillbaka igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in