2013-01-18, 16:36
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det finns definitivt anledning att misstro FS. Han är inte direkt känd för att tala sanning, tvärtom ljuger han när det passar. Mig veterligen har JE inte blivit påkommen med någon lögn.

Men om det nu är JE som mördat MJ skulle han då medge något? Du kan ju inte lita på vad misstänkta själva säger. Helt obegripligt resonemang.
Citera
2013-01-18, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men om det nu är JE som mördat MJ skulle han då medge något? Du kan ju inte lita på vad misstänkta själva säger. Helt obegripligt resonemang.

När har JE varit misstänkt och av vem?
Citera
2013-01-18, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Släpp JE och kolla bakom honom istället. Större fiskar i den vassen.

Menar du hans alibin? Är det något hos dem du finner misstänkt?
Citera
2013-01-18, 17:10
Bannlyst
Citat:
När har JE varit misstänkt och av vem?

Han borde vara det.

Han var en av de sista sexkontakterna som chattade/SMSa med M.
Han har varit inbjuden av M, hon har velat inleda en relation i BDSM förtecken.
Han "råkar" ha raderat just hennes SMS
Och varför lämna återbud en sista gång - när han redan avböjt på chatten dagen innan.

Om inte FS funnits, eller han hade ett alibi som gick och kolla - vem hade varit misstänkt då ?
Citera
2013-01-18, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Han borde vara det.

Han var en av de sista sexkontakterna som chattade/SMSa med M.
Han har varit inbjuden av M, hon har velat inleda en relation i BDSM förtecken.
Han "råkar" ha raderat just hennes SMS
Och varför lämna återbud en sista gång - när han redan avböjt på chatten dagen innan.

Om inte FS funnits, eller han hade ett alibi som gick och kolla - vem hade varit misstänkt då ?

Eftersom JE noga fick redogöra för vilka han träffat så är det möjligt att han i början sågs som misstänkt i polisens ögon. Men han blev aldrig formellt misstänkt vilket talar sitt tydliga språk för dem som förstår.

JE skulle lämna definitivt besked vilket han gjorde. Marina svarade aldrig, vilket hon alltid brukade göra. Men så var hon med största sannolikhet heller inte i livet då och kunde svara.

Nu har inte FS något alibi. Att polisen inte funnit någon som helst annan misstänkt talar också sitt tydliga språk för de som förstår.
Citera
2013-01-18, 17:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom JE noga fick redogöra för vilka han träffat så är det möjligt att han i början sågs som misstänkt i polisens ögon. Men han blev aldrig formellt misstänkt vilket talar sitt tydliga språk för dem som förstår.

JE skulle lämna definitivt besked vilket han gjorde. Marina svarade aldrig, vilket hon alltid brukade göra. Men så var hon med största sannolikhet heller inte i livet då och kunde svara.

Nu har inte FS något alibi. Att polisen inte funnit någon som helst annan misstänkt talar också sitt tydliga språk för de som förstår.
Klart polisen inte hittar någon annan misstänkt om de behandlar alla utom FS på samma sätt som du behandlar JE:
Citat:
JE har enligt egen utsago aldrig varit hemma hos Marina. Det finns ingen som helst anledning att misstro honom.
Jag kallar det oursäktligt naivt.
Citera
2013-01-18, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klart polisen inte hittar någon annan misstänkt om de behandlar alla utom FS på samma sätt som du behandlar JE:
Jag kallar det oursäktligt naivt.

Jag tror inte för ett ögonblick att polisen tror en massa saker utan faktiskt kollar upp alibin som är efterfrågade. Bara för att du och några till påstår att alibin inte är undersökta gör inte det till någon sanning. Det finns absolut ingen anledning att tro på någon i slaskklubben. Så enkelt är det. Det är bara att acceptera. Inga källor har ni..Och fnurran då som utan att skämmas ljuger om att polisen jämfört fingeravtrycket mot Marina. Varför i hela friden skulle någon tro er??
Citera
2013-01-18, 17:32
Bannlyst
Citat:

Klart man inte har en annan misstänkt när man häktat en annan person som skäligen misstänkt.

Därav godtog man JEs historia som trovärdig och struntade i att kolla den + alibi. Ett tjänstefel om du frågar mig. Sista personen som bekräftat kommunicerar med M...

Du kan aldrig komma ifrån det.
Polisen har inget på FS mer än att de "tror" att han ljuger. Omvänt litar de blint på att alt. GM talar sanning av samma skäl.

Man vinner inga rättegångar genom att tro att någon är en gärningsman.

Det blir ingen resning förrän detta felet är åtgärdat, alt. hittar man den skyldige.
Citera
2013-01-18, 17:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag tror inte för ett ögonblick att polisen tror en massa saker utan faktiskt kollar upp alibin som är efterfrågade. Bara för att du och några till påstår att alibin inte är undersökta gör inte det till någon sanning. Det finns absolut ingen anledning att tro på någon i slaskklubben. Så enkelt är det. Det är bara att acceptera. Inga källor har ni..Och fnurran då som utan att skämmas ljuger om att polisen jämfört fingeravtrycket mot Marina. Varför i hela friden skulle någon tro er??
Jag har källa. Slaskens innehållsförteckning.
Citera
2013-01-18, 17:37
Bannlyst
Citat:
Jag har källa. Slasken.

Men du ger inte någon en chans att kontrollera din källa. Alltså är det ett påstående utan kontrollerbar källa. Och så har du inte alls slasken. Du har en ynka innehållsförteckning, inte innehållet.
Citera
2013-01-18, 17:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men du ger inte någon en chans att kontrollera din källa. Alltså är det ett påstående utan kontrollerbar källa. Och så har du inte alls slasken. Du har en ynka innehållsförteckning, inte innehållet.
Jag rättade.

Jag har källa, även om inte du har den.
Citera
2013-01-18, 17:41
Bannlyst
Citat:
Jag rättade.

Jag har källa, även om inte du har den.

Har någon av er i slaskklubben frågat polisen om er innehållsförteckning är komplett? Jag har själv tagit del av en slask i ett annat fall. Det fattades en otroligt massa sidor som fick begäras ut separat. Jag är övertygad om att ingen av er har hört av sig tillpolisen och frågat om JE:s alibin är hörda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in