2012-12-09, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
FS beteende och bristfälliga minne talar för skuld. Jag skulle gärna läsa FS utläggning om skottvinklar efter vad som kommit i ljuset efter GP:s artikel.

Du känner inte FS eller hans beteende, du har bara ett önsketänkande utifrån en FUP. Du borde vara mer källkritisk eftersom du då och då visar prov på åtminstone litterär akrobatik i den högre skolan.
Citera
2012-12-09, 15:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, och detta har kontrollerats. De få samtal som fanns (om ens några) har inte ansetts behöva ta upp onödigt utrymme i FUP. - Hur många gånger ska detta behöva förklaras!? - Vilken räddningsplanka kommer härnäst? - Att MJ varit i full färd med att fälla en julgran när en mordisk kabelbrännare dök upp..?
Ingen telefonlista ansågs behöva ta upp onödigt utrymme i FUP.
Citera
2012-12-09, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Chattarna existerade alltså? Är det så jag ska tolka dig?

Vet inte, och inte heller polisen. Vad tror du själv, att M gick med och sedan inte var aktiv ?
Citera
2012-12-09, 15:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Så du menar att IT-teknikerna inte är anställda av polisen? Har du kollat upp just deras anställning?
Varför säger du att försvaret inte fick någonting? De fick precis vad de efterfrågat. Kan inte du ta en skärmdump på Marinas facebook och maila den till advokaten?
Nej, var du som påstod att det var mycket arbete. Varför påstod du det?

Nej, det var polisens sak. Det gjorde den inte, för den hade inte introsidan, och har alltså inte gått igenom innehållet.
Citera
2012-12-09, 15:48
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Källa på att de inte ens försökt.

Så om man hittar spår av att någon misstänkt chattar med M på t.ex familjeliv.se. Ska inte det kollas upp då?

Frågan är felställd. Jag är inte intresserad av vilka M hängde med där.

Men ok... jo, om det finns något att utreda.

Igen..
Fanns det ett spår?
Fanns verkligen chattarna?

Källa i så fall...

Hade de försökt så hade de lyckats. Men framställan till den amerikanska polisen om hjälp att få ut uppgifterna från Collarme saknas.

Och det stämmer att polisen hört personer som Marina fått kontakt med på Collarme. Men dessa personer fick de fatt i pga att man hade övergått till att chatta på den msn som fanns på Marinas dator och/eller att det ringts på Marinas undersökta mobilabonnemang.
Citera
2012-12-09, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det var polisens sak. Det gjorde den inte, för den hade inte introsidan, och har alltså inte gått igenom innehållet.

Du kan lära advokaten såkan han ta en egen dump på introsidan. Eller är den inte så viktig?
De behöver inte ta en skärmdump för att läsa Marinas facebookmeddelanden på hennes dator.
Citera
2012-12-09, 15:53
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Du kan lära advokaten såkan han ta en egen dump på introsidan. Eller är den inte så viktig?
De behöver inte ta en skärmdump för att läsa Marinas facebookmeddelanden på hennes dator.

Vad är det egentligen för spännande dator som Marina hade? Mina facebookmeddelanden kan inte läsas på min dator. De finns bara hos Facebook på deras server.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Hade de försökt så hade de lyckats. Men framställan till den amerikanska polisen om hjälp att få ut uppgifterna från Collarme saknas.

Men hallå? Reagera!!
KÄLLA!!!!!
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Försök förstå vad jag skriver. Försvaret fick inte introsidan till Facebook, för polisen hade den inte. Och det visar att polisen inte har gått igenom den.

Frågaintemig hittade ingen facebookchat heller på Marinas dator. Så jag ser gärna en källa på det fetstilta.
Citera
2012-12-09, 15:55
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Men hallå? Reagera!!
KÄLLA!!!!!

Vadå reagera? Chattarna finns inte i FUP och inte i slask. Fatta nu det. Inte heller någon framställan till den amerikanska polisen. Förstå vad jag skriver.
Citera
2012-12-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Vadå reagera? Chattarna finns inte i FUP och inte i slask. Fatta nu det. Inte heller någon framställan till den amerikanska polisen. Förstå vad jag skriver.

Ok det finns alltså inget beägg för att de existerar?
Kunder du inte sagt det från början?

Nä, då kan vi släppa detta "spår", precis som polisen troligtvis också gjorde.
Citera
2012-12-09, 15:59
Bannlyst
Citat:
Men hallå? Reagera!!
KÄLLA!!!!!

Du kanske menar detta ? Försök läsa tråden noga för att hänga med.

https://www.flashback.org/sp40805331
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in