2013-01-16, 10:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Om du fluktar bakåt i tråden så drev Q en tes (indirekt) om att FS hade besittningsrätt till huset, detta spektakel nådde sin kulmen i augusti 2011. Läs bakåt, så ser du själv. Du kan alltid spekulera kring om Q hade gjort sig detta omak om det inte varit för FS intentioner.

Om jag utvecklar detta kommer FS att ta tillfälle i akt att eska skadestånd. Det vill jag inte. Men där finns ingen annan än FS i mynningen. Du behöver inte tro mig om du inte vill.

Med andra ord har aldrig FS gjort anspråk på huset. Du hittade på.

Det fetade.
Med andra ord hittade du på, glöm inte vem och varför som sparkade Kvarnhjul, varför skulle NS begå samma misstag ? Skall man gå till domstol med indicier mot FS så vore det ju själva fan om man inte lärt sig läxan vid tredje försöket, eller hur. Rimligt tvivel skall släckas och då skall varje rimlig tänkbar alt. GM kunna avfärdas.

Det innebär bla. PR, JE, FB, Allan mfl. vilka är några av de spår som inte följts upp, en utan dessa kan vara GM.
Citera
2013-01-17, 19:41
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag drev ingen besittningsrätt till huset, bara bostaden. Flukta bakåt i tråden. Jag styrs inte av FS.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Med andra ord har aldrig FS gjort anspråk på huset. Du hittade på.
FS önskade förstås bara besittningsrätt till bostaden, inte huset. Slarvigt av mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det fetade.
Med andra ord hittade du på, glöm inte vem och varför som sparkade Kvarnhjul, varför skulle NS begå samma misstag ? Skall man gå till domstol med indicier mot FS så vore det ju själva fan om man inte lärt sig läxan vid tredje försöket, eller hur. Rimligt tvivel skall släckas och då skall varje rimlig tänkbar alt. GM kunna avfärdas.

Det innebär bla. PR, JE, FB, Allan mfl. vilka är några av de spår som inte följts upp, en utan dessa kan vara GM.
Jag tror inte Sannerholm hyser tvivel kring vem som är gärningsman, däremot, precis som du säger, är det viktigt att täppa till alla hål denna gång. Om där finns spår av en alternativ gärningsman råder ingen brådska. Du har sagt dig högakta Marina, ibland får jag känslan att du högaktar också FS. Är jag fel ute?
Citera
2013-01-17, 20:14
Bannlyst
Citat:
FS önskade förstås bara besittningsrätt till bostaden, inte huset. Slarvigt av mig.

Jag tror inte Sannerholm hyser tvivel kring vem som är gärningsman, däremot, precis som du säger, är det viktigt att täppa till alla hål denna gång. Om där finns spår av en alternativ gärningsman råder ingen brådska. Du har sagt dig högakta Marina, ibland får jag känslan att du högaktar också FS. Är jag fel ute?

Nej, jag menar att FS ALDRIG gjort anspråk på huset på något vis, och att du var tvungen att svartmåla för att vinna en poäng som du just förlorade

Varför tror du NS sparkade Kvarnhjul ? Tror du NS vill gå i hans spår ?
Nej, här gäller det att vara knivskarpt logisk och inte gå på känslor, bara så kan en GM bli fälld.

Du kan ha rätt - kanske är anledningen till att det dröjer med besked att man hittat spår av alt. GM.

Hypotetiskt: Om en annan person döms för mordet, kommer du då be om ursäkt för alla förtal av en oskyldig person ?

Jag högaktar de flesta människor, jag dömer ingen på förhand, adv. H sa en ganska bra sak i slutpläddringen:
Det är lättare att tro på en duktig berättare, som berättar en bra historia - än att tro på en person som är annorlunda, ja rent utav kan verka farlig.
Citera
2013-01-17, 21:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är fortfarande inte sant.
Citera
2013-01-18, 08:59
Medlem
brianmolkos avatar
Lösningen ligger alltså i tusentals SMS ?
Citera
2013-01-18, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Lösningen ligger alltså i tusentals SMS ?

Vad menar du?
Citera
2013-01-18, 12:07
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att Nejding talar sanning? Hur vet du att någon ger JE alibi?

När påstod jag det fetstilta?

Om JE talar sanning var hans träff med NH helt platonisk. Så varför inte lämna ut hennes uppgifter när pojkvaskerns i Sundsvall uppgifter lämnades ut mot hans vilja? När fick polisen NH:s nummer?

Är det bara hans egna ord som du har som källa på att han aldrig har varit hemma hos Marina?

Vilkas telefonnummer gav han till polisen? När gjorde han det?

Varför ska jag tro att Nejding talar osanning?

När? Har ej datum och klockslag. Det var troligtvis någon gång 2011-2012.

Om du läser vittnesmålet från JE så visar han polisen smsen från NH. Efter alla namnuppgifter JE lämnar är det svärtat i förhöret. Vad tror du döljer sig under svärtan? Jag tippar på telefonnummer till de nämnda personerna så polis kan kontrollera hans alibi.

JE har enligt egen utsago aldrig varit hemma hos Marina. Det finns ingen som helst anledning att misstro honom.
Citera
2013-01-18, 12:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Om du läser vittnesmålet från JE så visar han polisen smsen från NH. Efter alla namnuppgifter JE lämnar är det svärtat i förhöret. Vad tror du döljer sig under svärtan? Jag tippar på telefonnummer till de nämnda personerna så polis kan kontrollera hans alibi.

JE har enligt egen utsago aldrig varit hemma hos Marina. Det finns ingen som helst anledning att misstro honom.

FS har enligt egen utsago aldrig mördat Marina. Det finns ingen som helst anledning att misstro honom.
Citera
2013-01-18, 12:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
FS har enligt egen utsago aldrig mördat Marina. Det finns ingen som helst anledning att misstro honom.

Det finns definitivt anledning att misstro FS. Han är inte direkt känd för att tala sanning, tvärtom ljuger han när det passar. Mig veterligen har JE inte blivit påkommen med någon lögn.
Citera
2013-01-18, 13:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det finns definitivt anledning att misstro FS. Han är inte direkt känd för att tala sanning, tvärtom ljuger han när det passar. Mig veterligen har JE inte blivit påkommen med någon lögn.

Släpp JE och kolla bakom honom istället. Större fiskar i den vassen.
Citera
2013-01-18, 15:46
Bannlyst
Citat:

Det beror på att man inte har kontrollerat JEs uppgifter, han kan mycket väl ljuga. FU har inte styrkt hans uppgifter.

FS däremot är kollade så långt det går - u.a.
Citera
2013-01-18, 16:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var inte svar på fråga. Du vänder på påståendet.
Citat:
Citat:
Nejding säger att Marinas vänner hade alibi, de som de fått tag på.
Hur vet du att Nejding talar sanning? Hur vet du att någon ger JE alibi?
Jag vill fortfarande veta hur du vet att Nejding talar sanning och hur du vet att någon ger JE alibi.
Citat:
Du vet alltså inte. Du hittade på.
Citat:
Du har alltså bara hans egna ord på att han inte har varit hemma hos Marina. Du har uppenbarligen samma tro som polisen. Varför misstro honom? Varför kolla hans alibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in