2012-12-28, 05:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, det är jag och polisen som har det motivet vilket i sig är det mest vanliga också för den här typen av mördare. För den garvade och kloka människan så förstår och ser man att Fredrik ljuger, och dessutom flyttar han fokus från sig själv genom att anklaga andra. Det finns ingen annan som varit i det huset inom den här tidsrymden det förstår även en lekman.

Sen när använder du källa?

Var anklagar FS andra ? Han är mycket noga med att inte spekulera, det har du glömt.

Citat:
Ja det är väl den informationen man lätt ändrar till vilket datum man vill, så jag tar ingen större notis om detta. Exempel kommer här, och nu är datumet 29 juli, så som jag sagt är det inte längre flipp on som har någon framgång va det gäller informationen om flipperspelet.

http://tinypic.com/view.php?pic=nex9c2&s=6

Nej, en bedragare ändrar datumet lätt på bilden.

Menar du att bilden är falsk ? Det är att sticka ut hakan väldigt långt att påstå det, tom. olagligt. Vad har du för belägg att bildens datum inte stämmer ?

Citat:
Det datumet säger inget mer än att man gärna vill ha det datumet på bilden, och om någon nu inbillar sig att vara smart och plantera information så som säljare, kranar, och bilder, så betyder det att inget stämmer. Har du bevis för att bilden är från 5 juli 2010? Enligt min uppfattning så är bilden det datumet man vill,. Så ska vi säga maj 2010? Du får bevisa detta med datumet vilket inte kommer att ske.,

Nej, jag lämnar inte ut detaljer om säljaren mer än att den inte satt sin fot på forumet. Och det innebär att när information från tex Flippon kommer in i ämnet, så kommer jag direkt påpeka falska uppgifter,.

Jasså du påstår dig pratat med säljaren ?!?
Då borde du veta att det är Flipp-on.
Han väljer nog inte att outa sitt konto till rabiata anonyma personer som kontaktar honom...när han bett att få vara ifred just från forumidioter
Jag har också varit i kontakt med honom, Flip-ons inlägg är till 100% autentiska.

Inte ett belägg här - igen, utan falska anklagelser och förtal är agendan. Lite av en häxjakt, fråga Kvarnsten hur smart det var att bedriva sådan.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2012-12-28 kl. 05:32.
Citera
2012-12-28, 05:27
Bannlyst
Citat:

Det finns inget som tyder på det han har har inga kontakter där. Han har skrutit för ett X typ med de orden jag har kontakter inom HA:; Ja, men så är det många som säger sig ha av märkliga anledningar, men det visar sig för det mesta vara rena rama skämten. Undrar vad HA själv säger om att en liten haschpundare som mördat sitt x på detta fega sättet, och påstår sig ha kontakter inom HA? Dom kanske ser det som någon slags lyteskomik på hög nivå-.
En pissenisse som Fredrik har definitivt inte kontakter där.

HA består till 100% av haschpundare - eller oftast mycket tyngre droger - det är lyteskomik.
Citera
2012-12-28, 06:16
Medlem
Pastakryddas avatar
Nej ingen ville berätta vad Marina gjorde i Colorado, vad som kostade 8708 kr två dagar i rad? Inga spekulationer där inte...? Åkte hon ensam? Mycket pengar har gått för att vara ensam?

Hepp. Inte heller var det någon som hade funderingar på hur hon löste betalningsfrågan efter att hon tillbringade i sthlm, då hon inte hade täckning på sitt kort då hon skulle betala rummet på Quality Hotel Globe. Hade hon kontanter på sig? (Det hade hon ju aldrig enligt tråddeltagare) Något annat kort har hon inte betalat med som det ser ut iaf.

Åker man till Sthlm från Steningsund och planerar övernattning på hotell utan pengar? Varför hade hon inte kreditkortet med sig då?

Kan det vara så att hon dagen innan planerade att övernatta hos någon annan, säg en man i Sthlms trakten? Men det ville inte han? Eller att dom blev oense om något och hon inte ville köra hem på natten utan tog in på hotell (utan att kolla saldo) och på em kunde hon inte betala.

MEN utcheckning brukar inte vara kring 14 på em. Snarare kring lunch.

Inga andra inköp är gjorda med kortet i Sthlm kring de här dagarna. Vad gjorde hon där? Hon har handlat på Ica i Steningsund samma dag som hon åker upp till sthlm, eller dagen innan hon åker upp.

Vad gjorde hon i Sthlm?
Citera
2012-12-28, 06:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej ingen ville berätta vad Marina gjorde i Colorado, vad som kostade 8708 kr två dagar i rad? Inga spekulationer där inte...? Åkte hon ensam? Mycket pengar har gått för att vara ensam?

Hepp. Inte heller var det någon som hade funderingar på hur hon löste betalningsfrågan efter att hon tillbringade i sthlm, då hon inte hade täckning på sitt kort då hon skulle betala rummet på Quality Hotel Globe. Hade hon kontanter på sig? (Det hade hon ju aldrig enligt tråddeltagare) Något annat kort har hon inte betalat med som det ser ut iaf.

Åker man till Sthlm från Steningsund och planerar övernattning på hotell utan pengar? Varför hade hon inte kreditkortet med sig då?

Kan det vara så att hon dagen innan planerade att övernatta hos någon annan, säg en man i Sthlms trakten? Men det ville inte han? Eller att dom blev oense om något och hon inte ville köra hem på natten utan tog in på hotell (utan att kolla saldo) och på em kunde hon inte betala.

MEN utcheckning brukar inte vara kring 14 på em. Snarare kring lunch.

Inga andra inköp är gjorda med kortet i Sthlm kring de här dagarna. Vad gjorde hon där? Hon har handlat på Ica i Steningsund samma dag som hon åker upp till sthlm, eller dagen innan hon åker upp.

Vad gjorde hon i Sthlm?

Jag är mycket intresserad av Sthm-resan, har ställt liknande frågor tidigare.

Var detta en tjänsteresa så kanske fakturerades hotellnotan ?

En viss dödsmetallrockare utan alibi som har ljugit i utredningen bor i Sthm som M raggade hårt på.
FB säger att hon var på cirkus. https://www.flashback.org/p40498172#p40498172
Citera
2012-12-28, 06:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag är mycket intresserad av Sthm-resan, har ställt liknande frågor tidigare.

Var detta en tjänsteresa så kanske fakturerades hotellnotan ?

En viss dödsmetallrockare utan alibi som har ljugit i utredningen bor i Sthm som M raggade hårt på.
FB säger att hon var på cirkus. https://www.flashback.org/p40498172#p40498172

Ja och ett x till Marina bor 20 min bilväg från Johanneshov, men han skulle nog inte ta emot henne.

Om det var en tjänsteresa skulle hon nog inte behöva lägga ut pengar, utan fakturera direkt. Det hade jag gjort.

Vidare undrar jag om Colorado resan. Åkte hon själv? Om inte, med vem? Vad kostar 8708 kronor två dagar i rad? För EN person? Har hon betalat för någon mer? Isåfall - vem? Inte FS iaf. Han var hemma.
Citera
2012-12-28, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ja och ett x till Marina bor 20 min bilväg från Johanneshov, men han skulle nog inte ta emot henne.

Om det var en tjänsteresa skulle hon nog inte behöva lägga ut pengar, utan fakturera direkt. Det hade jag gjort.

Vidare undrar jag om Colorado resan. Åkte hon själv? Om inte, med vem? Vad kostar 8708 kronor två dagar i rad? För EN person? Har hon betalat för någon mer? Isåfall - vem? Inte FS iaf. Han var hemma.

Ytterligare frågor om Sthlm: https://www.flashback.org/sp40502092

Att polisen inte kartlagt Sthlm eller Colorado är bara ytterligare bevis för hur man låst sig på FS.

PR hade tex. allt att förlora, en notorisk otrogen man som ljuger och berättat hur han vill skada M.

Det kommer inte bli någon resning i januari, det är uteslutet med en sådan FU. Så mycket talar för att det finns en alt.GM.
Citera
2012-12-28, 06:49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ytterligare frågor om Sthlm: https://www.flashback.org/sp40502092

Att polisen inte kartlagt Sthlm eller Colorado är bara ytterligare bevis för hur man låst sig på FS.

PR hade tex. allt att förlora, en notorisk otrogen man som ljuger och berättat hur han vill skada M.

Det kommer inte bli någon resning i januari, det är uteslutet med en sådan FU. Så mycket talar för att det finns en alt.GM.

Jag det framgick väldigt väl i domen, när dom fick slag på fingrarna att det fanns utrymme för en alternativ GM.

Sthlms resan jag talar om skedde i April 2010. Några dagar innan Colorado. Den 2:a checkar hon ut från hotellet i Johanneshov. Dagen efter har hon lämnat landet för att åka till Colorado. Med den som hon tillbringat natten med i Sthlm månne? Jag förstår verkligen inte hur man kan bränna två exakta likadana summor två dagar i rad.

Man borde kontrollera Coloradoresan, passagerarlistan för den turen från ARN för att se om någon av männen i FUP är med.
Citera
2012-12-28, 07:02
Bannlyst
Citat:
Jag det framgick väldigt väl i domen, när dom fick slag på fingrarna att det fanns utrymme för en alternativ GM.

Sthlms resan jag talar om skedde i April 2010. Några dagar innan Colorado. Den 2:a checkar hon ut från hotellet i Johanneshov. Dagen efter har hon lämnat landet för att åka till Colorado. Med den som hon tillbringat natten med i Sthlm månne? Jag förstår verkligen inte hur man kan bränna två exakta likadana summor två dagar i rad.

Man borde kontrollera Coloradoresan, passagerarlistan för den turen från ARN för att se om någon av männen i FUP är med.

Summorna är likadana för att hon kanske tog ut resekassan i dollar ur bankomat istället för Forex ?
Tror inte att hon brände allt på två dagar. Men resan borde kollas upp, hade hon sällskap är den viktigaste frågan, och var sov hon natten till avresan ?

Då har vi alltså två övernattningar i Sthm under en kort period som M verkar finansierat utan kort, mao. kontant.

Jag tycker alla samtalen med PR kring 20/7 är mycket graverande, resan den 21/7 och PRs egna skriftliga utsaga stämmer heller inte med samtalslistorna. Han ljuger dessutom för M och sin fru.

Hur man än vrider och vänder på PR så ljuger han, det är belagt. Han har inget alibi som är kollat av polisen (mamman). PR stinker...och polisen gör...
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2012-12-28 kl. 07:08.
Citera
2012-12-28, 07:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Summorna är likadana för att hon kanske tog ut resekassan i dollar ur bankomat istället för Forex ?
Tror inte att hon brände allt på två dagar. Men resan borde kollas upp, hade hon sällskap är den viktigaste frågan, och var sov hon natten till avresan ?

Då har vi alltså två övernattningar i Sthm under en kort period som M verkar finansierat utan kort, mao. kontant.

Jag tycker alla samtalen med PR kring 20/7 är mycket graverande, resan den 21/7 och PRs egna skriftliga utsaga stämmer heller inte med samtalslistorna. Han ljuger dessutom för M och sin fru.

Hur man än vrider och vänder på PR så ljuger han, det är belagt. Han har inget alibi som är kollat av polisen (mamman). PR stinker...och polisen gör...

Ja och kontanter hade ju Marina "Aldrig"

Apropå "Aldrig" :
Ur FUP:

På fråga till Marinas pappa om han tror att F.S kan koden till Marinas kort, är svaret bergsäkert: Inte en chans! svarar han. Dessutom vittnar dom om att Marina tagit ut pengarna, och dessutom varit hos dom på em samma dag.
Citera
2012-12-28, 07:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Helt klart är det så, MrsMagoo.
Men innehållet på bilden ändras inte så lätt. Det är klart att flipperspelet ställdes framför lönnutrymmet innan skottlossningen. Även om man inte ser Marinas bakhuvud på bilden tvivlar jag starkt på att hon hade ett skotthål där. Hon ser för glad ut för det.

Så, var fanns försvarsvapnet som du kallar det? Kvar i lönnutrymmet? Kasst försvarsvapen som blockeras av ett 120-kg flipperspel. Nej, för att fungera som försvarsvapen måste det vara tillgängligt snabbt. Sovrummet är en kvalificerad gissning. Där kan det också användas vid lek, som slutar olyckligt.
Citera
2012-12-28, 07:29
Bannlyst
Citat:
Ja och kontanter hade ju Marina "Aldrig"

Apropå "Aldrig" :
Ur FUP:

På fråga till Marinas pappa om han tror att F.S kan koden till Marinas kort, är svaret bergsäkert: Inte en chans! svarar han. Dessutom vittnar dom om att Marina tagit ut pengarna, och dessutom varit hos dom på em samma dag.

Äsch, det är så mycket svart/vitt skitsnack från både familj och trådskribenter.

Kollar man Ms konton är det uppenbart att hon hade kontanter undanstoppat, det är omöjligt att köpa så lite i ett hushåll på två, med tanke på allt de har. M skulle då inte köpt ett klädesplagg eller grej på 4 månader, mer än en gång på GEKÅS ?
Dessutom så kör M bil dagarna i ända, men lyckas bara tanka en gång i månaden och bara för belopp runt 2-300 kr vilket är kanske ½ tank på Tuscon, hur går det ihop ? Det finns en Lupo med...

Personligen tror jag familjen J lade vantarna på Ms kontanter, både handkassa & svartpengar, och undanhållit från polisen. Riktigt illa isf, vilket bara ger upphov till spekulationer om rånmord.
Därav att M ALDRIG hade kontanter enligt pappan...
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2012-12-28 kl. 07:35.
Citera
2012-12-28, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men innehållet på bilden ändras inte så lätt. Det är klart att flipperspelet ställdes framför lönnutrymmet innan skottlossningen. Även om man inte ser Marinas bakhuvud på bilden tvivlar jag starkt på att hon hade ett skotthål där. Hon ser för glad ut för det.

Så, var fanns försvarsvapnet som du kallar det? Kvar i lönnutrymmet? Kasst försvarsvapen som blockeras av ett 120-kg flipperspel. Nej, för att fungera som försvarsvapen måste det vara tillgängligt snabbt. Sovrummet är en kvalificerad gissning. Där kan det också användas vid lek, som slutar olyckligt.

Helt klart är det så, Quarrel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in